Heb een vraag. Volgens mij is het echt onmogelijk, maar ik ben na mijn laatste zwangerschap niet meer aan de pil geweest (slechte ervaring mee). Wij gebruiken dus condooms. Zijn hier erg nauwlettend op; hij hoeft maar naar me te wijzen en hij moet om. Nu is het zo dat ik gisteren ongesteld moest worden en ik begon heel licht te vloeien (alleen bij afvegen, zeg maar). En nu is het helemaal weg. Het lijkt dus wel een beetje op een innestelingsbloeding... Hij is niet geknapt of afgegleden....Dan lijkt het me toch onmogelijk om zwanger te zijn??? Ik moet er nu echt niet aan denken om op dit moment nog een kind erbij te krijgen (maar ik zou het ook nooit weg laten halen hoor!!), maar ik heb al 2 zwangerschappen dicht op elkaar gehad (kindjes verschillen 14 mnd) en de laatste zwangerschap is me erg zwaar gevallen. Vandaar dat ik er nu echt nog even niet aan moet denken.... Vandaar mijn vraag: Kan een condoom bij juist gebruik onveilig zijn??
pij precies juist gebruik zal hij niet onveilig zijn hoor maar 100% veilig is t volgens mij niet helemaal ,heb er verder geen ervaring mee wij hebben maar heel ff gebruikt na mijn zwangerschap heb nu een spiraal. maar zou t ook niet kunnen dat er dan miss een heel klein gaatje in heeft gezeten als je zwanger zou zijn nu ???? je zult ff moeten afwachten miss word je nog wel gewoon ongesteld
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat als er een gaatje in zou hebben gezeten, we dat toch wel gemerkt zouden hebben?? Tenminste...het zat telkens wel vol... ik hoop dat het gauw doorzet. Laat het nog weten
Het kan best zijn dat je vandag of morgen alsnog ongesteld word. Ik heb ook wel eens een dag van te voren iets bloedverlies, en dat het pas later doorzet. Ik ga er toch wel vanuit dat ze veilig zijn.
Ja ik hoop het ook... Misschien dat ik er wel gewoon te veel over inzit. Normaal let ik niet eens op wanneer ik pcs ongesteld moet worden (onregelmatige cyclus), maar omdat ik deze maand doorhad wanneer ik mn ei heb gehad, weet ik dat het nu ongeveer had moeten zijn....
oja...nog even een kleine aanvulling. Ik voel me absoluut niet zwanger hoor. Bij de vorige zwangerschappen wel. ( bij de 2e wist ik het al voordat ik getest had...)
het is geloof ik 92% veilig bij correct gebruik. je ongi komt vast nog wel hoor, zeker als je je niet zwanger voelt.
In de bijsluiter of op het doosje staat hoe veilig ze zijn. Ligt meestal tussen de 92 en 98 procent, dat betekend dus dat 8 tot 2 op de honderd vrouwen zwanger worden ondanks het gebruik. Dit percentage is uiteraard bij goed gebruik. Geen enkel anticonceptiemiddel is echter 100 procent veilig, alleen niet vrijen
@ Marieke 1983. Ja dat hoop ik toch.... Zou dat percentage niet betekenen dat 2-8% knapt ofzo?? Ik kan het me gewoon niet indenken...of beter gezegd, ik wil het gewoon niet geloven.
nee, gisteren één klein druppeltje oud bloed en that's it. Voel me echt niet zwanger en kan het me ook eigenlijk niet indenken. Heb op internet gegoogled en gezien dat menstruatie ook zo wel eens wegblijft... Als ik binnen paar dagen nog niet ongesteld ben, tóch maar eens een testje er tegenaan gooien om zekerheid te hebben dat ik niet zwanger ben.... liefs Susy
Suzie: dat is denk ik wel de enige manier om er zeker van te zijn of je zwanger bent of niet. Heel veel succes.
Ik vind dat soort percentages ook altijd heel moeilijk. Volgens mij bedoelen ze dat als je een gemiddeld liefdesleven hebt, en je zou ze je hele vruchtbare leven lang altijd correct gebruiken, je 2-8% kans hebt om ooit een keer tóch zwanger te raken. Zo werkt het volgens mij met die 99% betrouwbaarheid van de pil ook. Mag tenminste niet hopen dat 8% defecten vertoont.
Nee dat hoop ik toch?. Anders is het 1 op de 12 keer niet veilig(!) Ik weet dat mn moeder nooit aan de pil is geweest, maar daar zijn verder ook geen ongeplande zwangerschappen uit voort gekomen.... maar zoals ik al zei, ik voel me echt niet zwanger en dat had ik wel bij de eerste 2 (toen was ik echt ziek zwak en misselijk). Ik ben inmiddels er al wel rekening mee aan het houden en ben nu zelfs al zo ver dat ik het leuk zou vinden. Ik ben alleen erg bang voor de reacties uit mijn omgeving. De 2e zwangerschap was ook niet gepland (zelf beetje onvoorzichtig geweest, omdat het bij de eerste behoorlijk lang duurde en ik ervan uitging dat het niet zo'n vaart zou lopen) en als er dan nu weer een ongeplande zwangerschap zou zijn, ben ik echt bang voor de reacties. Vandaar dat ik er ook nog niet direct een test tegenaan gooi. Dan kan ik zelf eerst even aan het idee wennen en zolang ik het niet zeker weet, hoef ik het ook nog niet te vertellen. Als ik eind van de week nog niet ongesteld ben, doe ik een test...Ik hou jullie op de hoogte! liefs Susy
Even over die percentages.... in het boekje van de persona staat dat deze 94% veilig is... met als uitleg dat er van de 100 vrouwen die 1 JAAR LANG, persona gebruiken er gemiddeld 6 vrouwen zwanger raken.... ik DENK dat dit dus bij alle percentages zo geldt... laat ik trouwens net op een groene (veilige) dag zwanger zijn geraakt.... alleen wel gepland, maar toch.... TS Succes met testen!!!
spannend.. ik lees ff mee.. gebruik ook geen pil (lijkt niet echt te werken hier) en dus wij gebruiken ze ook. erg voorzichtig dus.. we zijn supervruchtbaar en 4 is genoeg. Nu ben ik na de bevalling 1 x ongesteld geweest en normaal heb ik een cyclus van 28 tot 30 dagen.. sinds 5 dagen na mijn vermoedelijke eisprong (denk m gevoeld te hebben zoals altijd) heb ik de overbekende steken/krampjes die ik ook bij mijn zwangerschappen voelde.. Nu gooi ik het gewoon op mijn lichaam dat zich weer hersteld en op mijn angst voor nog een zwangerschap.. mijn lichaam houdt me vast voor de gek.. Hier 1 x zwanger geraakt na juist gebruik.. ook niet gescheurd of afgegleden.. na de ha te hebben gesproken toen wist zij me te melden dat een heel klein gaatje tijdens het hoogtepunt wel een druppel gaan doorlaten omdat er dan druk op staat. als die druk verdwijnt merk je er niets van.. FIJN!!.. dus nu checken we m altijd.. (niet dat dat helpt want al zouden we iets ontdekken dan is het natuurlijk al te laat..) maar goed.. afgelopen weken dus 1 x niet nagekeken. *ZUCHT* Het kan gewoon niet zo zijn dat ons dit weer zou gebeuren en dan ook nog eens toevallig rond mijn eisprong en toevallig de keer dat we m niet gecheckt hebben.. Maar goed.. ik weet inmiddels wel dat wij niet altijd alles in de hand hebben.. evt nr 5 zou uiteraard net zo welkom zijn hoor..Liefde genoeg en die extra boterham en aardappel kan ik ook wel missen, maar gepland zou t zeker niet zijn.. hubbie zou komende wk een afspraak maken met de ha voor een knip... misschien maar geheelonthouding.. geeft wat rust..whahaha.. Vind trouwens die percentages wel schrikbarend.. had er geen idee van en dat vind ik knap stom van mezelf.. dat ik daar nooit naar gekeken heb zeg.. sjonge.... nou ja.. ik ben benieuwd meid.. oh.. mijn nod is trouwens 2 of 4 mei..(ligt eraan wat mijn cyclus gaat doen... )
@ ichtus. Ik kan me helemaal inkomen in jouw verhaal. Voor ons is een kindje altijd een godsgeschenk, ook al ligt het niet in de planning! Wij wilden over een jaar of 2 nog wel een kleine, maar nu lijkt het me wel erg hectisch (omdat de oudste nu net 2 is). Maar mocht ik zwanger blijken, vinden we hier ook wel een weg in hoor. Ik hoop voor jou dat het ook meevalt. Als wij geen kinderen meer willen gaat ook de "knip"erin. Laat morgen meer weten hoor!