hee mamatob! haha blijft hetzelfde he!! hier ook nog steeds maar heb vannacht toch goed geslapen. En dat doet veel merk ik wel. En dat op de eerste nacht met de klossen eronder. Jee zeg kan wel een trampoline voor het bed zetten haha. We hebben een vrije hoge boxspring en nu met die klossen eronder is gewoon lachwekend!! Komt nu ook echt wel dichtbij hoor als je deze dingen allemaal doet. Ben zeer benieuwd of dat ze bij jou kijken en hoe het verder gaat. Succes meis.. veel liefs rensje
Hey Rensje, Hebben ze bij jullie klossen laten zetten onder de boxspring?? Wij hebben ook een boxspring, maar de kraamverzorgster heeft er naar gekeken en ze vond hem hoog genoeg, we hoefden er dus geen klossen onder te zetten... De VK zei, als de kraamverzorgster het hoog genoeg vond, is het voor ons ook hoog genoeg... dus dan zal het wel goed zijn denk ik... vind het wel raar dat jullie er dan toch klossen onder moesten zetten, of er moet al een flink hoogteverschil in zitten? Ja, ik heb op zich ook wel goed geslapen, op de vaste plaspauzes na die ik toch elke nacht een paar keer heb... ben wel twee keer wakker geworden van een samentrekking van de baarmoeder, niet pijnlijk, maar voelde wel een golf beweging. Ik vraag me echt af of ik me gewoon aan het inbeelden ben dat er wat aan zit te komen, of dat het echt zo is... word hier een beetje gek van... als de VK morgen zegt dat ik geen ontsluiting heb, kan ik tenminste een beetje het idee van me af zetten dat het ieder moment kan beginnen,want dat gevoel heb ik nu wel al dagen. liefs!
heee, ja inderdaad wel raar want ik heb ze er liever niet onder maar moest wel!! Tja en aangezien ik niet echt groot ben (1.60) is het gewoon lachwekend. net een hoogslaper... ach ja ik laat het maar zo, als het echt te hoog is zijn ze er zo ook onderuit. Maar even nog een vraagje of jij dit herkent: sinds vandaag heb ik af en toe zon steken bij mijn liezen en en ook zeurderige pijn lijkt wel op bandenpijn ofzo. Zo raar komt in 1 x een pijnscheut en trekt dan weer langzaam weg. Onderin aan de linker en rechtkant net boven mijn liezen. En soms heb ik een raar zoemend (trillend) gevoel in mijn buik??? herken je dit of is dit gewoon iets raars.. Tja en dat plassen is inderdaad erg, ik moet ieder uur nu dus ook erg prettig hahah... Ben nu zo benieuwd of dat we een zoon of dochter krijgen. Weten jullie het?? veel liefs rensje
@ mamatob... over dat inbeelden nog, dat denk ik ook de heletijd maar als die krampen komen denk ik toch.. zie je wel... en als we allebei hetzelfde hebben zullen we het toch niet inbeelden denk ik!! veel liefs rensje
hey meis, Ja, dat heb ik ook, tussendoor denk ik 'ik beeld het me in',maar als ik dan die krampen voel denk ik 'ehhh nee, ik beeld me niks in!' maar ja, het kunnen net zo goed voorweeën zijn, en die kunnen al weken voor de bevalling beginnen, dus tja... Ik merk wel dat ik alles in huis aan kant wil hebben, alles staat/ligt al klaar, de box staat klaar, de maxi cosi staat klaar met omslagdoekje, de vluchtkoffer staat klaar om naar het ziekenhuis te gaan... kortom ik voel me wel heel goed voorbereid... en elke dag doe ik wel iets anders in huis om mezelf nog meer gerust te stellen... of gewoon nesteldrang.. gisteren de wc's en de badkamer en de slaapkamers gedaan... gisteravond de nachtkastjes bij het bed nog geinstalleerd met man lief samen.. en zometeen ga ik naar de winkel om een goede dweil te kopen zodat ik de tegelvloer vanmiddag nog een goede beurt kan geven ! Kortom, elke dag heb ik wel een projectje dat af MOET van mezelf, haha! Meid, die steken, trillen, ik ken het, ik heb dan dit dan dat, dan weer een tijdje niks, en dan begint weer iets anders waar ik niks van snap! We weten trouwens (per ongeluk) wel wat het wordt, wilden het eerst niet weten, maar hebben het op de laatste echo toch gezien... ook wel heel erg leuk om het te weten hoor (we houden het lekker nog geheim), maar had het ook heel leuk gevonden om het niet geweten te hebben tot aan de bevalling! Dus da's een beetje een dubbel gevoel! xxx
hee mamatob, En nog nieuwtjes??? volgens mij moest je vandaag naar de verloskundige?? ben benieuwd hoor wat ze zeggen. Ik heb vannacht weer geen oog dicht gedaan, en heb nu ook zelfs een griep gevoel. Alles is zwaar en ben zo ontzettend moe. Op dit moment weet ik het gewoon ook even niet meer, wil graag dat het doorzet of dat ik me wat beter voel. Want als ik zo nog 3 weken moet zitten... pffff. En mijn hormonen slaan ook op hol, ben er snel geirriteerd op dit moment om alles. En mijn mannetje is zo lief voor me. Hij doet alles voor me en roept nu best vaak dat hij van me houdt. (zegt ie normaal nooit) Dus wel kei lief en dan kan ik nog af en toe zón bitch zijn. Ik zei gister nog tegen hem dat mijn hormonen een beetje op hol aan het slaan waren. Ja zegt ie dat had ik al gemerkt maar het komt allemaal wel goed. ...lief he.... En nu zit ik dus alleen op de bank mezelf zielig te voelen want voel me echt hondsberoerd. Hopelijk gaat het bij jou weer wat beter en ben je wat wijzer geworden van de verloskundige. veel liefs rensje
Hey meid, Wat rot dat je je grieperig voelt!! Dat kan er ook nog wel bij zeg alsof je je niet al ellendig genoeg voelde.... arme jij... beterschap!! Ik ben inderdaad bij de VK geweest. Ze heeft aan mijn buik gevoeld en voelde dat het kindje al wat in het bekken is ingedaald. Zij meende dat ik daar ook die krampen van gehad heb, van het indalen (indalingsweeën ofzoiets). Op zich wel goed om te weten dat het al ingedaald ligt, zodat het niet meer kan draaien (hij/zij heeft heel lang in stuit gelegen!) dus voor mij wel een opluchting hoor. Vooralsnog dus verder geen weeën of bevalling of wat dan ook... ik merk ook echt dat ik ontzettend begin af te tellen... en dat het me eigenlijk te lang duurt... ...Nu ben ik mijn man weer gek aan het maken want alles is opgeruimd en netjes (dankzij mijn nestel drang en poets aanvallen) behalve het washok. Daar zitten namelijk ook onze katten, die daar hun kamertje hebben. Maar nu wil ik dus straks als de kraamzorg hier is, niet dat de katten in het waskamertje zitten, want die kattebakken stinken toch best wel en we hebben bovendien een kat met een zindelijkheidsprobleem (gaat naast de kattenbak in plaats van er op ) dus ik wil absoluut niet dat die kraamverzorgster dadelijk zich druk moet maken om de stank of plasjes/poepjes van de kat... dus ik ben nu mijn man helemaal gek aan het maken (echt hormonale kwaadheid, ik wil ALLES op orde hebben en liefst NU! ) dat de katten dan dit weekend naar de garage moeten verhuizen, dat we daar hun mandjes, kattebakken, speeltjes en eten en drinken neer zetten... (is ook frustrerend dat ik de kattebakken niet bij kan houden omdat die bacterie daar in kan zitten) ... dan hebben ze daar in de garage veel meer plaats, maar kunnen we ook het washok écht als washok gaan gebruiken, dus helemaal poetsen, netjes maken voor als de baby er dadelijk is... Daarbij wil ik ook niet dat de kraamzorgster zich druk moet maken om ontsnappende katten (ze gaan nog niet naar buiten hier, maar dat willen we wel in de toekomst) , met andere woorden, ik wil gewoon dat er een oplossing voor komt en liever vandaag dan morgen! :x Dat zal wel een pittige discussie worden vanavond, maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik deze keer ga winnen, want ik wil me niet dadelijk in mijn kraambed zorgen moeten maken over of dat kamertje wel netjes is!
heey meis, nou dan weet je in iedergeval wel waar je al je klachten van hebt gekregen. Bij mij is ons ukkie al een paar weken geleden ingedaald en dat heb ik ook wel gevoeld. Nou is er gewoon geen touw aan vast te knopen. Snap me eigen lijf gewoon niet, ik heb zelfs zo het vermoeden dat het in het weekend geboren gaat worden. Maar tja kan me ook gek maken natuurlijk. Eigenlijk moet ik er niet op gaan zitten wachten maar dat doe ik onbewust toch. Vind het moeilijk om me gedachtes nu te verzetten. Heb in ieder geval wel een hondje die me gezelschap houdt. Hij is gister en vandaag niet bij me weg te slaan. Normaal is ze heel druk en nu heel rustig en ligt lekker bij me. Alleen vannacht zo raar, ze heeft verschillende keren lopen janken dat we in bed lagen en dat doet ze normaal nooit. Erg vreemd... mijn man meent dat ze iets merkt dat er iets komt. Dacht altijd dat het flauwekul was maar ze gedraagt haar echt anders. Ben wel benieuwd hoe ze het dadelijk doet als de kleine er is. Het is een ruwharige teckeltje van net 1 jaar. Het is wel echt een poepie. Hopelijk gaat het allemaal goed.... In ieder geval fijn dat bij jou alles goed was, bij mij was de bloeddruk wat hoger als de vorige keer. Moest het in de gaten houden. Had 130/80, weet jij wat jij had ofniet. Want volgens mij is dit toch niet echt super hoog?? veel liefs rensje
hey meis, wat lief zeg dat je hondje zo aanhankelijk is ... wie weet, misschien voelt ze het echt wel aan... ! Mijn bloeddruk is 110/61. Dat is eigenlijk de hele zwangerschap door stabiel geweest zo. Ik weet niet wanneer het precies te hoog is, heb ik geen verstand van ... maar jouw bloeddruk is dus gewoon ietsje aan de hoge kant? Ik heb wel gelezen dat voor de bevalling de bloeddruk van de vrouw vaak even omhoog schiet, maar hoe lang van te voren dat is : geen idee... liefs en sterkte!!
de eerste weeen lijken veel op de harde buiken/oefenweeen hoor. Je wacht dat dan een paar uur af, vaak verweekt de boel daar dan (als het je eerste is, bij een tweede gaat het allemaal tegelijk--)verstrijken en ontsluiten). Op den duur ga je merken dat ze pijnlijker worden en ze worden steeds pijnlijker en intenserd en dan opeens gaat er een lampje branden. Ik had bij de eerste de hele dag krampen, ik me steeds afvragen of het nu wat was. Toen hielden ze even een uurtje op, ik balen en in mijn hoofd steeds zeggen: kom op ga dan door. Toen braken de vliezen en toen wist ik het zeker, want die weeen die daarna kwamen, nou ik ben me kapot geschrokken van de pijn. Wist niet dat zoiets bestond. Leek wel alsof dat kind door me bekken en achterwerk heen drukte. Vertrouw op je intuitie.....misschien de volgende keer met die harde buiken om de minuut zet het wel door. Valse starten zijn heel irritant maar goed...houdt je lekker voor de gek, maar op een dag zet het door.
Nou, vanavond op de bank dacht ik toch echt even "Nu begint het!" ik had zo'n pijnlijke krampen in mijn baarmoeder, onder in, menstruatiepijn en pijn aan mijn stuitje tegelijk. Het benam me gewoon de adem. Ik dacht echt, nu gaat het los, het ebde even weg, na kwartiertje kwam het weer opzetten, en daarna ebde het weer weg... en nu is het nog niet terug gekomen dus het zal wel weer vals alarm zijn! word gek van mijn eigen lijf! Wel weer heel veel harde buiken! Ik ga maar gewoon slapen en als het zo ver is, maakt mijn buik me wel weer wakker
Hou goed voor je (als troost) dat dit alles echt wel wat doet. Verstrijken en misschien wel al wat ontsluiting, zodat alles straks wat sneller gaat....
heey, rot he, als je lichaam zo aan het vervelen is. Moet zeggen dat ik me op dit moment weer rustig voel. Is de eerste dag deze week dat ik ook goed geslapen heb. En op dit moment is het lekker kalm. Geeft wel weer een aangenaam gevoel zeg maar. Kan ik tenminste weer vanalles doen. @ mamatob. ben benieuwd of dat iets doorgezet heeft, hoop het voor je want ik weet hoe je je voelt. Je denkt de hele tijd van ja, of hoe ik mezelf nu voor de gek. We kunnen ons troosten dat we in ieder geval zeer binnenkort ons manneke/meiske in handen hebben. Moet wel zeggen dat als ik last krijg het haast ieder dag rond een uurtje of 16.00 begint tot een uurtje of 1.00 s'nachts. Nou meid hou ons op de hoogte want ben wel zeer benieuwd hoor. veel liefs rensje
Hallo, Gisteravond op tijd naar bed gegaan en vandaag heel lang uitgeslapen (met 36 plaspauzes door de nacht ) ... maar niks gebeurd verder hier. Ik denk dat het misschien weer wat verder indalen is geweest of inderdaad toch echt voorwerk. Laten we het hopen, dat de bevalling zelf, het echte werk, dadelijk misschien heel vlot en snel verloopt alhoewel dat natuurlijk geen garantie is... Ik heb wel op advies van de verloskundige mijn agenda leeg gemaakt, de meeste afspraken (die me veel energie kosten) afgezegd, ivm harde buiken. Ik heb ook echt heel weinig energie meer zelfs voor bezoek, omdat het me toch onbewust spanning oplevert (tenzij het heel dichtbij mensen zijn zoals mijn moeder ofzo), en ik dan weer met 20 harde buiken op 1 avond zit... dus ik vind het wel prettig om voorlopig even nergens heen te hoeven gaan... dit weekend ook lekker helemaal niks op de planning, zaaaaaaaaaalig.... heel fijn weekend alvast dames ! en we houden ons op de hoogte
hee, toch weer even een berichtje... Bij mij is het toch wel 2 dagen redelijk rustig geweest, en nu heb ik weer continue een harde buik. Trekt ook niet weg, ook met douchen niet. Erg apart. Ga dadelijk toch even met mijn mannetje mee naar een verjaardag want van dat thuis zitten wachten word ik helemaal gek. Als het niet meer gaat gaan we gewoon naar huis. @mamatob, hoe is het met jou??? nog iets doorgezet of het zelfde verhaal als bij mij??? moet wel zeggen dat ik nu een beetje gespannender word, gister was ik eventjes op het voetbalveld en dan zegt iedereen continue sterkte he!! aaaaaaaaaaaaaahhh daar krijg ik echt de kriebels van. Weet wel dat het goed bedoelt is maar heb liever succes ofzo.... is iets minder zwaarbeladen. Maar goed, het zal er toch een keertje uit moeten en het gaat ons wel lukken. Maar vind het echt spannend, merk het nu ook aan mijn mannetje dat hij wat gespannender is. Kan moeilijk stil zitten en slaapt ook niet meer zo geweldig.... Nou meis, succes en ook voor de andere meiden!!! tot.... groetjes rensje ps en fijne zondag....!!
Hey Rensje, We gaan mekaar gewoon er door heen slepen! Ik merk ook dat mijn man er steeds meer mee bezig is, hij begint zelfs uit zichzelf vanalles op te ruimen en in elkaar te zetten, zonder dat ik er om hoef te vragen heerlijk... Ik hoop voor je dat het snel gaat komen meid! We zijn echt ongeveer even ver he? Maar moet je niet wat rustiger aan doen als je zo veel harde buiken hebt ? Mijn VK zei juist dat ik wat rust moest nemen ivm harde buiken... Harde buiken kunnen trouwens wel helpen met indalen, begreep ik. Ik ga zometeen wel nog even wat kleertjes halen, het is immers koopzondag! Fijne zondag!!
hee meis, dat doen we inderdaad, we zijn lotgenoten haha... vind het wel heel fijn dat iemand in dezelfde positie zit. En ik zie aan onze banner dat we echt maar 1 dagje schelen dus dat is eigenlijk niks. Hopelijk heb je lekker geshopt, en nog wat gescoort. Bij mij was de verjaardag best gezellig maar heb het nu wel weer even gehad hoor. Hoop wel echt dat ik fatsoenlijk slaap vannacht. Moet ook zeggen dat ik s'nacht angstiger ben voor de bevalling als overdag. Overdag denk ik echt... jaaa kom maar en s'nacht kan ik meer gaan zitten malen. Is alles somberder ofzo. Maar goed we zien het wel, het zal toch moeten. Nou meis als ik je niet meer spreek vandaag fijne nachtrust!! groetjes rensje
Heyyy Rensje, Ja, we schelen echt net niks! Ik heb vandaag vast gezeten in een lift na het shoppen! Kan je vertellen dat ik aardig in paniek raakte. Maar ik ben wel heel assertief geweest en heb gezorgd dat een aantal mensen de deuren open kregen stond wel te trillen op m'n benen daarna hoor... Ik vraag me ook echt af wanneer het door gaat zetten, zowel hier als bij jou. Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen omdat ik het zelf ook voel Ik heb ook wel mijn angstige momenten, maar meestal denk ik gewoon : ik kan het vast wel, ik laat het op me af komen, het is even heel hard werken maar dan is ons kleintje er wel eindelijk! Welterusten alvast!! hoop dat je goed zal slapen.
heey meis, jee wat lijkt me dat verschrikkelijk vast te zitten in de lift!!! zou ook in paniek raken ook als was ik niet zwanger. Moet zeggen dat ik vannacht wel redelijk goed geslapen heb (na 20 keer een plaspauze). Verder weet ik me soms geen houding te geven omdat ik zón harde buiken heb de heletijd. En de verlos doet er verder niks mee. Het is gewoon uitzitten, moest in ieder geval ook niet meer te veel plannen. Hoe is het bij jou vandaag??? Bij mij is niks verandert dus, gewoon continue een hard buik. Is dat wel normaal?? Ach misschien maak ik me ook wel gek. Meisje wat ik ken was ook 18 september uitgeteld en die is zaterdag bevallen van een meisje...ohhhh dan komt het wel dichtbij hoor, want voorhetzelfde was ik dat. tot snel maar weer............. ga effe tukkie doen, want kan me ogen niet open houden. veel liefs rensje
hey meid, Hier ook nog niets hoor... Ik kende in mijn omgeving twee vrouwen die ongeveer even zwanger waren als ik... gisteren is de een bevallen en vandaag de ander!!! Ik vind het natuurlijk SUPER voor hen. Maar ik denk ook (heel egoistisch!) IK WIL OOK!!!! Ik ben zoooooooooo zenuwachtig inmiddels... hoop echt niet dat dit nog weken gaat duren, want dan weet ik niet of ik nog wel mentaal stabiel zal zijn Ik heb ook veel harde buiken, en heb de meeste afspraken uit mijn agenda afgezegd. Ik voel me er ook niet prettig bij om het druk te hebben (terwijl ik dat normaal geen probleem vond), en ik merk dat hoe meer ik rustig thuis ben en kan kuieren, hoe minder harde buiken. Maar ik moet zeggen dat ik vandaag wel een heel actieve buik heb! Gisteren had ik echt even zo'n keiharde buik, dat had ik nog nooit gehad... moest er echt even van gaan zitten! Ik dacht meteen; zou dit een wee zijn? Maar het zette niet door. Kortom: ik denk dat ze me over een paar weken naar het gekkenhuis kunnen brengen En oh ja; ik verveel me dood! Door mijn bekken klachten mag ik gewoon niet te veel doen op een dag, (wat in strijd is met mijn nesteldrang) en ik zit alleen maar teevee te kijken, te computeren, op dit forum te schrijven... verder wil ik ook niet veel hoor, maar ik verveel me toch... en sinds gisteren dus echt NERVEUS. xxx sterkte!!