Hoe veel/vaak sport jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak sport jij?

1. Nooit / zelden

2. Af en toe / niet wekelijks

3. 1 x per week

4. 2 x per week

5. 3 x per week

6. 4 x per week

7. 5 x per week

8. 6 x per week

9. Dagelijks

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wisselend. Heb een tijd 2 x per week hard gelopen. Maar daar is de klad in gekomen. Nu doe ik voornamelijk mn ringen vol maken op mn Apple Watch en af en toe hardlopen. Dus ik beweeg wel elke dag flink om die ringen vol te krijgen maar dat is vooral lopen, fietsen (wel met flink tempo dan) en af en toe een workout van YouTube voor de tv.

Ik ben eigenlijk nog nooit naar de sportschool geweest. Voel me daar ook helemaal niet thuis of zo. Ik zou best crossfit wel eens willen proberen want ik vind een beetje ruig veel leuker als maar wat rondjes rennen. Maar de drempel is erg hoog om dat alleen te doen. Mijn vriendinnen zijn meer van de yoga en wandelen zeg maar.

Dus ja echt gaan sporten doe ik vrije weinig.

Blijdorp en DN2017 vinden dit leuk.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Mag ik vragen of je dan oppas regelt als je savonds sport? Of is je man dan altijd thuis?
    Mijn man werkt 2 avonden in de week en we kibbelen vaak wat af wie er op de andere avonden weg mag om te sporten. Maar oppas regelen zodat we allebei weg kunnen zit er nog niet zo in.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij sporten ook 's avonds, op sportavonden ziet het er zo uit:
    Man brengt de kinderen naar bed. Ik ga op dat moment weg om te sporten (met reistijd ben ik 1,5 uur weg). Ik kom thuis, man gaat dan een rondje hardlopen. Rond 21.45 uur ploffen we op de bank.
    En dit wisselen we dan af.

4. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Voor de zwangerschap 4 a 5x per week krachttraining in de sportschool.
    Straks met de baby kan ik nog maar 2x per week naar de sportschool, maar we hebben een sportruimte op zolder, dus daar kan ik de andere dagen trainen.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Als het kan 4 keer per week, sowieso beide dagen in het weekend. en nog wel 2 x door de week. ik ga meestal avonds nog een rondje hardlopen, of met mooi weer fietsen (op de racefiets). rond de tijd dat de kinderen naar bed gaan, mijn man doet dat dan. als ik ga hardlopen ben ik meestal zo'n 30 minuten weg. en als ik ga fietsen een uur, maar soms ook langer, afhankelijk van hoeveel zin ik heb en wat voor weer het is.
    Geen tijd is het slechtste excuus, want je kunt er prima tijd voor maken, zeker als je zoals ik uit huis vandaan gaat sporten kost dat het minste aan reistijd van en naar sportschool etc.
    in het weekend sport ik vaak in de ochtend, mijn kinderen zijn al vroeg wakker en het is heerlijk om dan om 8 uur alvast een rondje te gaan hardlopen, ook eind van de middag is er soms weleens zo'n loos moment waarop ik mijn fiets pak en nog een rondje ga.

ik doe tegenwoordig fietsen hardlopen zwemmen, triathlon sporten.
    In het verleden heb ik bij een sportschool gesport en ging ik meestal 1-2x per week omdat ik dan van die spinning lesjes of body pump wilde doen en dat kon niet iedere dag of op ieder moment dat ik graag wilde gaan, daarom ben ik nu gewoon vanuit thuis aan het buiten sporten. ook in de regen. alleen zwemmen gaat meestal wel in het zwembad, maar dat kan op verschillende banen zwem tijden.

ik moet zeggen dat als je eenmaal lekker aan het sporten bent het ook wel verslavend werkt, als ik een week niet kan gaan omdat er iets tegen zit, of mijn man bijv. een week voor zijn werk weg is en ik geen oppas voor mijn kinderen kan regelen ben ik echt chagrijnig.
    je merkt ook dat je vooruit gaat in je prestaties, je snelheid, afstand, je voelt je ook super veel fitter en beter.

6. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    2 tot 3 keer in de week. Ik vind sporten niet leuk, als ik bezig ben gaat het wel, maar als ik moet gaan denk ik elke keer blehh, echt geen zin. Ik doe het omdat ik wil afvallen en strakker wil worden.

7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Momenteel helemaal niet. Ik loop wel elke ochtend naar school om de middelste weg te brengen.

Als de jongste wat ouder is wil ik wel weer wat aan beweging (op het fietsen naar het werk toe na) gaan doen. Nu is hij in de avond vaak onrustig en wil dan veel aan de borst, ik vind het niet fijn om dan meer dan een uur afwezig te zijn.

Moet ik alleen nog even gaan bedenken wat ik dan wil gaan doen. Grote haat aan de sportschool dus dat gaat ‘m sowieso niet worden.

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik doe 1x per week extreme bootcamp en 1x per week bokszaktraining. Beide bij een boksschool.
    Na de zomervakantie wil ik nog 2x per week naar een sportschool, dan gaat de jongste naar school en kan ik overdag.

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    2x per week een uur sportschool. Cardio en krachttraining. Gewoon om mn figuur goed te houden en om me fit te voelen. Doe het nu 4 maanden en het resultaat is van 27% vetpercentagenaar 23% is heel netjes voor een vrouw. 2 kg afgevallen, meer moet ook niet want mn BMI is maar net aan: 172cm, 61 kg.

Daarnaast fiets ik soms 30 km op een dag maar soms ook weken niet. Ik zit bijna nooit op de bank, altijd bezigen op mn werk (kleuters) loop en sta ik de hele dag zo ongeveer.

In het verleden van alles gedaan: zwemmen, fitness, volleybal... Vind sporten wel oké maar kan het ook wel missen...

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Nooit
    Geen tijd en 0 conditie:rolleyes:

11. tuc

tuc Niet meer actief

3 dagen per week ben ik gastouder, daar kan geen bootcamp of cross fit training tegenop:roflmao:.

Op mijn vrije dag probeer ik 2-3 keer per week een rondje te hardlopen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Niet. Mijn lijf wil het niet meer.

Ik wandel wel veel en probeer ook meer te fietsen. Beweging heb ik dus genoeg. :)

13. Treez

Treez Niet meer actief

Minimaal 3x per week. Woensdagavond survival en zaterdagochtend bootcamp. Daarnaast minimaal een keer per week hardlopen (trailrunning) en bij voorkeur vaker. Vanochtend om zes uur stond ik al samen met de hond in het bos. Tegen de tijd dat ik terug was, zaten man en kinderen net aan de ontbijttafel. Ideaal vind ik het om zo vroeg te sporten.

Ik ben trouwens 7 jaar geleden begonnen met sporten. Daarvoor sportte ik echt nooit. In het begin was het een moetje, maar inmiddels kan ik niet meer zonder. Afgelopen winter nauwelijks kunnen sporten, vanwege gewrichtsontstekingen en toen pas merkte ik echt wat sporten voor positiefs voor me doet. Zowel lichamelijk als psychisch.

14. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Dit dus :p
    Wij hebben honden. Dus ik wandel dagelijks 2x een half uur tot 1 uur.
    Fietsen doe ik 2x in de week. Met mooi weer vaker. Samen met de kids naar een speeltuintje, naar de kinderboerderij etc.

Maar echt sporten?! Neuh!
    4 jaar geleden wel. 3x per week in de sportschool. Nu met 2 kids geen zin meer in :oops:

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

@iMoeder ik weet niet van hoe ruig je houdt, maar is survival sport niks voor je? Je traint zowel cardio als kracht en het kan er behoorlijk ruig aan toe gaan. Vaak worden er beginnerscursussen aangeboden bij survival clubs en dat maakt de drempel misschien minder hoog.

16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik heb 2x per week ingevuld. Ik doe yoga, hardlopen, ook nog een dag in de week een combi van die twee, verder werk ik ook elke week in een moestuin wat niet echt sport is maar soms wel zwaar lichamelijk werk. En ik wandel ook graag, liefst ook wel elke week.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zn 2-3x per week. Moet mezelf soms wel een schop onder Mn kont geven om te gaan, maar super trots als ik dan weer een stuk ben wezen hardlopen.

En.. grooste voordeel vindt ik dat ik mij veel fitter voel, meer energie heb.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik sport niet. Ik heb er een enorme hekel aan. Wandelen doe ik graag en vanwege mijn lelijke afterzwangerschapsbuik ga ik ook weer beginnen met buikspieroefeningen. Verder bespeel ik een blaasinstrument en dat is ook goed voor je buikspieren, blijkt uit de spierpijn die ik heb na de eerste twee repetities sinds mijn verlof. :D Ik heb in het verleden wel altijd gesport. Eerst cardiofitness (ik stond meer te kletsen dan dat ik iets deed), toen groepslessen zoals salsarobics en dance-aerobics maar ik ging er altijd met een heel lang gezicht heen en had vervolgens een week spierpijn. Dat laatste werd ook niet beter naarmate ik het langer deed. Sindsdien houd ik het bij wandelen en fietsen. Ik zou nog wel een keer willen leren paardrijden.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Jaaa joh, ik weet niet. Ik zie er best heel schattig en nerderig uit. Soort poezenmeisje zeg maar (heb ik niet), en word standaard 10 jonger ingeschat. Er zit hier wel een crossfit gebeuren ergens, met beginnerscursussen. Het ziet er daar heel stoer en soort legerachtig uit allemaal, met een paar van die woeste Vikingen als instructeur. o_O
    Dan denk ik, die zullen wel denken, wat komt die hier doen??
    Plus ik heb echt 0 spiermassa, kan me niet eens opdrukken. :oops:

Ik heb heel lang geleden vechtsport gedaan. En mountainbiken ook. Dus dat ruige ken ik wel en vind ik veel leuker. Ben niet zo schattig als ik er uit zie, maar dat zorgt wel vaker voor verwarring.

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik was ook altijd superslecht in sport, altijd de slechtste met gym, geen conditie etc. Maar ik ben een hardloopcursus voor beginners gaan doen en daar ben ik zo blij mee! Ik kan altijd gaan hardlopen als ik wil, ik krijg er energie van, heb er alleen maar schoenen en sportkleding voor nodig, ideaal! Ik zou gewoon iets gaan doen wat je leuk vind. Eerder heb ik wel eens zelf geprobeerd om te gaan hardlopen, maar dat mislukte steeds en ik werd er veel te moe van. Nu heb ik dat niet meer. Grappig trouwens, ik word ook altijd minstens 10 jaar jonger geschat. Maar ik zou dus als ik jou was als je zoiets ruigs leuk vind dat gewoon gaan doen, ze zullen je vast niet uitlachen ofzo!

iMoeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina