Ouderschapsverlof?????

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door s1986, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Werk nu 32 uur en dat over 3,5 dag. Wil als de kleine er is 3 dagen gaan werken. Dus dat is dan 5 uur per week minder dus 27 eur per week. Nu dacht ik eraan om anders voor die halve dag per week verlof op te nemen. Dan blijft mn contract hetzelfde. Heb al berekend dat ik max. 16 uur per week op mag gaan nemen maar wil 5 uur per week. Snap nu alleen niet helemaal of de rest vervalt na 1 jaar? Of dat je later de rest nog eens op kan nemen? Stel dat het me wel bevalt en ik na mn verlof toch me contract wil laten veranderen of dit dan toch mogelijk is. Lees hier weer verschillende dingen over.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe vervalt je resterende verlof niet na een jaar. Houd er alleen wel rekening mee dat je werkgever dit verzoek mag weigeren.
    Je hebt recht op 26 weken * 32 uur = 832 uren ouderschapsverlof. Je wilt dit wekelijks met 5 uren opnemen, dus 166,4 weken. Je verlof zou dan 3,2 jaren kunnen duren.

Omdat je aangeeft of je eerst wilt bekijken of het je bevalt, kun je ook aangeven dat je het in delen wilt opnemen. Je mag het verlof nl in 6 stukken opnemen. ZOlang het nog niet is ingegaan, vervalt het niet en mag je het ook nog wijzigen.

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Oke bedankt voor je reactie!!:) Zal mn baas van de week wel een opbellen ze weet wel dat ik naar 3 dagen wou gaan. Dus op deze manier maakt het dan ook niet echt uit neem ik aan.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Je kunt met het opnemen van OV ook nog recht hebben op een tegemoetkoming van de belastingdienst....

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Ja en daarom wou ik het juist doen. Maar toen zag ik ook hier en daar weer ergens staan dat je na je verlof wel verplicht bent je oude uren te gaan werken. Omdat je anders (iets) moet terug betalen. Maarja of dat dan vanuit de belasting kwam of omdat het soms doorbetaald was. Da was me niet echt duidelijk.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Dat is per CAO verschillend volgens mij. Mbt het weer fulltime terugkomen. De vergoeding van de BD heeft er verder niets mee te maken.

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Okee bedankt;)

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik hoef niets terug te betalen, ik mag na afloop van het verlof dus ook mijn contract laten wijzigen. Maar ik moet wel nog een (ik geloof) een jaar blijven, anders moet ik alsnog wat terugbetalen. Maar dat heeft er denk ik meer mee te maken dat mijn werkgever 75% van mijn salaris doorbetaalt tijdens mijn ov-verlof.

Deel Deze Pagina