Ik kan de pijn van een wee wel terughalen. Vond het echt een menstruatiepijn, dat idd steeds meer pijn deed. En op het punt dat je echt denkt dat je het niet meer aankunt de pijn, zwakt het weer af. Echt een golfbeweging.
Heb voor mijn bevalling weken last gehad van voorweeën, die niet goed doorzetten. Voor weeën zijn pijnlijk en vervelend, en ze hadden bij mij veel weg van erg pijnlijke menstruatiekrampen. Maar dan de weeën, dat was bij mij van een andere orde. Ik wist niet dat ik ooit zoveel pijn kon hebben, het was nauwelijks te verdagen. Wist dan ook niet wat me overkwam. Ik beschreef het net na de bevalling alsof iemand een tang met punten in mijn baarmoedermond had gezet en er rondjes mee draaide. Hoe het precies voelde ben ik echter vergeten, en dat is maar goed ook. Anders zou ik nooit meer een tweede aandurven
Oefenweeen (ik heb 'r nu eentje ): een tinteling over de onderkant van je buik, je buik voelt ook een beetje strak. Niet pijnlijk. Echte weeen: meer over de hele buik, het voelt alsof je heel veel sit ups hebt gedaan, de spieren trekken dan samen. Het komt vrij langzaam opzetten en neemt dan ook weer langzaam af, over ong. 1 minuut. Uiteraard doen de echte weeen wel pijn, maar door de golfbeweging wel te handelen.
Dat is waar, ik heb vorig jaar mijn enkel gebroken en zou nou idd niet meer precies kunnen navertellen hoe dat voelde! Weet alleen dat het veel pijn deed!
Ik vond het er wel wat van weg hebben hoor. Het begon als een hele hevige menstruatiepijn. Dus echt in de onderbuik en bij mij naderhand helaas ook in mijn rug.
De meesten zeggen toch dat een wee het meest lijkt op een erg pijnlijke menstruatiekramp, dus daar ga ik dan gewoon van uit. Ik heb altijd al heel heftige menstruatiekrampen gehad vanaf de puberteit, was ook altijd heel heftig ongesteld, dus ik ben wel wat krampen gewend van vroeger, daar kon ik van over de bank rollen en ook met darm krampen en alles er op en er aan... dus ik ga er maar van uit dat het zoiets wordt en dan 10 x pijnlijker.
@mamatob: idd dan nog 10 keer pijnlijker haha. Hier ook van die vreselijke menstruaties gehad waarbij ik over de grond kon rollen van de pijn. Toch waren de weeen nog veel erger...
Erg fijn zo´n zwangerschapsforum en dan helemaal met zo´n topic... Was gisteren uitgerekend en heb de hele nacht en nu ook weer menstruatie-achtige krampen in (alleen) mijn onderbuik. Nu dacht ik de hele tijd dat dat niks was, omdat het alleen onderin zit, maar ben blij om te lezen dat (voor) weeen ook op die manier kunnen beginnen! Das toch een teken dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op de bevalling. Erg fijn, want ik was / ben stiekem toch een beetje 'bang' dat mijn lichaam niet zou bedenken dat het moet gaan bevallen voor 42 weken, haha...
@ Elfje Arme jij!!! Ja, zeker kan dat het begin betekenen. Het kan voorwerk zijn. Maar volgens mijn VK is alle voorwerk goed, omdat dat de bevalling bespoedigt. Ik kan me voorstellen dat je het er mee gehad hebt, ik ben pas eind volgende week uitgerekend en ik heb het er nu al mee gehad!
@ mamatoB: Bedankt voor je reactie! Ik moet zeggen dat ik het vorige week meer 'zat' was dan nu... Het passeren van 'de' datum maakt het toch wel spannend en vooral nu mijn lichaam signalen van een naderende bevalling begint af te geven, geeft dat op de een of andere manier ook weer een soort positieve stimulance... Klinkt gek he!? Ik heb natuurlijk niet echt 'zin' in de bevalling, maar wel héél erg in het krijgen van de baby, dus op de één of andere manier mag die bevalling nu ook wel komen... En door die signalen ben ik helemaal een beetje 'blij', voor zover je blij kunt zijn met (komende) pijn, haha!
Dat kan ik me heel goed voorstellen!! Ik had dat zondag al, toen schrok ik om 8.00 uur wakker van een wee, ik weet echt zeker dat het een wee was, want het was een kramp die ik nog nooit zo gevoeld had, het trok van onder in de baarmoeder omhoog en deed behoorlijke pijn, en toen dacht ik dus echt dat het begonnen was... maar achteraf was het eenmalig. Wel had ik toen meteen zo'n blij, opgewonden gevoel, zo van 'jaaa het gaat beginnen!!!'... ookal ben ik ook wel bang voor de pijn hoor maar ik kijk er op een of andere manier ook heel erg naar uit!! Ik hoop echt voor je dat het goed door gaat zetten en dat je snel je kindje in je armen mag sluiten!!!
Voor mij is een harde buik pijnloos...de buik / baarmoeder spant ernorm aan, tis net een voetbal die niet meer echt flexibel is een oefenwee is voor mij een wee, maar dan minder heftig. Het komt opzetten (bovenin de buik) en er onstaat een drukkend gevoel naar beneden toe op mijn vagina en anus. Het rolt als het ware naar beneden toe. Ze houden vaak nog geen minuut bij me aan en de druk is nog dragend. Ik was het kwijt, maar sinds 36 weken heb ik oefenweeen...en ik dacht ...OJA, zo voelde ze dus, hihi....maar de echte weeen zijn dan veeeeeeel heftiger...