Mijn man werkt 40 uur onregelmatig (=dus meer dan fulltime) en ik werk 24 uur onregelmatig (zelf indelen). Ik mag helaas ook niet minder dan 24 uur werken. Zou 16 tot 20 uur beter vinden. Dochter en nieuwe baby straks gaan 1,5 dag naar de creche. Verder werken we om elkaar heen. Wil ze niet meer dan dat naar de creche doen. Succes met je keuze!
Net als jij werk ik ook in de zorg. Toen ik zwanger was van Lisa werkte ik nog 32 uur. Na mijn zwangerschapsverlof heb ik 8 uur per week ouderschapsverlof opgenomen dwz dus maar 24 uur per week werken (3 dgn per week) . Het jaar ouderschapsverlof is per 1 mei jl. voorbij en mijn contract staat dus nog steeds op 32 uur. MAAR.. inmiddels ben ik dus weer zwanger van nr 2, zit ik in de ziektewet ivm mijn bekken en werk ik op therapeutische basis. (deed ik al toen ik nog wel ouderschapsverlof had) Nu mijn contract dus wel weer automatisch op 32 uur staat en ik toch maar een paar uurtjes op TA werk, krijg ik wel voor 32 uur uitbetaald en gaat mijn zwangerschapsverlof a.s vrijdag weer in. (op basis van die 32 uur) Na dit aankomend verlof ga ik weer voor 1 jaar ouderschapsverlof opnemen (vanaf januari omdat ik nog vakantiedagen heb staan zodat ik tot het eind van het jaar 1 vak. dag per week kan pakken, dus al 24 uur kan werken) Na dat jaar laat ik definitief mijn contract omzetten naar 24 uur. Snap je het nog een beetje?? Ik zou zoiezo nooit meer 32 uur willen werken.. is echt te zwaar! En toevallig kon ik dit nu zo regelen!! (en NEE ik ben niet expres in de ziektewet gegaan... ) Ik zou je willen adviseren om je contract zo groot mogelijk te houden. Ga na je evt. zwangerschap eerst ouderschapsverlof opnemen zodat je kan zien of je het financieel redt met minder uren . Ouderschapsverlof is nl ook NIET betaald. Mocht je dit financieel niet redden, dan kan je ALTIJD terug naar je oude uren. Als je eenmaal definitief uren heb ingeleverd , dan krijg je ze nl niet meer zo makkelijk terug! Mijn man werkt overigens fulltime.
Ik werk 32 uur, mijn man 37. Ik wil wel minder gaan werken, misschien 3 dagen of 3,5 dag. En mijn man 32, zodat we door schuiven met onze schema's maar 1 of 1,5 dag oppas nodig hebben.
Mijn man en ik werken allebei fulltime. Straks gaan we allebei een dag minder werken en drie dagen kinderopvang dus.
bedankt allemaal voor de snelle reactie's..... @susanne1979 Jij hebt het idd wel slim geregeld {ik bedoel dan met die ouderschapsverlof!} En ik geloof je meteen als je zegt niet bewust de ziekte wet in te zijn gegaan.... Je geeft me een goede tip! jah daar heb ik wel iets aan! Werk jij ook dgn van 6 uur?? Of alleen maar 8??? want dat is in de zorg ik denk dat als ik bv 28 uur zou werken ons kindje echt maar weinig naar opvang moet...
Hallo ! Mijn man werkt ook full-time, in het bedrijfsleven, dus maakt veel meer uren dan de 40 die hij volgens zijn contract werkt. Het is niet dramatisch hoor, rond 18.30 / 19.00 is hij altijd wel thuis. Ik werk 32 uur en dat is nog steeds goed vol te houden. Na de bevalling worden dat er 22, maar eerst nog 16 want ik neem ouderschapsverlof op. Groetjes, Nikki F
Ik werk 30 uur in de week( onregelmatig), mijn vriend 40 (regelmatig). Geen idee hoe we dat in de toekomst met oppas gaan doen. Geen familie in de buurt en we wonen pas in Leiden, dus ook nog geen vrienden/kennissen die kunnen oppassen. Waarschijnlijk mijn onregelmatige diensten aanpassen aan de regelmatige baan van mijn vriend. Met andere woorden: Hij werken, ik thuis, ik werken, hij thuis. Gezellige boel zal dat worden........ Iemand ideetjes?
Mijn vriend en ik werken allebei in het bedrijfsleven, hij 5 dagen en ik 3 dagen per week. Officieel zou ik 24 uur moeten werken, echter ben ik 's ochtends om 8.00 uur de deur uit en 's avonds rond 18.30 uur weer thuis i.v.m. reistijd en de nodige file's. Lotte gaat die 3 dagen naar een gastouder bij ons in de wijk. Ik zou mijn contract denk ik ook zo ruim mogelijk houden, minderen kan je altijd nog indien je werkgever dit ondersteund.
Wij hebben al een dochter van 8 jaar en ben nu zwanger van de tweede. Mijn man werkt fulltime (40 uur) en helaas is er geen mogelijkheid om parttime te werken. Zelf werk ik 24 uur (3 dagen van 8 uur) en straks als de kleine er is wil ik het liefst 16 uur gaan werken. Of dit mogelijk is moet ik nog bespreken op m'n werk... Gr Otje
Ik werk 60%, ongeveer 24 uur per week. Ik werk wel maar in korte dienstjes, dus je bent toch zeker 4 avonden weg en dan nog om het weekend. Ik ga tijdens mijn zwangerschapsverlof na de bevalling vragen of ik niet 50% kan gaan werken als ik terugkom.
Ik werk nu full time (36 uur onregelmatig, ook in de weekenden) mijn vriend werkt ook full time (40 uur, regelmatig) ik wil strakt de ene week drie dagen werken en de andere week vier dagen werken. Mijn vriend gaat 4 dagen per week werken. Mijn moeder staat al te trappelen om op te gaan passen (uiteraard tegen een vergoeding). Nu eerst nog zwanger worden! Groetjes Senna
Ik werk nu 24 uur per week. Maar liever werk ik helemaal niet als ik een babytje heb. Maar alles is zo duur dat dat denk geen optie is. xxx
Wij hebben een eigen bedrijfje. MIjn lief werkt ik weet niet hoeveel uur, maar gaat zelfs in de weekenden door, dus erg veel... voordeel is dat ie thuis werkt en dus wel tussendoor bij kan springen als ik een kind op moet halen, of als het even spits is... ook kan ie wel een paar uurtjes vrijmaken voor de gezelligheid, maar dan moet ie 's avonds wat langer door. Ik vind het heerlijk dat ie thuis is! Ik zorg nu vnl voor onze 3 kindertjes, ga binnenkort een schriftelijke opleiding doen én meewerken in het bedrijfje. Heb geen idee hoeveel uur dat precies zal worden, dat zal variëren.
wij hebben ook een eigen bedrijf. Mijn man werkt alle dagen behalve vrijdag en zondag (vaak ook de avonden) en ik werk op woensdag om de week, donderdag de hele dag en vrijdag ochtend (onderwijs) Op woensdag om de week en donderdag gaat Lars naar oma en op vrijdag is papa thuis.
Ik werk straks na de geboorte nog 24 uur (3 hele dagen) en mijn man 36 uur (4x9 uur). Mijn moeder gaat straks 2 dagen oppassen.
ik werk nu 32 uur en ga naar 28 uur, dus 3,5 dag wordt dat dan. Heb wel wisseldiensten en mijn vriend ook, dus kunnen we het mooi combineren.
Ik weet nog niet precies hoeveel ik ga werken. Ik ga freelance aan de slag als journalist dus dat moet zich nog even uitkristaliseren.... Mijn man is bezig met zijn afstudeeropdracht maar eigenlijk werkt ie gewoon 40 per week --> krijgt ook betaald. Na zijn afstuderen wil hij het liefst 4 dagen werken en ik 1 a 2. Maar ja dat zijn nog toekomstdromen...
Nu 30 uur van 11.00 tot 17.30 Na de bevalling nog 24 uur van 13.00 tot 18.00 uur. Ideaal want m'n schoonmoeder is om 12 uur klaar en kan voor de beeb zorgen. groetjes Vera
Ik werk dagen van 8 uur. Gelukkig geen dagen van 6 uur, want dan zo ik 4 dgn moeten werken om toch aan mijn 24 uur te komen.. en ik wil echt niet meer dan 3 dgn werken. Lisa gaat nl 2 dagen naar oma (of oma komt hier) en 1 dag komt mijn moeder oppassen. Ik werk 2 dagdiensten en 1 avonddienst in de week. (mijn moeder komt nl vanuit brabant hier naartoe en dan hoeft ze niet zo vroeg hier te zijn. De avonddienst is dus voor mijn moeder.