Ik zit in het 1ste trimester en ik kan niet geloven hoeveel ik slaap. Een normale dag ben ik actief. Als ik in het weekend uitslaap, dan is dat op z'n hoogst 09.00. Heb een dochter van 6, die ook gewoon naar school gaat en werk erbij. Dus mijn ritme is dat ik eigenlijk altijd wel bezig ben. Maar nu, het is niet te geloven. Ik zou het liefst en schaam me dood ervoor, de hele dag willen slapen. Ik zeg afspraken af, omdat ik er geen puf voor heb. Daarbij komt ook wel dat ik de hele dag misselijk ben en moet overgeven, dus dat kost ook energie uiteraard. Slapen is mijn nieuwe hobby Hoe zit dat bij jullie? En zien jullie verschil in verschillende trimesters?
Ik slaap veels te veel volgens mij, voor de zwangerschap sliep ik van 12 tot 8-9 uur, nu van 12/1 tot een uur of 10-11, vind het echt vreselijk en ik schaam me er ook echt voor.
Ik ben sinds een week of 2 ook een groot fan van slapen en dutjes. Maar heb nog geen grotere kinderen dus het gaat wel iets makkelijker, werk fulltime en ga nu na m'n werk eerst minimaal een half uur op de bank slapen voor ik überhaupt iets anders kan doen, echt vreselijk Maarja we doen er weinig aan xD
Ik ben er gister om 22.00 uur ingegaan en werd om 10.00uur wakker gemaakt. Als ik niet was wakker gemaakt, had ik makkelijk tot 12.00 uur door kunnen slapen. Wat was ik moe! Maar gister ook visite gehad, en merk dan wel dat het mij veel energie kost. Over het algemeen valt het wel mee. Slaap zo'n 7/8 uur.
1e trimester sliep ik als het mogelijk was zowat de hele dag, na 20 weken werd het minder maar nu begint het langzaam te komen. S avonds weer sneller moe en heb ook regelmatig overdag weer behoefte aan een dutje.
Ooh heerlijk, slapen! Eerste weken ook enorm veel gedaan. Inmiddels is het anders; slaap bijna niet..
Ik ben ook heel moe en als ik vrij ben loop hele dagen in pyama. Nergens puf voor en slaap veel op de bank tussendoor. Op dagen dat ik gewerkt heb zou ik het liefst om 19:00 al op bed liggen
Te weinig Het begint nu ietsjes beter te worden met de vermoeidheid maar gesloopt ben ik sowieso aan het eind van de dag. Ik val dan ook 9 van de 10 keer tegen 21:00 in slaap op de bank om dan vervolgens een uur later mn bedje in te kruipen. Op vrije dagen dat ik niets hoef (behalve mijn dreumes van 1,5 vermaken en duizend keer nee moeten zeggen) loop ik ook t liefst in mn pyjama rond en doe ik het dutje in de middag mee met dochterlief. Als ik niet naar mn werk hoef de dag erna slaap ik meestal van; +- 22:00/22:30 tot 06:00 (afhankelijk van wanneer onze dochter wakker wordt)
Afgelopen week weinig last van moeheid gehad, maar vandaag is het echt heel erg. We hadden gisteravond een verjaardag, en ik sliep pas om 01.30. Vanochtend om 9.30 eruit, opzich ging t wel, tot net om half 3, ik was kapot en heb zo doorgeslapen tot 17.00 uur en toen heb ik mezelf echt uit bed moeten slepen, ben nog steeds hartstikke moe en had zo verder kunnen slapen. Ik hoop dat dit alleen vandaag even zo is, en dat ik me morgen weer fit voel. Ik ben over het algemeen wel iets moeier, maar dan ga ik gewoon iets eerder naar bed.
Het wordt nog erger! Ik ben nu 31 weken en sinds een goeie 3 weken is het weer verergerd. Eerste trimester heel veel last van gehad, het tweede minder, plots weer energie en dan laatste tijd nog veel erger! Ik slaap ook veel slechter en moet vroeg op en moet echt in de namiddag gaan liggen. Meestal in half comateuze toestand. Pfff denk eraan eens bloed te laten nemen om te zien of mijn ijzer nog ok is. Zo slopend, zeker in combinatie met werken en zoontje van 21 maand.
Ik wil zoooo graag ook zo lekker slapen.. Helaas slaap ik bijna 2 weken echt heel slecht. Ben wel constant onwijs moe, val dan s'avonds als ik naar bed ga wel in slaap maar wordt midden in de nacht weer wakker en kom dan slecht in slaap en blijf maar draaien en doen.. En dat sloopt echt bah! Dus ik zou best graag zo lang willen slapen hihi!
Ik word trouwens wel elke nacht wakker om naar de wc te gaan, ook al ga ik elke avond voor het slapengaan. En zodra ik wakker word, moet ik weer rennen. Gelukkig val ik altijd meteen terug in slaap.
Vanaf 6 weken zwangerschap ga ik al elke dag om 21 uur naar bed. Ik sta elke dag om 6.30 op behalve op zondag. In het begin vond ik het echt niet leuk en ongezellig maar ik heb het echt nodig. Ik doe geen middagdutjes, dan word ik zooo beroerd wakker. Gewoon doen wat goed voelt!
Hahaha dat heb ik ook! Soms moet ik er 3 x uit! Ik probeer nu vanaf 19 uur niks meer te drinken en nu hoef ik er maar 1 x uit.
In t begin was ik ook erg moe, rond acht u savonds viel ik al in slaap op de bank!! Sochtends werd ik dan wel weer rond 9 u wakker. Overdag was ik ook vaak moe na t minste geringste. Na ong week 13 werd t beter en nu kan ik dagen wat langer volhouden, maar heb nog steeds wel dagen of momenten dat ik erg moe ben
Ja, ik moet er ook altijd uit in de nacht. Heel irritant. Vaak 2 tot 3 keer. Ik kijk uit naar wat wakkere dagen.
Ik kan ook erg lang slapen hoor, maar mijn nachten worden iedere keer gebroken want ik moet er tegenwoordig standaard 2 x uit om te plassen ( zucht ) en daarna val ik moeilijk weer in slaap.
Ik sliep de eerte drie maanden ook ontzettend veel, had net als jij weinig energie, maar dit werd gelukkig in het tweede trimester weer wat minder. Nu loop ik tegen het einde en zou ik willen dat ik wat meer kon slapen Hoewel ik met regelmaat erg moe ben lig ik veel wakker 's nachts en ben ik altijd (veel te!) vroeg wakker.
In het begin was ik ook steeds moe en sliep wanneer ik kon. Om half 10 smorgens was ik alweer kapot en om 8 uur savonds lag ik in bed. Na zo'n 3 maanden ging het veel beter maar nu begint het weer omdat ik snachts heel slecht slaap en minstens 3x per nacht op moet om te plassen.