Hart luchten,wat een rot dagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spitsmuis, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Eergisteren heb ik een topdag gehad!
    Voelde me geweldig goed (Eindelijk na die ellendige eerste zwangerschapsweken zoals extreem misselijk etc...)
    Gisteren had ik een dipje,kan wel een gebeuren.
    Niet qua misselijkheid hoor maar erge pijn in mijn bekken.
    Kon weinig doen met mijn dochtertjes en voelde me daar erg rot over.
    Ben een mama die graag een wandeling maakt met de kinderen,even naar het park bv en dan eendjes brood voeren of een speeltuintje.
    Maar door de pijn ging dat niet dus ik dacht,vroeg naar bed en morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen.
    Als een roosje geslapen en vanmorgen dacht ik ook: Yes,ik voel me goed dus we gaan er een fijne dag van maken.
    Maar helaas....
    Alles maar dan ook echt alles loopt mis en het enige wat ik nu nog maar kan ik mijn tranen de vrije loop laten gaan.
    Weer veel bekkenpijn,hoofdpijn,duizelig en erg moe.
    Kinderen willen ook niet echt meewerken en maken om de kleinste dingen ruzie met elkaar.
    Daarbij belde mijn man mij en is hij ongelooflijk chagrijnig want alles gaat bij hem mis op zijn werk.
    En als hij chagrijnig is.....;)
    Nu heb ik net de jongste naar haar bedje gebracht en de oudste zit wat tv te kijken.
    Even rust zou je denken...
    Niet dus...
    Mijn huis is ontploft en ik moet echt mijn huishouden gaan doen maar ik heb zoveel pijn in mijn bekken dat ik het stofzuigen niet eens volhoud.
    Ppfff voel me nu zo'm zeur want normaal zet ik de schouders er onder en ga ik door maar het lukt me nu gewoon even niet.
    Ik ben blij als ik vanavond in mijn bed lig en niks meer hoef te doen dan alleen uitrusten en slapen.
    Ik mis ontspanning,ik loop mezelf de laatste dagen compleet voorbij :(
    Wat doen jullie op di soort dagen als je je zo voelt?
    Ik wil mijn dag wel een beetje positief doorkomen want voor mij is dit niet leuk maar voor mijn kindjes al helemaal niet:(
    Ik wil gewoon weer nu de leuke mama zijn en dat ben ik nu even niet...
    Voel me zo vreselijk schuldig.

Sorry voor mijn geklaag hoor maar het moest er gewoon echt even uit...

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey spitsmuis... wat vreselijk balen zeg. Op de overlevingsstand dan maar. Misschien zijn je kids wat zoet met binnen picnicken? Of tentje bouwen van een laken, zulke dingetjes?
    Wat ik ook wel eens doe is een boekje met dierenplaatjes pakken en dan de "echte" er bij zoeken op youtube en er wat over vertellen. Boeit ze vrij lang en ook nog leerzaam.

Het huishouden ligt er morgen ook nog wel, probeer je er niet te druk om te maken!

Sterkte!

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ja, huishouden loopt echt niet weg (spijtig genoeg).
    En voor de rest rustige aan: pizza in de oven, dvd-middagje voor de kinderen ed, minimale wasje vanavond.
    Laat vandaag maar waaien en morgen zal t mss al veel beter zijn.

Wat ik ook doe op zo'n dag: mama is kindje dag.
    Ik lig op de sofa en dan mogen ze mijn haar kammen, make-up opdoen, doen alsof ik een babietje ben (mijn koekje in mijn mond stoppen ed). Houdt ze ook rustig voor een tijdje

4. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Klinkt als mijn zwangerschap;)Was op het einde ook gewoon totaal klaar met alles...kon niks door die bekkenpijn;) Het enige wat mij hielp was toch maar gewoon op die bank te gaan liggen en een beetje voorlezen,samen tv kijken, barbies spelen op de bank...nou ja eigenlijk alles wat ik vanuit lig stand kon doen. En kijken of er iemand anders anders is die wilt stofzuigen want dat is echt vreselijk met bekkenpijn:cool: Was op een begeve moment ook alles behalve geduldig, was een teken dat het echt teveel werd allemaal. :) Nou ja sterkte meid;)

5. Spitsmuis

Echt he,Lang leve hormonen whaha.
    Geloof dat ik wel uit mijn grootste dip ben.
    Jullie ideetjes waren super,die ga ik echt onthouden!!!
    Ik ben vanmiddag samen met de oudste lekker op de bank gaan liggen met een filmpje aan en heerlijk onder een warm dekentje.
    Ik was denk iets van een half uurtje in slaap gevallen en mijn meisje liet mij gewoon lekker snurken haha.
    Zo lief van haar.
    Toen ik vroeg waarom ze mij niet wakker had gemaakt zei ze: Je was zo verdrietig en moe dus ik heb je lekker laten liggen. Vond het zo lief van haar!
    Heeft me wel goed gedaan.
    En nu hebben we lekker pizza besteld om het makkelijk te doen voor een keertje en voor je kids is het feest haha.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoi Spitsmuis,

Wat rot voor je, zeker met bekkenpijn, daar weet ik een hele goede oefening voor van Cecile Röst:

ga plat op de grond liggen, hoofd op een kussentje mag. Trek je knieen op en zet je voeten plat op de grond, daarna laat je rustig je knieen naar buiten vallen met je voetzolen tegen elkaar, zover als je kunt, maar wel zo dat je zo kunt blijven liggen, dus niet overstrekken!! Blijf zo lang als je kunt zo liggen en doe dit meerdere keren op een dag. Wanneer je zit, in kleermakerszit zitten, wat belangrijk is met bekkenpijn is dat je je knieen naar buiten draait. Wanneer je wilt gaan staan zet je 2 voeten stevig op de grond, trek je bekken iets aan en ga dan pas staan. Je zal zien dat wanneer je dit een week lang consequent doet EN flink die oefening doet je voor 90 % van je bekkenpijn afbent. En wanneer je fysio wilt hebben, zoek iemand die de methode van Cecile Röst gebruikt, echt meid, het helpt,

ik heb bij de oudste anderhalf jaar plat moeten liggen en moest naar het Spine en Joincentre. Ik mocht van de gyn geen kinderen meer krijgen eigenlijk. Toen ik zwanger raakte van de 2e kreeg ik met een week of 11 weer erge BI, na deze oefening was ik na een week bijna pijnvrij en ik heb op deze manier makkelijk de zwangerschap kunnen uitdragen, zo ook bij mijn 3e kindje, heel veel succes, hopelijk helpt het bij jou net zo goed.

7. Spitsmuis

Dank je voor je tip! Ik ga deze zeker uitproberen!!!
    Vandaag is het nog niet veel beter...
    Helaas heb ik ook last van paniekaanvallen deze zwangerschap.
    Alles van mijn zoontje* komt weer naar boven en ik hyperventileer en heb paniekaanvallen...
    En dan die bekkenpijn erbij.
    Tot nu toe geen hele fijne zwangerschap om eerlijk te zijn.
    Ben natuurlijk hartstikke blij dat ik zwanger ben hoor en vind het weer een wonder maar ik ben zo angstig!
    En dat alles in combinatie met die bekkenklachten maakt het gewoon niet makkelijk en ik word er gewoon ook niet gezelliger op :(
    Hoop echt dat ik me gauw beter in mn vel voel

Deel Deze Pagina