Oh ja, PS: het vast zitten in de lift was inderdaad niet leuk, haha. Ik ben wel nog nooit ZO assertief geweest, heb die mensen buiten de lift gewoon gecommandeerd, en naar mijn buik gewezen "Ziet u dit? Ik ga nergens op wachten, help die deuren mee open krijgen!"
haha groot gelijk heb je!! nog wel iets leuk geshopt ofniet??? Ik heb de kledingkast echt vol hangen dus ik ben er maar mee gestopt. Tja en we weten niet wat het gaat worden dus vind het wel leuk om straks te shoppen voor echte meiden of jongens kleding. Nu kom je toch op dat unisex kleding en is vaak grijs met wit. Alleen noppies en imps en elfs heeft leuke kleding ervoor vind ik. En dat heb ik genoeg haha... Ben benieuwd wie het eerste van ons gaat bevallen, als jij deze week gaat bevallen krijg ik denk ik helemaal de kriebels haha.!!! komt goed met ons.... maar die HORMONEN!!!!! word ongeduldig, angstig, hyper alles tegelijk. haha veel liefs rensje
ja, het fijnste zou zijn als we tegelijk bevallen, dan hoeft de ander niet nog meer in de stress te schieten, hahahah!!
hey meiden kheb eventjes jullie geklets gelezen maar ik ben dus zo al twee weken aan de gangkhoop dus echt niet dat t nog twee weken gaat duren....kheb vandaag al wel de hele dag flink last meer als normaal nu maar hopen dat het doorzet zou mooi zijn.... ik hoop voor jullie dat jullie ook snel aan de beurt zijn....maar probeer het ook beetje van je af te zetten want het kan ook nog tot week 42 durenheeeeeeeeel veeeeeeeeel succes liefs sjaantje
heey sjaantje, daar heb je gelijk in!! ik hoop het gewoon echt niet haha.. maarja je zult zien dat het dan wel gebeurt. Dus jij bent ook al 2 weken aan het rommelen? Ook niet echt prettig, zie dat je 2 weken verder bent dus jij ziet waarschijnlijk helemaal op hete kolen. Het is wel fijn om met andere vrouwen/meiden te kletsen die dezelfde klachten hebben. Voel je je niet zo alleen toch?? Tenminste vind ik wel, vind het wel leuk om te zien en te lezen hoe andere alles ervaren. Het is toch een spannende tijd die we ingaan. Hoop dat het voor jou snel doorzet, en dat je snel je kleine meisje in je armen mag nemen. (in ieder geval eerder als wij) haha.. (jij mag eerst). groetjes rensje
@rensje jaaaaaaaa tis heel fijn dat je je ei kwijt kan hier en om te lezen hoe anderen het ervaren enz.....vooral bij de eerste dan weet je helemaal niet wat er komen gaat....ja ik hoop idd ook eerder te zijn maargoed dat heb je niet voor het zeggen helaas... lig nu ook op bed ontloop mn mannetje want denk dat ie anders de volle laag gaat krijgen heb er nu ff helemaal genoeg van maar das morgenvroeg wel weer over haha!!het is allemaal wat he..... jullie ook succes!!!liefs sjaantje
Ik ben het met sjaantje eens, probeer het toch een beetje van je af te zetten want zo duren de weken nog heel lang. Ik heb ook al ruim 2 weken last van harde buiken/voorweeen, maar weet uit ervaring van mijn eerste zwangerschap dat het niks hoeft te zeggen. Toen heb ik ook echt de volle 42 weken moeten uitzitten. Als je er nu al zo mee bezig bent duren die weken nog heel lang.
ja, herkenbaar dames... Ik zat daarstraks al te denken; misschien moet ik me er gewoon mentaal op instellen nu, dat het tot 42 weken gaat duren... er gewoon helemaal niet meer van uit gaan dat het eerder kan gebeuren... dan ben ik wel van die zenuwen af en als het eerder komt is dat mooi meegenomen... maar helaas tot nu toe werkt het nog niet zo goed alhoewel ik normaal toch vrij goed ben in mezelf wat wijs maken!
heey meiden, Probeer dat mezelf ook voor te stellen dat het nog wel een paar weken kan duren. Alleen als iedereen de hele tijd tegen je zegt ohhhhhh je zal wel niet de volle 40 weken halen dan ga je er stiekem misschien ook wel niet van uit. Terwijl iedereen het mis kan hebben. Zelfs de verlos heeft het een keer gezegd dat het kindje 2 weken voorliep. Dus ik denk dat ik daarom er ook onbewust aan denk. Maar ik ga echt vanaf nu proberen te denken dat hij/zij pas echt rond de 18e komt!!!! Wilde dat alleen zo dat ik me ook wat beter zou voelen. Mijn bloeddruk is sinds de laatste keer flink gestegen en moest het rustig aan doen. Ook van die harde buiken die toch echt pijnlijk zijn. Probeer dan ook maar te denken dat ik zo dankbaar mag zijn dat ik dit mee mag maken. Maarja die hormonen slaan af en toe op hol haha... Heb vanaf morgen weer best wel wat dingetjes die voor afleiding zorgen dus misschien dat het dan beter gaat. Meiden jullie hebben echt helemaal gelijk maar het is soms zo moeilijk................ veel liefs rensje
Mijn verloskundige vertelde mij dat dat komt doordat je pijn niet kan herinneren. Je weet nog wel dat het verschrikkelijk was, maar hoe het precies voelde kan een mens niet opslaan. Net als je bijvoorbeeld je arm gebroken hebt, je kan dan niet exact terug halen hoe het precies voelde.
Pfff, hier ook al 5 weken (!!!) last van voorweeen/harde buiken. Vooral 's avonds.. en het lijkt wel alsof het elke dag een beetje erger wordt. Meestal ga ik dan maar naar bed, dan zakt het wel af. 2 weken geleden al voor niets de vk thuis gehad, na weer een hele dag krampen en weeen. En tja, ik heb echt al eerder een bevalling meegemaakt, dus zou toch moeten weten hoe het voelt. Het punt is denk ik de eerste centimeters ontsluiting... die waren echt niet zo heftig als de rest van de bevalling, voor zover ik me kan herinneren. Ik hoop maar dat de vk me morgen wil strippen, ben het echt zat! Sterkte iedereen!
vond het helemaal niet te vergelijken. wee = creperen, harde buik = ongemakkelijk. maar heb dan wel weeenopwekkers gekregen dus misschien maakte dat de weeen heftiger, maar ik vind het twee werelden op zich
Haha, oke, dan wacht ik gewoon tot ik vind dat ik aan het 'creperen' ben... dan weet ik hoe laat het is !
haha niet bang laten maken door mij hoor ben een uitzondering. zwaar getraumatiseerd door die klotebevalling. geboorte van mn zoontje was een hel geen wonder te noemen. maar daarentegen zie ik vandaag ook op het forum weer een berichtje 'droombevalling' en dat laat maar weer net zien hoe verschillend het kan zijn. zo kan het zijn dat jouw ween helemaal niet zo vreselijk zijn. ik had zowel buik als rugween die elkaar afwisselden zonder pauze en dat is natuurlijk niet hoe het normaal gaat. het kan ook zijn dat jouw lichaam gewoon snel de ween oppakt en hormonen afscheidt zodat het draagelijker wordt. hoe dan ook, ik vond oefenween niet echt te vergelijken. wel werd ik op een ochtend gestript en de krampen die ik erna kreeg leken wel op het echte werk. voor de een is het echt een opluchting en valt het achteraf mee maar je kunt ook pech hebben. hoe dan ook moedertje natuur heeft heel aardig gezorgd dat er geen weg meer terug is. dus ook jij gaat het kunnen. laat daarna nog maar wel eens weten of je het te vergelijken vond is misschien ook wel fijn om voor anderen te lezen met dezelfde vraag.
@ Eline, Wat erg voor je dat jouw bevalling zo pijnlijk was Ik bedoelde het ook helemaal niet vervelend hoor en natuurlijk bij iedereen is het weer helemaal anders. Dat maakt het ook zo lastig te voorspellen; de een vindt de pijn meevallen en de ander vindt het vreselijk... de een z'n bevalling verloopt heel vlotjes en de ander doet er dagen over... dus er is gewoon niks van te zeggen... Ik heb nu al twee dagen weer erge steken (onder in) en mijn buik voelt ook heel gespannen en pijnlijk aan, ook wat slijm verlies, maar volgens mij moet het rose / rood zijn anders is het niet van de slijmprop? In elk geval zal ik je laten weten hoe het gegaan is als het zo ver is hopelijk niet meer al te lang... Knuffie, mamatoB
hehe ja je hebt het niet voor het uitkiezen he. maja uitzonderingen zijn er altijd toch. vriendin had geluk die deed het in 5 uur met 2 persweeen (eerste kindje) en zei daarna wat viel dat mee zo wil ik nog wel tien bevallingen, en ik zeg weer totaal het tegenovergestelde. moeilijke daaraan wel is dat het lastig voorbereiden wordt. dalijk zit jij je helemaal druk te maken en valt het achteraf reuze mee, maar als je ervan uitgaat dat het meevalt kan het ook weer zwaar tegenvallen. zucht ach ja hij komt vanzelf wat mij betreft zou hij ook met 37 weken geboren zijn maar hij is blijven zitten tot 42 en ook al is dat vreselijk als je langer moet wachten, ik moet zeggen dat ik het toch wel leuk vond een overtijd kindje. hij was al wat groter, had een kleine voorsprong omdat hij gewoon helemaal 'af' was, en dat is helemaal zon nadeel niet. groot voordeel is dat je nu echt dagen af kunt gaan tellen. dat je het hebt over pijnlijke buik had ik ook, maar dat kwam bij mij omdat hij gewoon totaaaal geen ruimte meer overhad. krijg je een groot kindje? kan dat ook zijn natuurlijk.
heey mamatob, was eigenlijk benieuwd of je nu nog zon pijn hebt in je buik??? Bij mij blijft het wel, maar merk dat ik het niet meer zo serieus neem als in het begin. Denk de heletijd ohhh zet toch niet door. Heb echt dagen dat ik me heel goed voel, en andere dagen voel ik me zo brak!! Gister naar de verlos geweest en ze hebben me de heletijd gezegt dat het beebje ingedaald was, en gister had ik dus een andere verlos en die wipte het kindje zo uit mijn bekken. Dus lag helemaal nog niet echt ingedaald. Denk ook fijn om te weten want blijkbaar moet ik meteen gaan liggen als de vliezen breken en meteen de verloskundige bellen. Nou ga ik me dus allemaal dingen in mijn hoofd halen waarom hij/zij niet ingedaald is. Ben erg tenger, en vraag me nu wel af of mijn bekken wel groot genoeg is. Ken nog iemand die zo een super zware bevalling heeft gehad en uiteindelijk nog een keizersnee heeft gekregen. Denk dan bij mezelf dat kunnen ze van te voren toch ook wel zien. Weet nu niet goed wat ik moet doen, moet ik de verlos hierover bellen of moet ik nog maar even wachten totdat ik volgende week weer op controle moet?? Dus of al die pijn die ik van te voren heb gehad, en nu nog af en toe zijn dan toch geen indalingsweeen geweest!!?? En dat mijn buik de heletijd zo hard was dat hoorde er bij zei de verlos. Weet het soms ook niet meer hoor, ben af en toe gewoon onzeker hierdoor. gr.rensje
ja, dit wordt ook geen klein kindje, met 34,5 week werd hij/zij al op 3 kilo geschat. dus het kan best zijn dat er gewoon plaats tekort is! @ rensje, wat vervelend voor je meid... ik zou als ik jou was toch even de VK bellen hier over en niet wachten tot volgende week, gewoon voor je eigen gemoedsrust...anders ga je daar een week over lopen piekeren en dat terwijl zij je waarsch. gerust kan stellen... het indalen gebeurt bij sommige dames pas tijdens de bevalling, dus maak je geen zorgen, het hoeft nog niet ingedaald te zijn... iedere zwangerschap is weer anders. En tengere vrouwen kunnen toch een breed genoeg bekken hebben, waar sommige forsere vrouwen ook een nauwer bekken kunnen hebben, je bouw zegt daar niets over... probeer je niet te veel zorgen te maken en ik zou zeggen; gewoon je VK even bellen, daar is ze ook voor, zij kan je dan adviseren en gerust stellen. Sterkte! Laat je even weten hoe het gegaan is? xxx
PS @ rensje; oh ja, jep, nog steeds buikpijn hier regelmatig, maar ook ik denk inmiddels bij alles 'het zal wel niks zijn' als het dadelijk echt zo ver is geloof ik het vast niet!
Heey meis, hoe is het nou want je houdt het wel spannend hoor??? wat had je ook alweer gepoolt hihi. Ik had gezegd dit weekend voor mezelf maar geloof het nu niet meer. Heb toch wel echt het idee dat ik gewoon mijn tijd uit ga zitten. Tenminste daar stel ik me nu op in. Als het eerder is dan is dat mee genomen. Meis als het doorzet heeeeeel veel succes en komt allemaal goed. veel liefs rensje