Hier ook een klein meisje dat niet in haar wieg wilt.. Ze ligt bij mij in bed, ik lig aan de buitenkant en zij ligt ter hoogte van mijn hoofd in een slaapzak in het midden. Waskussen tegen de hoofdsteun aan. Gaat perfect zo. Heb al vele nachten van alles geprobeerd en nu heb ik t maar geaccepteerd. Ben alleenstaand dus niemand die me kan aflossen. Vind het ook wel wat hebbe hihi
Hier lukte het na ongeveer een maand om haar s avonds in de cosleeper te leggen. 's Nachts val ik vaak in slaap en blijft ze liggen. Als ik wakker blijf, leg ik haar terug.
Hier ook, na een week gebroken nachten en (ja ik geef het toe)moordneigingen naar mijn vriend die ik letterlijk wakker moest schudden bij een huilende baby(die gewoon niet in haar eigenbed wil slapen) heb ik de strijd opgegeven en dat was de beste keus die ik ooit heb gemaakt! ik lig of links of rechts op mn zij(ligt eraan welke borst er aan de beurt is, opgetrokken knieen en mevrouwtje ter hoogte van mijn borst met haar hoofd, aan de open kant van het bed staat de wieg met het voedingskussen als stootrand(en tegen de kou van mijn rug, zelf draag ik een voedingstopje en een vest tegen de koude nek/rug/armen)en deken tot mijn middel en baby in slaapzak. In het begin legde ik het voedingskussen nog tussen mij, baby en mijn vriend in omdat ik bang was dat hij op haar zou gaan liggen, maar inmiddels zijn we ons zo bewust van dat mensje dat ik er zeker van ben dat dat niet gebeurd(ze is inmiddels ook wel wat groter en minder fragiel, dat scheelt ook) Ik heb een heel leuk boek aangeschaft over dit onderwerp, het heet three in a bed, helaas niet in nl uitvoering maar makkelijk geschreven, vol met tips ook!
Unicef UK had een heel handige brochure online staan over hoe je veilig met je kind kunt slapen.Kan 'm nu even niet vinden... HIer kun je ook veel lezen: Sleeping safely with your baby | NCT
S. heeft de eerste weken ook regelmatig op mijn borst geslapen. Ik lag dan meer naar het midden van het bed met het wiegje tegen de rand van het bed aan, zodat áls hij zou vallen, hij in het wiegje zou vallen. Hij bleef echter altijd netjes liggen. Niet de fijnste manier van slapen maar die fase duurt maar even.
Fijn te lezen dat wij niet de enige ouders zijn die samen met hun kind slapen. Ons zoontje is nu een week oud en wil ook echt niet in zijn wiegje slapen. Soms lukt het tussen de voeding van 12 en 3, maar meestal ligt hij op mijn man zijn borst. Ik durf het zelf niet en lichamelijk hou ik het niet vol. Kleine man vindt het heerlijk om een hartslag te horen en laat op deze manier ook zo 5 uur tussen zijn voedingen. Toch hoop ik dat hij snel in zijn wiegje naast ons bed wil slapen!
Twan slaapt ook nog vaak tussen in. Meestal in zijn eigen bedje, maar de afgelopen nachten was hij zo verkouden plus de beruchte 8 maanden sprong...
Ons zoontje heeft ook de eerste 2 weken alleen bij mij op de borst geslapen of bij mijn man, eigen bedje wou hij echt niet! En zo'n pas geboren frummel laten huilen, echt niet! Bij mij of mn man sliep hij prima. 's nachts probeerden we hem tussen ons in (op wiegmatrasje) helemaal boven in bed, wij gingen zelf ietsje lager liggen. Dekbed verder onder het matras gestopt, zodat dat niet in zijn buurt kon komen. Ging prima. Hij heeft tot bijna 1 jaar op onze kamer geslapen, in zijn eigen bed als dat lukte, of anders tussen ons in. Als hij nu af en toe s'nachts wakker word, en het lukt hem niet weer te slapen, nemen wij hem lekker tussen ons in. Wat is daar nu mis mee. Hij slaapt lekker, wij slapen lekker, en de rest van de kids ook. Als hij 's middags naar zijn eigen bedje gaat, heb ik ook nooit problemen met hem in bed doen, of dat hij in het grote bed wil. Ik ben er van overtuigd dat samen slapen heel goed is, en het kind een veilig en vertrouwd gevoel geeft.
Ik heb het ook gedaan tot mijn dochter zelf in haar bedje wou. Denk dat ze 2/3 maanden was. Ik had altijd zo mijn technieken, ik legde mezelf veel lager dan haar en ging zo liggen dat ik mezelf niet zomaar kon omdraaien. Het was altijd goed gegaan en ik lag inderdaad altijd hetzelfde als ik wakker werd. Als ik echt stijfjes werd dan legde ik haar wel in bedje, dat vond ze vaak dan ook wel best.
Ik riep altijd: mijn baby komt niet bij ons in bed, te gevaarlijk. En de eerste nacht thuis sliep hij al op mijn borst, haha. De eerste 2 weken wilde hij alleen maar op mij of mijn vriend en soms heel kort tussen ons in (wij hadden het voedingskussen met een hoeslakentje eroverheen, zodat hij hoger lag dan ons, met z'n eigen deken). Na die 2 weken ging het in het wiegje naast ons bed steeds beter. Sinds een week of 6 slaapt hij nu in z'n eigen kamer in het ledikantje, maar na de voeding van ongeveer 7 uur blijft hij nog lekker bij mij in bed (heb nog verlof). En in het weekend ligt hij 's ochtends heerlijk tussen mij en m'n vriend in. Ik vertrouw mijn eigen intuitie. Hij ligt altijd hoger dan wij liggen, we geven hem veel ruimte (onze kussens zo ver mogelijk naar de buitenkant) en we slapen allebei nog maar licht dan (hij slaat ook in z'n slaap ons regelmatig in ons gezicht, haha).
Misschien is dit boek al genoemd, maar dit is een echte aanrader vind ik KLIK: Slapen met je Baby, James J. McKenna
Blij te lezen dat ik niet de enige ben! Onze man is pas 5 dagen op deze wereld en we zijn pas 2 dgen thuis uit het ziekenhuis maar het is echt een mannetje wat graag bij je slaapt ook overdag. Al heeft hij vandaag tot nu toe nog helemaal niet in onze armen geslapen maar lekker in de box. s'avonds na de fles van +/- 21;00 is hij vaak klaarwakker en wil dan na 2 uurtjes alweer eten. Na die voeding gaat hij ze wieg in (op ze eigen kamer) en is de afgelopen 2 dagen ook gelijk in slaap gevallen tot een uurtje of 4 s'nachts dan om 04:00 weer een voeding (na een goede ruk van 4.5-5 uur slapen!) maar dan krijg ik hem niet meer in ze wiegje. Hij schreeuwt het uit en is niet stil te krijgen, behalve tegen 1 van ons aan. Wou hem absoluut niet bij ons in bed hebben maar ik kan lichamelijk gewoon echt geen strijd leveren s'nachts. Heb een keizersnede gehad en overdag gaat dat heel goed maar s'nachts merk ik gewoon dat het allemaal toch een beetje veel en zwaar is en kan ik me bed bijna niet uitkomen. Probeer het elke nacht wel even om hem terug te leggen maar zodra hij begint neem ik hem bij me. Hij ligt dan lekker tegen me aan op borsthoogte en de dekens liggen bij mij en me man onder onze arm zodat we hem niet omhoog trekken. We hebben nu beide al zoiets van nou als dit werkt bij hem dan is dat zo, gaat vanzelf over. Gaan morgen overigens wel proberen met inbakeren, me schoonzus heeft nog zon doek dus gaan dan proberen, Overdag heb ik hem namelijk heel strak in ze wikkeldeken en dan hoor je hem niet maar vind met de wikkeldeken in ze wiegje te eng dat durf ik niet te doen.
De eerste weken hebben wij ook met z'n drietjes in één bed geslapen. Inderdaad afhankelijk van welke borst aan de beurt was, aan die kant sliep zoonlief. En dat werkte prima. Soms was ik echt zó kapot dat ik pas tijdens de volgende voeding weer wakker werd - zoonlief deed dan dus gewoon aan self service! Mocht je het eng vinden kun je ook nog kijken of je kleintje met het voedingskussen eromheen kan slapen. Dus niet óp het voedingskussen, maar het kussen eromheen gevouwen als een "n" zeg maar. Overigens merk ik dat zoonlief het nu weer even nodig heeft om bij papa en mama te slapen, zal wel te maken hebben met z'n sprongetje. Ach, en het is wel even fijn om weer even dat gevoel te hebben wat ik de eerste paar weken had. Hij groeit zo snel, fijn dat hij mama toch nog nodig heeft af en toe! (En dat terwijl hij nog maar 3,5 maand is, hij zal me alleen nog maar minder nodig hebben.. )
Hier ook een prachtige cosleeper waar ie genoeg van heeft. Overdag wil meneertje wel in zn ledikantje maar snachts niet. Hij pakt me zelfs steviger vast als ik savond met m zn kamertje in kom. Kleine man ligt tot ie niet meer verkouden is (en weer doorslaapt) tussen ons in in zijn slaapzakje. Onze kussens en dekens liggen gewoon wat lager dan. Ik slaap dan ook wel veel minder diep sinds ie er is. Ben wel bang m per ongeluk een elleboogstoot te geven snachts dus slaap meestal op mn buik.
Wj hebben de eerste 8 ( dacht ik ) maanden een cosleeper gebruikt bij de jongste. Hij sliep moeilijk, en heeft zo'n beetje de helft van de tijd op mijn borst geslapen. Ik sliep dan met wat kussens in mijn rug. Het voelde voor mij veilig en goed, en hij sliep heel goed. De rest van de tijd lekker naast mij gehad en dan nog hadden we contact. Vaak had ik zijn handje vast, of ik mijn hand op zijn rug. Hj was een echte buikslaper.
In officieel Vd kraamhulp de volgende tip gehad. Papa en mama leggen hun kussen vertikaal zodat deze langer wordt en je baby meer ruimte heeft en tussen de 2 kussens die dan beide aan de uiterste van het bed liggen. |.|__|.| de puntjes zijn papa en mama op een vertikaal kussen het liggende streepje is de baby met eigen deken of slaapzak. Baby ligt gewoon in dezelfde richting als papa en mama. Ook al snel overdag id eigen kamer in het ledikant laten slapen en alleen snachts id wieg bij ons.