hoe veel slapen jullie tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Littlejoy, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik slaap ook best veel..

Probeer sowieso elke middag nog een uurtje te slapen.. maar als mijn zoontje ergens anders is..(psz, opa/oma) dan slaap ik zo 3 uurtjes overdag extra

S'avonds ga ik gemiddeld 10uur op bed, in het weekend wel wat later.. en meestal ga ik er dan 8 uur/half 9 weer af..

In mijn eerste zwangerschap sliep ik nog meer, 15 a 16uurtjes op een dag:$ Maar ik heb ook CVS, dus altijd sneller moe..

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    1e trimester veel. Lag geregeld (zeker 4x per week) om 19:30 al gevloerd in bed sliep dan tot zeker 7:00 uur volgende ochtend. Overdag niet en wel 1 kind thuis om te vermaken (andere 2 op school)
    2e trimester ging beter, maar later dan 21:30 heb ik het ook niet kunnen maken.
    Nu weer zo ontzettend moe, al de 3e dag achtereen dat ik voor 20:00 uur op bed lig. Nu even nog op de Ipad en dan oogjes dicht.

3. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ben blij dat ik niet de enige ben.
    Ik slaap normaal 7 uur per dag. Het is zo'n omschakeling.
    Ik hoop voor ons allen dat we snel weer de dag door rennen.

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Eerste 12 weken veeeeel te veeeel!
    Lag gerust om 19.00u in bed om er dan de volgende dag om 10.00u uit te rollen..

Nu ga ik meestal tussen 21.00 en 22.00 naar bed en kom ik er op een vrije dag tussen 9.00 en 10.00 weer uit, dus nog steeds veel te veel haha..

Agh ja het lichaam zal het nodig hebben, ben altijd wel een "goede" slaper geweest maar nooit zo erg als nu ik zwanger ben..

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    In het eerste trimester sliep ik genoeg. Ik ging meestal om 8uur, half 9 naar bed, maar keek wel nog tv en viel meestal rond half 10 of 10 uur in slaap tot de wekker ging om 05:20.
    Neem de rust maar lekker heb je hard nodig,
    Bij mij was het toen zomer, best wel jammer maar heb er geen spijt van dat ik altijd zo vroeg lekker in bedje lag...
    NU ga ik meestal tussen 11 en haf 12 slapen

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja ik was ook heel moe, begin nu langzaam aan wat meer energie te krijgen. Ik ging ook wel eens in bed liggen als dochterlief tussen de middag een dutje deed. En als dit mijn eerste kindje was geweest zou ik waarschijnlijk ook heel veel in bed gelegen hebben! Fijn toch, gaat de tijd lekker snel die eerste weken..

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    1e trimester was ik een echte slaapkop.
    Nu zijn het vlagen. Volgens mij als de baby een groeispurtje heeft, ofzo. Dan kan ik wel aan één stuk door slapen!

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Het 1e trimester sliep ik van 21.30 tot 9.00 maar werd wel elke anderhalf tot 2 uur wakker en duurde het 20 min voor ik weer in slaap viel.
    Nu slaap ik van 22.00 of 22.30 tot 9.00 en word ik 2 keer per nacht wakker voor het plassen

9. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik slaap onrustig, dus word veel (kort) wakker naast het 1x in de nacht naar de WC gaan. Ik ga wel weer vroeger naar bed - tussen half tien en tien uur. Later, dan red ik het niet. Ik ben tussen 6 en 8 wakker, afhankelijk van of ik vroeg moet werken of niet. Ik zou willen dat mijn dochter nog sliep tussen de middag, want ik heb ZO'N onwijze behoefte aan middagdutjes. Vorige zwangerschap echt heerlijk iedere dag dat het kon een tukje gedaan en daar knapte ik echt van op.... Kijk uit naar het verlof, zodat ik dan weer tussen de middag kan tukken! :)

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik kan ook altijd slapen volgensmij... Het is dat mijn dochter zo nu en dan wakker is dus ik ook ;)

Ik slaap meestal tussen 11-12 savonds tot 9 sochtends en smiddags als mijn dochter slaapt, lig ik vaak ook nog 1 a 2 uur te slapen op de bank. Moet wel zeggen dat ik rust opgelegd heb gekregen ivm kan op vroeggeboorte dus als ik niet zou gaan liggen sliep ik smiddags niet maar als ik er toch lig, ben ik vaak zo vertrokken :$.

11. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Helaas en tot waanzin drijvende frustratie veel te weinig. Heb momenteel het concentratievermogen van een paasei.
    Heb werkelijk alles al geprobeerd aan huis tuin en keuken middeltjes.
    Van vroeg naar bed gaan tot later om in slaap te kunnen vallen, middagdutjes maar het gaat gewoon niet.

Laatste hoop is de homeopaat ( al geloof ik daar zelf niet zo in eerlijk gezegd, maar wil wel echt alles geprobeerd hebben) . Mocht dit niet lukken krijg ik op advies van de verloskundige vanaf 35 weken een maal per week een slaaptablet. Is niet veel maar hopelijk genoeg om even een beetje bij te tanken.

momenteel zijn mijn slaaptijden van ongeveer 23.00 tot 12.00 en dan kan ik nog evt een half uurtje nog terug in slaap vallen. Dan gewoon klaar wakker tot een uur of 6/7 en om half 8 gaat gewoon weer de wekker en sta ik gewoon op want als ik blijf liggen s'morgens is het in de nacht helemaal drama.

12. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Slapen is ook mijn nieuwe hobby! Slaap tegenwoordig als het even kan de klok rond! Onderweg naar huis begin ik al te gapen en eenmaal na het eten kan ik al zo slapen. Echt erg! Mijn zussen hadden dit ook weet ik nog, maar in het tweede trimester hadden zij energie voor 10! Dus het komt over een paar weken vast wel weer goed ;)

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    In het eerste trimester kon ik absoluut niet uitslapen, maar was ik wel heel moe. Dus ik sliep 's middags. Nu in het tweede trimester heb ik meer energie, maar slaap ik nog steeds veel, kan ik weer heerlijk uitslapen!

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ben nu bijna 39 weken, moet zeggen dat ik bijna 's nachts niet meer slaap.. Zie elk uur van de wekker jammer genoeg... !

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh, herkenbaar, die middagdutjes! Ik kan beter ff op de bank gaan zitten met mn ogen dicht dan dat ik echt ga liggen of zelfs in bed kruip, dan kom ik er geradbraakt weer uit:( Heel irritant, want soms heb ik echt de behoefte om in bed te kruipen, maarja, weet gewoon dat ik er slechter weer uit kom, dus dan maar gewoon ff lekker niksen, beetje uit het raam naar de vogeltjes staren ofzo:D voel ik me een stuk beter bij!

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zit aan het einde vh 1e trim. De vermoeidheid is al een poosje aanwezig, maar kan ik beter handelen dan die vreselijk slechte eetlust waar ik een dikke maand mee heb gelopen! Wat scheelt dat een stuk lamlendigheid als je weer lekker kunt eten zeg!

Maar ok, over slapen. Ik ga meestal rond half 11 naar bed savonds, best laat(soms té laat), maar ik heb de luxe dat ik thuis werk(boerderij) en smorgens tot 9u kan slapen. En daarbij ook nog eens de hele dag baas ben over wat ik wel/niet doe(behalve de vaste werkzaamheden dan). Ook lopen er nog geen andere kids rond.
    Ik merk wel dat ik smiddags last heb van instortingsgevaar. En savonds heb ik echt helemaal nergens meer zin in. Savonds naar verjaardagen bv vind ik echt helemaal niks.
    Mijn verjaardag hebben we gistermiddag gevierd, hartstikke gezellig, maar wat was ik moe! ondanks dat het dus smiddags was. Vandaag betaal ik de tol; ben zo moe, en ondanks dat ik vannacht geslapen heb als een blok(kan me niet eens herinneren dat ik in slaap viel, haha!), heb ik het idee dat ik de hele nacht de hort op ben geweest, haha! Ik geef er maar lekker aan toe vandaag; vanmiddag lekker op de bank voor de tv(favo serie is er op!), batterij opladen!

17. Ik ben ook niet-zwanger echt fan van slapen, maar nu slaap ik gemiddeld 10u per nacht, van 23.00 tot 9.00 ongeveer. En dat is voor mij precies genoeg om me overdag niet moe te voelen. Soms sta ik vroeg op als ik afspraken heb oid, maar dan voel ik me rond een uur of 3 's middags erg moe. Kennelijk heb ik die 10 uurtjes echt nodig. En vind het helemaal niet erg, ik slaap nog prima en daar profiteer ik van, ik weet dat het in de laatste weken van de zwangerschap en de eerste weken na de geboorte nog weleens anders kan zijn ;)

18. lia89

lia89 Actief lid

22 jan 2013
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon altijd heel goed tegen weinig slaap, maar ik moet toegeven dat dat nu heel anders is.
    Meestal ga ik tegen 12/1 uur slapen en dan in ieder geval tot 10.00 volgende ochtend. Meestal ga ik overdag dan niet meer liggen.
    Ga ik eerder van bed af moet ik tussen door echt wel even 'bijslapen'

19. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Vanaf week 5 tot week 11 ofzo was ik zoooo moe, kon wel heel de dag slapen..
    Daarna was het weer normaal (van 11/12 tot 7). En de laatste paar weekjes elke dag uitgeslapen tot 10.

20. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Herkenbaar... ook ik word beroerder wakker als ik smiddags op de bank zlig te slapen.. probeer het niet te doen, maar de laatste tijd lukt het me niet om niet te slapen... ik moet wel, want ik ben dan zooooooo moe... maarja als ik dan wakker word.... is het nog erger.

Deel Deze Pagina