Ik gooi toch maar eens mn twijfel hier neer. Vanaf ong. 6 weekjes oud krijgt DL omeprazoldrank. Ze was tot 2,5 maand een huilbaby ( 16 uur per dag ontroostbaar krijsen). Nutramigen voeding een maand geprobeerd, maar de Johannesbroodpitmeel maakte haar zo onrustig en veel diarree. Maar als ik het niet indikte zaten we binnen 1,5 dag weer op de eerste hulp met een kindje wat zowat stikte. Met 3 maand ben ik overgegaan op de Nutrilon AR en dik het nog extra in met Johannesbroodpitmeel anders blijft ze het de hele dag door opgeven. ( nu ook maar in een heel klein beetje mindere mate) Ze blijft onrustig, al huilt ze niet hele dagen meer. Inslapen en slapen blijft een crime, en de hele dag door kreunt ze. Momenteel krijgt ze 10 mg omeprazol. Gister dacht ik laat de omeprazoldrank eens staan, gek genoeg sliep ze meteen in en sliep ong een uurtje per x. Had het idee dat ze minder buikpijn had en ook ietsje minder opboerde. Maar ik merkte aan haar dat ze steeds toch weer meer last kreeg van de oprispingen zelf en helemaal niet meer in de box wilde liggen. Savonds toch maar weer medicatie gegeven ( tip vd huisarts probeer eens savonds ipv sochtends te geven). Maar vandaag is ze ook weer erg onrustig. Nexium heb ik laatst 1 x geprobeerd, maar toen heeft ze de avond echt gekrijst zoals ze als kleine uk ook deed !Brr werd er angstig door, en is pas gaan slapen toen de zetpil werkte. OUdste dochter heeft verborgen reflux en vertraagde maaglediging gehad tot 4 jaar, dus ik ben bang dat we nog wel een tijdje weer hebben te gaan. Zijn er mensen die misschien nog tips hebben? Ik heb het hele traject al eens bewandeld en heb veel ervaring maar soms denk ik pfff kon ik het allemaal nog maar iets dragelijker maken. Ik lees ook veel dat als je de voeding verdikt medicatie weinig zin heeft, en als je medicatie geeft je de voeding niet hoeft te dikken. Maar als ik de voeding niet in dik dan komt het weer in haar luchtpijp/longen met alle gevolgen van dien. Als ik de medicatie niet geef vrees is voor een ontstoken slokdarm. Oudste dochter verdroeg helemaal geen medicatie en heeft het toen zo moeten doen. Als de slokdarm ontstoken was gaf ik weer een paar maand nexium ( met zetpillen anders was het geen doen voor haar). Die hel en ellende wil ik zo graag niet weer mee maken. Dingen die we allemaal geprobeerd hebben *Osteopaat - haalde niet veel uit , alleen blokkade heupjes verdween *Manuele therapeut - heeft er voor gezorgd dat haar ''banaan'' houding bij trok. Erge voorkeur *echo heupen en nieren gehad - ze waren bang omdat ze zo scheef was dat de nieren in de knoei zaten en de heupjes niet goed stonden. *Fysiotherapie *kinderarts *huisarts * alle leefregels die ik maar kan bedenken passen we vanaf dag 1 al toe, Maar dat maakt bij haar niets uit of ze nou rechtop zit op scheef of wat dan ook. Het opboeren blijft extreem * draagzak - vond ze 1 groot drama, gilde ze alleen maar harder. *Hero comfort - op aanraden kinderarts. Te dunne voeding en ze schreeuwde na 1,5 uur alweer om voeding. Wel hele mooie ontasting *Pepti- werkte geweldig maar niet voor haar reflux dus na 1,5 dag belanden we op de eerste hulp. *Nutramigen- werkte ook goed maar zonder verdikken in het ziekenhuis beland. *Nutramigen/pepti indikken met pure Johannesbroodpitmeel- enorme darmkrampen en diarree. Wel volgehouden ivm geen andere keus en iedere week naar huisarts voor check evt uitdroging. *Infacol- poeh wat een drama! 1 x en nooit weer *Enfamil AR- krijsen krijsen krijsen ( ik zit eraan te denken toch nog eens weer te proberen want ze was toen rond de 8 weekjes oud, bij mn oudste was dit het eerste half jaar de voeding waar ze op een gegeven moment weer wat meer door ging drinken) *nutrilon Omneo : veel te dun, met Johannesbroodpitmeel geen goede combinatie. Voeding blijft enorm terug golven. *gelilact Belgie besteld- nog een groter drama *Nutrilon AR - vanaf 3 maanden daar op over gegaan en ik zag in die zin weinig verschil qua onrust als met de nutramigen+ Johannesbroodpitmeel. Wel eerder honger (zit nu 1,5 maand aan deze voeding) Lang verhaal en al zoveel geprobeerd Teveel!( meeste in overleg kinderarts of huisarts/ verpleegkundigen ziekenhuis) Ik merk dat het de laatste weken allemaal weer erger word. Veel huilen tijdens het boeren (fles), geen tijd tussen de fles kunnen houden, kreunend in slaap vallen. Als ik hogere dosis medicatie geef word ze weer iets vrolijker maar de buikpijn neemt weer meer toe
Dus met dieetvoeding was ze wel beter af? Minder krampen dan? Of waarom zeg je dat dat geweldig werkte, als de reflux er erger door werd? Dochter had ook koemelkallergie, moest neocate drinken. Nefast voor de reflux omdat het zo dun was. Johannesbroodpitmeel ging niet, gelilact ging niet. Op advies van kinderarts indikken met aardappelzetmeel geprobeerd, maar ook krampen. Toen hebben we het indikken opgegeven, en gefocust op medicatie. En dat was bij ons Zantac voor de reflux, in combinatie met motilium voor een snellere maag lediging. Gezien de problematiek van je oudste, misschien ook het proberen waard?
@Shakes: klopt de dieetvoeding Pepti en Nutramigen werkten goed, maar omdat het niet verdikt werd en ze met een a typische reflux kampt hadden we een groot probleem. Dus geen andere keus dan indikken met Johannesbroodpitmeel ( gelilact was nog een groter drama). Combinatie voeding niet indikken en medicatie werkt bij haar niet omdat ze dan voeding in de luchtwegen krijgt en daardoor de slijmvliezen geiiriteerd raken en ze daardoor stikt in haar slijm/opgeefsel. EN daarbij merk ik dat ook al krijgt ze nu medicatie als de voeding ook maar iets dunner is dan is de reactie na een dag weer gelijkt e merken. Jpbm zorgde voor enorme krampen, onrust diarree. Ja die combinatie die jij nu aandraagt zou ik misschien kunnen gaan voorleggen? Mijn oudste kreeg toen ook motilium maar echt enorme krampen, dus vandaar dat ik het bij de kinderarts niet heb aangehaald. Ik bespreek momenteel trouwens alles met de huisarts. Omdat de kinderarts toch weinig meer voor me kon beteken zei hij. Maar hij zou wel altijd klaar staan mocht het echt niet meer gaan.
Met wat dik je dan nu in? En waarom kan je dan de dieet voeding daarmee niet indikken? Als ik je verhaal zo lees, denk ik toch dat je dieet voeding niet mag uitsluiten. Je hebt daar trouwens ook een AR-variant van: allernova AR. Geen optie voor dochter, want die had neocate nodig. Maar misschien wel voor jullie?
Ze krijgt nu de nutrilon AR ingedikt met een half schepje Johannesbroodpitmeel (ivm geen andere keus). Ik heb altijd getwijfeld aan evt koemelk intollerantie, de kinderarts zei toen dat hij haar daar zeker niet van verdacht maar ik mocht toen wel nutramigen proberen. Zelf heb ik het gevoel dat het de reflux en de Johannesbroodpitmeel is die voor onrust zorgt en niet de koemelk? Mijn oudste heeft wel een intolerantie voor koemelk en tot 4 jaar voor bijna elke voedingstof. Nu merk ik alleen met koemelk dat ze heel erg moe word en de wallen tot op de grond hangen.Het is niet echt een allergie te noemen. Bij deze kleine uk is het zo dat ook al zouden we de motilium gaan introduceren de voeding wel verdikt moet worden.Anders verslikt ze zich zelfs met een prematurenspeen 20x per fles. Gewoon eng. De laatste maand gaat het slikken gelukkig steeds beter. Ze drinkt te gulzig en teveel zuigkracht.
nog even over de vraag waarom kun je daarmee geen dieetvoeding indikken? Johannesbroodpitmeel dikte ik de dieetvoeding ook mee in maar dan had ze extreme diarree.we hebben dat wel doorgezet onder begeleiding huisarts. Toen ik over stapte op de nutrilon ar ervaarde ik evenveel onrust als met de andere combinatie dus vandaar dat ik door ben gegaan met de ar omdat de ontlasting daar steviger door werd. moeilijk te verwoorden N utramigen + Johannesbroodpitmeel = veel onrust door Johannesbroodpitmeel en diarree Nutrilon ar= onrust Johannesbroodpitmeel (denk ik) maar onlasting beter.wel eerder honger
Oh ok. Maar dan begrijp ik niet goed waarom je in je eerste post aangaf dat pepti en nutramigen goed hielpen. Daarom leek het me logisch dat er wel kma in het spel is. Maar blijkbaar had ze daarmee alleen maar meer ongerust? Tja, dan snap ik dat je daar niet meer naartoe wilt.
De pepti hebben we toen geprobeerd en daar reageerde ze heel goed op alleen naarmate de dag vorderde en de voeding zovaak omhoog kwam en ze op een gegeven moment savonds stikkend in mijn armen lag zijn we op de eerste hulp beland. Die gaf aan dat het toch echt verdikt moest worden. Dus vandaar dat ik weet dat ze op de pepti zelf heel goed reageert, de onrust die de Johannesbroodpitmeel veroorzaakte verdween, alleen de pijn en de gevolgen van reflux werden erg. Dus voor tegen de krampjes werkte het fantastisch, tegen de reflux niet,
Als de krampen verdwenen met pepti, is er toch wel kma in het spel? Dus zou je dieetvoeding moeten hebben die zelf al ingedikt is, net zoals de voeding die je nu gebruikt. Dan denk ik toch aan Allernova AR.
Heb je ervaring met de Allernova? Want heb al eens eerder naar ervaringen van deze voeding gezocht op google, en toch ook reacties dat de voeding als nog veel op kwam en te dun. Ik heb nu de nutrilon AR en die is ook nog veel te dun voor haar.
Ik niet, mijn zus wel. Voor mijn dochter was Allernova nog niet sterk genoeg, zij had neocate nodig. Mijn neefje was wel gebaat bij Allernova. Had ook zware reflux, maar mij leek het toch vrij dikke pap te zijn... Tja, verder weet ik het ook niet, vrees ik. Het blijft toch altijd weer zoeken