Hoe veilig bij ons in bed slapen?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door pietje1987, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #21 Novastar, 16 mei 2016
    Laatst bewerkt: 16 mei 2016
    Ik heb het meer over hoe het bij mensen werkt in de praktijk en dat is anders dan bij dieren. Ik snap wat je zegt over het instinct maar je kunt de moderne mens niet met zoogdieren vergelijken m.b.t. de manier van leven. Dieren zijn vaak niet monogaam/blijven niet bij dezelfde partner (is dat voor mensen dan ook de norm?) dus die zitten al niet met het seks-waar-de-kinderen-bij-zijn-probleem. Ook kijken ze geen films in bed (bijvoorbeeld) dus die lopen niet tegen die praktische dingen aan. Omdat mensen dat soort dingen wel doen slapen mensen minder vaak samen met hun kinderen.

2. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik lees even mee. Mijn baby slaapt bij mij in bed, zonder mijn man want die vindt het maar eng (bang om op m te liggen etc, want onrustige slaper). Maar wil nu graag weer in z'n eigen bed slapen na 6mnd...haha. als t aan mij ligt niet hoor. Heerlijk samen slapen. Mijn zoontje wordt s nachts wel eens wakker, friemelt wat, zoekt mij, grijpt me vast en slaapt heerlijk verder. Als ik er niet ben wordt hij wakker en raakt in paniek. Ik slaap overigens wel met dekbed maar zonder kussens.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Bed tegen de muur ?

Hier hebben wij zijn ledikant naast ons bed geschoven is best zwaar ding en aan die kant ligt hij nu 13 maanden ik lig dus in het midden haha

4. Yess13

Yess13 Lid

5 okt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de matrassen op de grond gelegd.
    Wij slapen altijd met zijn 3e dus hij heeft niet eens een eigen bedje. Tot hij ging kruipen /rollen heeft het bed tegen de muur aan gestaan en sliep hij aan de muurzijde, maar nu durven we dat niet meer aan. :) We hebben nu 3 matrassen op de grond liggen met een topper erop dus voldoende ruimte :D
    Je moet wel je matrassen wat vaker luchten want op de grond slapen is natuurlijk niet de beste oplossing voor je matras. Dat doen we dan ook.

Waar ik verder ook goede dingen over hoor is over die bed rekken. Al moet ik zeggen dat het bij ons niks uit haalde want hij klimt daar gewoon over heen en dan valt hij dus van nog hoger..

Deel Deze Pagina