halverwege strip stoppen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MarloesC, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarloesC

MarloesC Lid

21 jan 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben halverwege een pilstrip gestopt met slikken, en nam dan aan dat ik pas over 2 weken ongesteld zou worden, maar blijkbaar is dat niet zo. Ben zondag gestopt met de pil, en nu al ongesteld. Is dit echt ongesteld of een ander soort bloeding? Is me een beetje onduidelijk nu. Wil graag weten of ik vanaf volgende week dan vruchtbaar ben of pas later. Iemand ervaring mee?

2. JoHe

JoHe Niet meer actief

ik ben ook halverwege met de pil gestopt. Dinsdag de laatste gehad en zaterdag ongi, normaal was dat ook als ik op dinsdag de laatste zou slikken. Nu heb ik een week eerder de laatste geslikt.
    Maar zelf heb ik ook geen idee, met hoe en wat.

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Als je de pil slikt heb je zowiezo nooit een "echte" ongesteldheid. Ik bedoel, niet als in een normale cyclus zonder anticonseptie. Je kan dus niet weten of je volgende week vruchtbaar bent. Ik zou als ik jou was de volgende natuurlijke ongesteldheid afwachten. Dan heb je een beetje een idee van je eigen cyclus. Veel vrouwen willen ook eerst "ontpillen" voordat ze er echt voor gaan. Of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ikzelf slikte al jaren de pil niet meer. Mijn cyclus was zo regelmatig dat ik precies wist wanneer ik wel en niet vruchtbaar was...en ik zat nog goed ook!

Veel succes meiden!!!

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    niemand kan je vertellen wanneer je vruchtbaar bent, het enige wat je kan doen is afwachten.

als je stopt met de pil betekend het niet dat je gelijk een cyclus van 28 dagen hebt

5. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    ik heb ook ff een vraagje.. Ik zit nu ook op de helft met mijn pil maar zou het ''kwaad'' kunnen om nu te stoppen en om dan over een week weer de pil te slikken?
    (Ik heb nogal wat klachten, vorige week licht posi testen en nu nega dus wil gewoon even een bloeding in de hoop dat de klachten weggaan)

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

huh???nu snap ik m ff niet meer.....je wilt een kindje als ik het zo begrijp??
    dan ga je toch niet ff stoppen met de pil en m dan weer slikken?of ben ik nu gek

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ja ik moet wachten tot we groen licht krijgen en mogen gaan beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen en omdat ik cyclussen van 80 dagen had vond mijn gyn het wel zo slim om alvast aan de pil te gaan.

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

owww sorry!!!!:)veel sterkte zeg!!

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

hee.. ja ik ben ook
    gestopt midden in de strip !
    en volgens je lichaam moet je dan ongesteld worden
    dus dat werd ik ook .. ik heb gewoon 3 cyclussen afgewacht

10. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Zodra je stopt met de pil ben je eigenlijk al niet meer beschermd tegen een zwangerschap, je krijgt dan eerst een bloeding en als je voor de pil een regelmatige cyclus had kun je ervan uitgaan dat je een week daarna (dus ongeveer 14 dagen na 1e dag ongi) vruchtbaar bent.
    Als je meteen zwanger wilt worden zou ik ovulatietesten doen, dan weet je precies wanneer je vruchtbaar bent!

Succes ermee!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Die ongesteldheid na het stoppen met de pil (ook middenin de strip) is een ontrekkingsbloeding, dus geen echte menstruatie. Maar je kunt wel beginnen met je cyclus te tellen op de eerste dag van die bloeding, want vanaf dan ben je ook vruchtbaar. Ik ben er vanuit gegaan dat ik vanaf die eerste dag van de bloeding + 2 weken vruchtbaar zou zijn, en dat is uiteindelijk ook uitgekomen; ik ben meteen na het stoppen met de pil (na de 1e week, dus middenin een strip) zwanger geraakt en uit de echo bleek inderdaad dat de termijn overeen kwam met een cyclus van 28 dagen uitgaande van de 1e dag op die dag van de ontrekkingsbloeding.

Deel Deze Pagina