hoe veilig is de prikpil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fleur1, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    MMisschien een hele domme vraag maar kennen jullie iemand of ben je zelf zwanger geworden door de prikpil.
    Daan is door de pil heen gekomen Roos door het spiraaler blijft weinig over dus de prikpil. Maar is die echt zo veilig?

2. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi hoi

Ik heb de prikpil twee jaar gebruikt en hij heeft bij mij altijd superveilig gewerkt. En een voordeel is dat je niet meer ongi word als je hem gebruikt. Ik ben in oktober vorig jaar met de prikpil gestopt omdat we dit jaar graag zwanger wilden worden, en omdat het schijnt dat het nogal lang kan duren voordat hij is uitgewerkt. We hebben het tot aan maart met condooms gedaan, en de eerste keer dat we het zonder condoom deden was het raak! :D

Maar om op jouw vraag terug te komen, bij mij was hij altijd veilig

3. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Bij mij was hij 7 jaar compeet veilig.
    Maar ik ken inderdaad iemand die wel zwanger is geworden.
    Alleen gaan de verhalen wel dat ze niet zo consequent was met hem op tijd te halen.

4. Kvido

Kvido Lid

24 sep 2007
    47
    0
    6
    Veilig zou die prikpil wel zijn - in die zin van beschermen om niet zwanger te worden. Maar ik zou er persoonlijk zeker niet voor kiezen. Dit is nog 100x ergere troep dan een gewone pil (osteoporose ... etc)
    Maar het blijft je keuze.

5. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik heb hem 3 jaar gebruikt en nimmer zwanger geworden, maar gestopt omdat ik zwanger wilde worden en met veel pijn en moeite door middel van medicijnen mijn cyclus weer op moeten wekken.
    Ik vind het echt troep en wil het ook nimmer meer gebruiken, gelukkig gaan we nu voor 2 kids vlak achter elkaar du hoef ik hem niet meer te nemen en ook niets veilig te doen en naderhand zal ik worden gesteriliseerd dus dan kan er ook niet meer misgaan.
    het is wel drastisch maar dit heeft voor ons z'n redenen in verband met mijn ziekte...

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sorry ff heel offtopic... Fleur je bent bevallen!
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje Roos, ik hoop dat alles goed is met moeders en kind?

KuZzz

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ikzelf wou ook aan iets anders dan de pil omdat ik daar doorheen van mijn zoon ben zwanger geraakt.
    Ik ben net een maandje geleden met moeite weer aan de pil begonnen, ik wou perse iets anders maar de dokter heeft me toch weten te overtuigen weer de pil te nemen.
    De kans is namelijk heel klein dat je weer door de pil heen zwanger raakt! Je kunt wel een andere anticonceptie middel gebruiken maar dat verminderd je kans op zwangerschap niet. Het blijft nog steed 99% veilig en 1% onveilig.

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

Bij mij heeft de prikpil altijd veilig gewerkt.
    maar inderdaad zo als iemand al eerder zei kan het langer duren voordat je weer vruchtbaar bent.
    heeft bij mij ook heeeel lang geduurd.
    Verder nooit last van gehad.
    wel 1 keer een soort van schijnzwangerschap door het soort hormoon wat ingespoten word.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb 6 jaar lang de prikpil gebruikt, altijd optijd mijn shotje gehaald en nooit problemen mee gehad en dus voor mij 100% veilig geweest.

Ook ik zal niet meer aan de prikpil gaan, het blijft idd troep en een grote hoeveelheid hormonen die je per kwartaal binnen krijgt in vergelijking tot bijv. het spiraaltje.

Wel bijzonder dat je bij 2 verschillende anticonceptie toch zwanger bent geraakt.

Ik zou toch even een orienterend gesprek met je huisarts aangaan.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn nichtje heeft nu een kindje omdat de prikpil toch niet zo veilig bleek.
    mijn verloskundige raadde de prikpil af vanwege de mega shot aan hormonen, schijnt tochniet zo gezond te zijn

Deel Deze Pagina