Hoe veel zand in zandbak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hebben net bij praxis een zandbak gekocht, halen we morgen op(leuke aanbieding via internet) Maar nu vraag ik mij af, hoeveel zakken zand moet daar in??
    De zandbak is 120 bij 120 centimeter

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Is het die houten zandbak die als je de klep opendoet veranderd in 2 bankjes?

In die hebben wij 6 grote zakken zitten.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wij hebben dezelfde gekocht vorige week. :D

Wij hebben er 5 zandzakken in gedaan, is een halve zandbak vol in totaal.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja die ja :D 5 of 6, jeetje haha nou dan word sjouwen hihi

5. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    De ervaring heeft mij geleerd om de zandbak niet al te vol te gooien. De meiden hier vinden het nl. leuk om het zand over de hele tuin te verspreiden :D Nu zitten daar natuurlijk grenzen aan, waar ik ze op wijs, maar rondom de zandbak ligt altijd wel een hoop zand wat daar gewoon terecht komt door het spelen.
    Hier gaat er duseen klein laagje in en als dat te weinig wordt, gooi ik er weer eens wat bij.
    Wij hebben een zak zand apart gehouden als 'reserve' :)

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij hebben er 3 zakken ingedaan! Wij hebben een zonnetje!

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    6 zakken kan de bak echt wel gebruiken want het is een grote!
    Mocht je de keuze hebben over de plek, dan raad ik een zonnige plek aan, bij ons gleed het zand te nat op een een schaduwplek, wij hebben er ook een stuk restzijl van het dak in geniet, worteldoek is ook geschikt, dan kan het water wel weg maar het zand niet weg door het water.

Veel plezier ermee, dat hebben wij al een jaar van deze. :D

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben er een halve kuub zand in zitten:D Ja, ik heb 750 kilo aan zandzakken lopen sjouwen. Was een goeie workout. Maar die van ons is vrij diep.
    Sommetje is eenvoudig: lengte x breedte x diepte in meters. Dus in jullie geval 1,2 x 1,2 x ... (Ligt eraan hoe diep je het wilt hebben) en dat nog x 1500. En ja, ik dacht ook dat het niet klopte en dat we veel te veel zand zouden hebben, maar het is echt waar.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

750 kg?? Dat zijn 30 zakken zand.

Is dat niet heeeel erg veel?

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Die som hebben wij ook gebruikt, wij hebben uiteindelijk schrik niet, 33 zakken nodig gehad. Maar onze zandbak is ook een halve meter diep. De berekening klopte.

Tip, die wij kregen, gebruik niet alleen speelzand, dat is vaak te droog voor taartjes. Wij hebben 18 zakken speelzand en 15 zakken ophoogzand gebruikt.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou hier ook een zandbak van 1.30x1.30x (weet ik zo ff niet meer) maar we hebben er nu 10 zakken inzitten maar er mogen er nog wel 10 in.
    Hij zit nog niet eens voor 1/3 vol...

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je het moet sjouwen is het best veel ja. :D En eerlijk gezegd gebruiken we meestal alleen de bovenste 10 cm, haha. Maar de zandbak is zo'n 40-50 cm diep en dan zit je daar gewoon al snel aan. Ik denk trouwens dat ik er in de meivakantie weer een stuk of 5 zakken minimaal bij gooi. We zijn best veel zand 'verloren' het afgelopen jaar. Volgens mij is het meeste in zijn bed terecht gekomen ;) Ik ben een vrij makkelijke moeder wat dat soort dingen betreft: speelplezier en ontwikkeling staat op 1. Dat m'n huis daardoor soms niet tip-top in orde is, kan me dan minder schelen. Als je erg fanatiek bent en je huis altijd per se schoon wilt hebben kan ik een zandbak serieus afraden.
    Wij hebben trouwens alleen speelzand. Als het te droog wordt, dan sproeien we het gewoon even nat en dan kun je er weer prima zandkastelen mee bouwen. Speelzand is (als het goed is) gezuiverd en het is wat zachter.

Het is trouwens voor het zand ook goed als het af en toe nat wordt en voldoende kan luchten. Houd daar dus rekening mee als je een zandbak bouwt / koopt. In die bekende plastic zandbakken gaat het zand vaak groen uitslaan als je het een tijd niet gebruikt.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zitten er ook zeker een zak of 20-25 in een grote gegraven zandbak (afmetingen weet ik niet). Voor het mooie moet er nog iets meer in ;)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Of je koopt kinetic sand, dat is pas gruwelijk...en noooit last van zandrotzooi haha

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is de onderkant dicht trouwens???

16. Delta

Delta Niet meer actief

Haha, dat kan je binnen gewoon gebruiken!

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee, helemaal open aan de onderkant. We hebben er worteldoek onder gedaan en met krammetjes erin geslagen. Je kunt het er ook in nieten als je zo'n speciale nietmachine hebt.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier precies zo'n zandbak gehaald als jij hebt en vandag gevuld met 6 zakken. Komen ws nog wel 2 tot 4 zakken bij. Nu kunnen ze er al mooi in spelen!

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

Wij hebben wen zandbak van 1.20X 1.50 en iets van 50 cm diep. Zit inderdaad een halve kuub zand in.
    Onderin liggen stoeptegels.

Deel Deze Pagina