Gewoon doen. Ik zie er ook absoluut niet uit als iemand die in haar vrije tijd met boomstammen op haar schouders rondzeult en in bomen klimt. Juist met dit soort sporten gaat het onwijs hard met de opbouw van kracht. Toen ik met survival begon was ik zo slap dat ik een pak melk al zwaar vond . De beste en snelste zal ik nooit worden, maar het geeft zo ontzettend kick als ik een obstakel weet te halen, wat kort daarvoor nog onmogelijk leek. Niet te lang twijfelen en je aanmelden voor een beginnerscursus. Zo cursus is namelijk voor beginners (!) en de verwachtingen liggen daar echt niet zo hoog hoor.
Eens met Trees. Ik doe CrossFit, had dat nooit gedacht. Hier ook klein en 'schattig' en slap. Je zult echt zien dat het juist ontzettend kicken is om een stoere sport te doen Onze CrossFit komen veel stoere mensen trouwens, maar ook altijd slappe huisvrouwen
Haha hoezo in het echt? Hier niet dan?! *Probeert dreigend te kijken wat mislukt omdat ik veel te schattig ben*
Helemaal niks op het moment ik sponsor wel al braaf een jaar het fitnesscentrum. Maar ik vind het niet leuk, dus dan houd ik het ook niet vol heb ik gemerkt. Voor ik kinderen kreeg voetbalde ik 4x per week, ik mis dat wel. Maar heb er nu echt geen tijd meer voor. Sowieso om een gaatje te vinden in de week om iets te doen is lastig hier; 2 avonden per week naar school en vaak andere avonden studeren. Mijn man sport ook 1 avond. Verder zijn alle dagen de meiden thuis, dus dat lukt dan ook niet. Als mijn tentamens achter de rug zijn wil ik het hardlopen weer op gaan pakken 2x pw en ik wil gaan (baantjes)zwemmen 2x per week. Ik weet uit ervaring dat ik dat leuk vind dus dan houd ik het ook makkelijker vol.
Ik heb neergezet dagelijks, maar als ik veel moet werken klopt dit niet. Ik doe bootcamp, powerkick, functionzone, hardlopen en fitness. Daarnaast uiteraard de standaard lichaamsbeweging zoals fietsen/wandelen, maar dat is wat mij betreft geen sport. Ik doe dit 's avonds. In het weekend ook wel overdag. Als straks de jongste naar school is kan ik vaker overdag sporten.
Uhm, moeilijk. Zal het eens gaan tellen maar denk een stuk of 50x per dag? Of telt lopen naar de koelkast en voorraad kast niet mee?
De dagen dat ik vrij ben ga ik naar de sportschool en loop ik veel met de honden of met m'n vriend. De dagen dat ik werk ga ik wel met de fiets naar werk en heb een behoorlijk actieve baan maar om op de dagen dat ik werk ook nog te sporten moet ik niet aan denken.. Hou ook echt niet van sport, na 5 minuten loop ik al te klagen bewegen vind ik wel heerlijk. Zou graag zwemmen maarja iets met bikinibody..
Nooit. Echt nooit. Zo lang als ik me kan herinneren, verafschuw ik gym en verzon echt altijd smoesjes om maar niet te hoeven. Vind het echt vreselijk. Mijn lichaam zou een beetje beweging wel kunnen waarderen, denk ik. Maar het idee alleen al, pff. Ik moet zeggen, wandelen vind ik leuk en fietsen ook. Dat doe ik dus wel. Maar het liefst samen met iemand anders, ik zal niet snel in mijn eentje eens een stuk gaan wandelen. Zwemmen lijkt me ook leuk, maar niet echt budget voor omdat wekelijks te gaan doen. Soms doe ik het in de zomermaanden wel eens in het buitenzwembad een dorp verder op.
Ik ben op sportgebied een luiwammes eerste klas. Ervan uitgaande dat heen en weer lopen naar de snoep/koel- en koekjeskast niet meetelt tenminste. Maar dan wel zeuren dat ik mezelf te dik en niet mooi vind hè. Nu heb ik vandaag tweedehands voor een habbekrats een kledingpakket opgehaald waar een paar supergave broeken inzitten. Ik kan ze aan...Maar erin ademhalen en bewegen zal een sport op zich worden. Maar ik vind ze te leuk om ze door te verkopen. Ik wil ze kunnen dragen! Dus hoop ik dat dat voldoende motivatie mag geven om een paar kilo kwijt te raken door minder te snoepen, meer water te drinken (jakkes ) en meer te gaan bewegen....
Nieuwsgierig: hoe ziet een extreme bootcamptraining eruit? Ik vind mijn gewone bootcamptraining soms al killing
Echt sporten zou ik ergens wel willen maar heb er vaak echt de puf niet meer voor. Misschien komt dat wel doordat ik ruim 7 uur per week wandel en 5 uur per week fiets
Was het maar net zo leuk als een pot ben&jerrys leegeten he, dan was ik elke dag in de sportschool te vinden. Maar dat opstarten pfff..
Ja en ik heb ook z'on leuk smoezenboek waarom het "lastig" en "onhaalbaar" is om "iets" te gaan doen. Maar misschien moet ik dat smoezenboek maar eens uitlezen en van mijn luie reet afkomen. Ik heb op zolder ergens nog skeelers staan. Ik kan er geen reet van en zal de nodige lachspieren van omstanders trainen als ik erop voorbij kom met mijn halsbrekende toeren maar dat is wel iets dat ik leuk vind om te doen. *gaat naar de zolder haar skeelers zoeken*
Ik fiets 4x per week 14 km, maar zie dat eigenlijk niet als sporten. Wel bewegen, maar dat is toch wat anders. Daarnaast sport ik 4x per week (hardlopen) en we gaan regelmatig 40 km fietsen (1x per 2 weken). Het is of 4x per week, of dagelijks, afhankelijk van de definitie
Twee keer per week 1,5 tot 2 uur. Als ik de workouts op het werk meetel (sjouwen, dekken schrobben, veeeel trappen lopen) dan vier keer per week. Op een werkdag leg ik qua afstand met gemak 7 kilometer af en zn 30-50 trappen op en af. Afhankelijk of het druk is of niet. In de sportschool doe ik aan hardlopen en een rondje langs alle apparaten voor been, arm, rug en buikspieren. Af en toe fietsen of crosstrainer.
Ik heb een eigen paard die ik minimaal 4x per week rijd. Dan ben ik 1,5 tot 2u van huis. Doordeweeks ga ik nadat de kinderen op bed liggen. Mijn idee is dat wanneer je iets echt leuk vindt, er ook tijd voor kunt maken.
1x per weer clubpower (trainen met barbell) bij de sportschool en 3x per al thuis op een crosstrainer en dan sta ik er iedere keer min een half uur op.