Hallo, Ons zoontje is uit de Maxi Cosi Priori SPS (groep 1, 9-18 kg) gegroeid. Nu kan ons dochtertje er in. Maar.... nu moeten hoogstwaarschijnlijk de schoudergordels weer verzet worden. Wat ik nog weet is dat dat bij deze autostoel een ENORM gepruts is!! :x Hoe belangrijk is het eigenlijk dat dit gebeurt? Als ik nu ons dochtertje er in zet zitten de schoudergordels ongeveer bij haar oortjes. Kan dat? Of kan dat dus echt niet? Want het liefst laat ik de schoudergordels zitten zoals ze nu zitten. Groeten, Hanna
Het is inderdaad even prutsen, maar ik was altijd in een kwartiertje klaar (2 autostoelen en een paar keer gespuugd). Lijkt me wel belangrijk dat de gordels goed zitten, bij een ongeluk snijdt de gordel anders in haar nek of gezicht, lijkt me niet de bedoeling.
Ja, idd. Ik heb net toch nog weer even gekeken hoe ze echt in de stoel zit en waar de schoudergordel dan zit. En idd. ik ga de gordels wel 'even' op de juiste hoogte verstellen, want áls er een ongeluk gebeurt dan snijdt de gordel in haar hals. En dat moet uiteraard niet gebeuren!!
Haal je wel het bakje aan de achterkant eraf? Want als je die eraf haalt is het wisselen van de gordeltjes zo gepiept. even loshaken door het andere gat halen en weer terug haken.
Het is best wat gepruts om de gordels en gordelbeschermer (of hoe dat officieel ook heet) los te halen en er weer doorheen te halen, vooral die gordelbeschermer, die is best dik. Maar als je het een paar keer gedaan hebt (Eva heeft een keer of 4 de stoel ondergespuugd tussen 1,5 en 2 jaar), word je er wel handig in.
Die gordelbeschermers moet je er niet mee doorheen trekken maar er af halen dan gaat het veel makkelijker.
Maar hij moet er sowieso doorheen, ik haal eerst de gordels eruit en dan dus die losse gordelbeschermer.
Gisteravond de schoudergordels verzet en het viel me allemaal best nog wel mee. Scheelt toch dat ik al 2 jaar ervaring met de stoel heb omdat ons zoontje er eerst in zat. Ik ben er precies een kwartier mee bezig geweest! Had sneller gekund, maar op gegeven moment had ik de schoudergordels eruit om ze naar het middelste gat te verhuizen, deed ik een van de schoudergordels gewoon doodleuk weer in de bovenste... Ach ja... 't Is goed gekomen. Kan ons meisje straks goed veilig in de stoel zitten!