hoe veel slapen jullie tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Littlejoy, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik slaap minder dan ik graag zou willen... In het eerste trimester lag ik al regelmatig een nacht wakker... Tweede trimester ging goed, maar nu de laatste weken weer bijna niet... Met een beetje mazzel val ik wel in slaap, maar meestal pas rond 3 uur. Als ik rond 3 uur in slaap val, kan ik slapen tot ongeveer een uurtje of 9-10, dus dat is dan nog wel lekker. Lukt het mij echter om eerder al in slaap te vallen, dan word ik meestal rond 5 uur wakker en val dan niet meer in slaap tot ong. half 8... Gelukkig heb ik nu verlof en maakt het eigenlijk niet zoveel uit... Ik vind het alleen niet zo gezellig voor VL, aangezien ik door dit ritme eigenlijk meerendeel op de bank lig omdat ik hem niet wakker wil houden...

2. Chelle26

Chelle26 Lid

10 feb 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste tijd ben ik echt zo extreem moe! Ik slaap eigenlijk al 7 jaar heel rommelig, en dit is niet heel erg veranderd sinds ik zwanger ben, alleen af en toe dat ik echt niet meer in slaap kom in de nacht, en lig dan 1 uur a 1,5 uur wakker.

Maar nu is het ook overdag echt een ramp om de dag door te komen, helemaal als ik aan t werk ben. 2x in de week werk ik tot 18.00 de andere dagen tot 16.00 en als ik tot 18.00 werk is het echt drama, ik verlang zo erg naar me bed en loop als een zombie rond.

Ook als ik smiddags in de gelegenheid ben om even te gaan slapen dan kan ik ook de hele middag doorslapen.
    Afgelopen zaterdag van 14.00 tot 1730 geslapen :|
    En vaak zelfs nog daarna nog doodmoe.

Ik hoop echt dat dit snel overgaat, want dit is echt slopend

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    In het begin ging ik na mijn werk naar bed 17:00 tot volgende de dag 8:00
    wist van voren niet dat ik van achtere leefde zo moe ik was

na 14 weken werdt dit stuk bter

4. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    het liefst slaap ik heel de dag is echt niet normaal gewoon
    heb op mijn werk ook dat ik gewoon bijna in slaap val achter de computer haha hoop dat dat nog veranderd

5. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Ik heb vanaf het begin af aan hetzelfde slaapritme als voor de zwangerschap. Ons kleintje heeft nu een groeiachterstand en het advies is veek te rusten, maar tot een dutje 's middags komt het niet. Uitslapen lukt ook niet echt, ben wel wat later op als toen ik nog werkte, maar langer dan 8 a 9 uur slaap op een dag is er bij mij niet bij.

6. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Ik heb hetzelfde slaapritme als voor de zwangerschap. Vanaf het begin af aan geen extra dutjes gedaan en ook niet extreem moe. In het weekend slaap ik zelfs wat minder dan voorheen, maar dat ligt eraan dat ik de kleine dan erg voel en naar het toilet moet. Overdag slaap ik verder niet. 's Nachts een uur of 8 nachtrust. Moet nu rustig aandoen van de gynaecologe vanwege een groeiachterstand van ons kleintje en dat is lastig omdat ik mezelf zo fit voel en nauwelijks moe ben.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Eigenlijk niet veel anders dan voorheen. Ja, de laatste maand ben.ik wel eens wakker s nachts, maar dan ga ik gewoon even thee drinken om later terug in bed te klimmen. Slaap eigenlijk altijd 7 a 8 uur, dat werkt het best. Soms nog even een half uurtje in de trein ofzo, of op de bank, maar stelselmatig tukken tussen de middag is niet nodig.

8. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ik slaap minder dan dat ik zelf zou willen!
    Maar wat wil je met een rond rennende peuter van 17 maanden ;)
    Savonds wat eerder m'n bed in zodat ik toch nog wat uurtjes maak!

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    In de eerste weken kon ik de hele dag wel slapen, maar dat was ook zodat ik die extreme misselijkheid niet hoefte te voelen :) Nu sinds een paar weken is het echt tobben: ik haal misschien 5 uurtjes per nacht, omdat ik behoorlijk last heb van mijn rug. Ik probeer mezelf in te bouwen met een voedingskussen maar dat helpt niet erg. Ik werk fulltime dus dat is best pittig, maar ach, ik denk maar zo: is alvast oefenen voor straks als ze er is ;)

10. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het liefst de hele dag kan sowieso niet veel Door bi. Maar ik heb wel een dreumesrrondlopen dus voor hem kom ik mijn bed uit. Hoop dat ik me snel wat beter voel want dit is drie keer niks

11. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    eigenlijk helemaal geen last gehad van vermoeidheid. ben in het eerste en 2de trimester wel vermoeider dan normaal geweest, maar heb nog nooit tussen de middag geslapen.. gaf mezelf gewoon een schop onder mijn hol en gaan met die banaan:p. nu 32 weken zwanger, en nog steeds nergens last van. slaap gewoon nog hele nachten net als anders. wel slaap ik iets lichter dan normaal.

12. Joyceke1979

7 sep 2012
    32
    0
    0
    In begin was ik zoooooo moe alleen toen werkte ik nog en soms wel dagen van 14 uur ,toen gaf ik zelfs over van vermoeidheid.Met 21 weken moeten stoppen met werken omdat ik bekkeninstabiliteit heb.De laatste weken slaap ik snachts ook heel slecht maar weer zoooo moe ,nu slaap ik wel regelmatig overdag.Ik kan verder niks dus lig bijna een hele dag op de bank.Ik kan niet wachten op het moment pijn vrij te zijn en mijn energie weer terug te hebben.

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik slaap snachts zo'n 9 uur, enco pik daar tussen de middag vaak eens uurtje bij omdat ik het anders niet trek. Slaapt ik tussen de middag niet, dan heb ik standaard barstende koppijn. Dus zal het wel nodig hebben. Gelukkig kan het ook...

Het eerste trimester lag ik trouwens tussendoor nog vaker te slapen.. Viel gewoon om de haverklap in slaap..

14. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik slaap snachts ongeveer 11 uur, tussen de middag slaap ik niet..
    Ga rond 21:30 naar bed en sta rond 8:30 weer op.

15. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    van 10/11 tot 6.30 (om m'n man eruit te schoppen) en dan van 7.15 tot 10:30... en 's middags dan meestal rond 13:30 een dutje, soms word ik pas om 4 uur wakker...
    ik kan ook zonder slaap tussendoor, maar dan lig ik dus al om 8 uur 's avonds in m'n bed. Zooo moe!
    Tweede trimester was het weg de vermoeidheid! nu derde trimester weer behoorlijk op!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik slaap niet meer of minder dan normaal. Ik ga tussen 22.00 en 23.00 naar bed en 's ochtends gaat om 7.00 de wekker.

Vanochtend was ik BOOS! Mijn vriend en ik gingen gewoon rond 22.00 naar bed, allebei lekker geslapen, vanochtend zou ik er pas om 8.30 uit hoeven (heeeeerlijk!) maar de oudste riep en mijn vriend zei doodleuk dat ik er maar uit moest omdat hij wilde blijven liggen! Jaaaaa doei! Meneer is werkloos, dat is op zich niet zo erg maar dan moet je NIET je zwangere vrouw om 7.00 uit bed sturen om zelf te kunnen blijven liggen.

Hij meteen klagen dat hij me altijd in het weekend ook laat liggen (eigenlijk de afspraak dat ik 1 dag uitslaap en hij 1 dag, meestal laat hij mij 2 dagen uitslapen..) en dat dit weekend hij 'zijn' dag gewoon gaat claimen.. Zucht.. Doe maar lekker joh. Koos werkloos.

Ik ben gastouder en 3 dagen in de week staan de oppaskids al om 7.45 voor de deur, 1 dag om 9.00 (vandaag dus) en de andere dag moeten we er ook op tijd uit want dan gaan onze eigen kinderen naar het kdv (ben zelf dan vrij, nou ja, poetsdag eigenlijk..)
    Maar met dit werk zitten middagdutjes er voor mij dus écht niet in!

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

bij de eerste had ik overdag energie voor 10 ;) ik sliep snachts ook gewoon heel goed, ook die laatste weken.

nu helemaal omgedraaid.
    snachts een onrustige slaper en overdag behoorlijk moe dat ik tussendoor toch probeer wat bij te tukken of iig even zo rustig mogelijk aan te doen.

18. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik ga iets eerder slapen dan normaal, maar slaap veel veel lichter, en ben vaak rond 4 uur, en dan 5 uur al wakker. Soms lukt het om weer te gaan slapen, maar voorbij 6 uur haal ik niet vaak. En dus slaap ik meestal minder dan 7 uur per nacht. Dat is voor mij normaal al te weinig en nu ben ik overdag dus ook erg moe. Werk vier dagen, en op mijn vrije dag is mijn dochter van 4 ook thuis. Tussen de middag slapen zit er ook niet in. Vroeger naar bed heeft ook nog niet geholpen :( Ach, nog maar een paar maanden weinig slaap, dan nog minder slaap en dan slaapt nummer twee hopelijk ook snel door!

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste ging ik gewoon zelfde tijden naar bed, zo rond 3 uur snachts en sliep uit tot 11 ofzo.
    Bij mijn tweede soms tot 1/2 uur wakker en dan om 8:30 weer opstaan voor nummer 1 en smiddags ging ik soms meeslapen, maar niet altijd.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veel te weinig. S slaapt niet door dus mag er nog een paar keer uit. Soms met mazzel maar 1x. Ook overdag een slechte slaper dus ik ben blij als ik een half uurtje op de bank kan met een boek.

Ik ga meestal rond tienen slapen. Tussen zes en zeven begint de dag. Op zaterdag mag ik uitslapen tot n uur of negen :-D

Deel Deze Pagina