Stoppen met De pil + Afvallen!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mamatoB, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik ben zeven maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, en daarna weer met de pil begonnen (microgynon 30). Voordat ik startte met de pil was ik 7 kilo van het overtollig gewicht kwijt. Sinds ik weer aan de pil ben begonnen gaat er niks meer van af, sterker nog, er kwam juist weer een kilo bij. Ik heb echt het gevoel dat die hormonen mij belemmeren om af te vallen, ookal houd ik me strikt aan een dieet van 1000 tot max. 1300 calorieën. Het wil er gewoon niet af.

Nu hoorde ik dat dat hormonen in de pil daar mede boosdoener kunnen zijn. Ik ga dus nu stoppen met de pil en waarsch. een spiraaltje laten plaatsen, ook omdat dat minder hormonen door je lijf jaagt. Want met de pil heb ik meerdere vage symptomen, zoals depri, minder libido, etc.

Als ik dus ga zoeken op internet, kom ik echt hele fora vol tegen met allemaal verhalen van vrouwen die
    1) aankwamen door de pil
    2) niet konden afvallen door de pil
    en 3) nadat ze gestopt zijn met de pil opeens WEL (makkelijker) konden afvallen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee??

Ik ben echt die kilo's zo ZAT en ik weet dat ik kan afvallen, ik heb er de discipline voor en ben vijf jaar geleden 25 kilo afgevallen dus weet hoe het moet. Alleen die pil zorgt er volgens mij voor dat het erg moeizaam gaat en dat ik veel vocht vast houd.

Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden van de vorderingen hier ;) maar ik ben ook heeeel benieuwd naar jullie ervaringen!!

groetjes!
    mamatoB

2. Daphne84

Daphne84 Lid

1 jul 2009
    8
    0
    0
    heb zelf ook de microgynon30 gehad en kon met de pil ook niet afvallen nu ik gestopt ben (sinds juni 2009) val ik wel steeds meer af... sta sinds april onder behandeling van een dietist (mede om een kinderwens en het beter is dat ik iets af val) ben nu al 5 kilo kwijt :)
    nu mn cyclus nog op gang zien te krijgen mbv primolut en dan kunnen we weer gaan klussen als ik bij mn man ben ( hij woont nog in het buitenland)

Deel Deze Pagina