van BV naar KV maar zeer zeker ook trots!

Discussie in 'Voeding' gestart door , 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Ik heb na een aantal weken giga veel BV productie te hebben gehad helaas gedag moeten zeggen tegen bv... of ja de bv zei eigenlijk gedag tegen mij...

    Na 3 weken was ik de onrustige aanleggingen met mijn kleine bink wel zat en ben toen bv gaan kolven fulltime en dat ging perfect Joaquin pakte het flesje meteen en hij kreeg dus gewoon BV binnen....

    Ik was al gewaarschuwd dat het giga zwaar is om fulltime te kolven, maar toch dacht ik wel dat ik de hele wereld aankon hoe dan ook...

    Helaas kreeg ik ook nog eens een naderende borst ontsteking... en mijn melkproductie liep in eens giga terug.. ik kolfde nog maar zon 25 a 50 cc over 2 borsten.. dus ik kon daar echt mijn kindje niet van voeden...

    Nu bleek dat mijn melkklieren ook nog eens verstopt waren... ik kon niet meer kolven want ik had een hele harde plek onder mijn tepel zitten... en de HA adviseerde mij om te stoppen met kolven.... en ook omdat mijn productie zowat niks meer was moest k toch overstappen op KV.

    Hoe dan ook, ben ik nog steeds trots om het feit dat ik het toch geprobeerd heb... maar helaas is het niet gelukt... maar ondanks alles groeit me knulletje super goed en hij doet het dus ook echt goed.

    En aangezien ik een topic zag van trotse mama's ivm de bv die ze geven, ik zou daar ook trots op zijn.... maar voor sommige is het helaas niet weggelegd...

    En wellicht dat hier dames kunnen kletsen over het feit dat ze KV geven ipv BV en wellicht ook geprobeerd hebben maar het helaas ook niet lukte om welke reden dan ook.. of dat je het uberhaupt niet geprobeerd hebt om wat voor een reden dan ook.... dat moet er niet toe doen...

    En dat je elkaar volop tips kan geven over de soorten voedingen / en vaste voedingen als je beebje al zo groot is. en over alle overige vragen of tips wat betreft de KV voedingen.. en wellicht dat we elkaar op de hoogte kunnen houden hoe je kindje het doet niet waar op kv....

    Nou hopelijk hebben meer meiden dit....

    Knuffel Brigitte
     
  2. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb ook 3 weken BV gegeven, maar moest stoppen ivm medicijnen. Anouk is toen meteen overgegaan op FV en deed het meteen supergoed.
    Ikzelf moest afbouwen door te kolven en binnen 2 weken kwam er echt bijna niks meer uit.
    Anouk deed tot vorige week wel erg lang over haar flesje (gemiddeld 1 uur), nu ben ik overgestapt naar een 1-2-3speen en nu doet ze er zo'n 15 a 20 min. over. Super gewoon!

    Anouk is begonnen met extra care van het kruitvat, maar omdat ze erg hongerig is zijn we overgestapt naar friso extra. Ze krijgt 190/6 op aanraden van het CB en drinkt deze ook bijna helemaal op.
    Ik vond het wel vreemd dat ze nu al zoveel voeding nodig heeft, maar bij het CB zeiden ze dat het geen probleem was en dat je zelf ook geen honger zou lijden. Maar ons dametje doet het echt helemaal geweldig nu en ik ben blij dat ik zonder problemen heb kunnen overstappen van bv naar fv.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  3. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb 7 weken bv gegeven waarvan de laatste 3 ft gekolt.
    Ik heb 5 jaar geleden een borstvergroting ondergaan en volgens chirurg zou het geen problemen moeten opleveren alleen kon hij wel per ongeluk melkklieren hebben gesneden waardoor het moeilijker kon gaan.

    Het is bij mij vanaf dag 1 een ramp geweest. Ik had mega last van stuwingen en hierdoor drukte mijn protheses heel erg, daarna zoals velen tepelkloven waar tranen spontaan kwamen als ik kleding aantrok of gewoon onder de douche stond.

    Een baby die altijd na een paar slokken in slaap viel en hierdoor ieder uur kwam. Ze dronk totaal niet effectief aan de borst vanaf dag 1 was het een gevecht met haar: 30 keer loslaten, huilen, trekken aan de tepel. En als ik haar een flesje afgekolft voeding gaf, dronk ze zo 180cc weg.

    Lactatiekundige gebeld die ik via borstenvoedingforum vond maar zij kon mij ook niet verder helpen want ik deed alles goed alleen mijn meissie had niet genoeg kracht om alles eruit te krijgen (misschien ook door de vergroting). En ze had ook een hoge gehelmelte waardoor vacuum zuigen heel erg moeilijk was voor haar.

    Na 3 weken ft te hebben gekolt was ik op, dit was het niet het beeld wat ik had over bv. Het was of live voeden of niet. Dus helaas gestopt maar zeker niet minder rouwig dat ik nu kv geef. Het gaat er ook om dat je kind uberhaupt voeding krijgt :) Ze groeit als kool, het was gelijk een ander kind eindelijk was ze verzadigd.

    Ze krijgt 5 flessen van 180cc met 4 schepjes friso normaal en 2 schepjes comfort ivm slecht poepen. Ik gebruik aventflessen speen2 en dat gaat eigenlijk harstikke goed.
     
  4. Niet meer actief

    hey ladies,

    Leuk dat jullie ook eventjes komen.. per ongeluk is deze topic 2x aangemaakt hehehe ik was iets TE enthousiast ;)

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=57207

    hier heb je de andere zijn al meer dames op gekomen...

    @duveldraakje fijn om te horen dat jij zo goed hebt over kunnen stappen het is toch altijd een heel gedoel he met het afbouwen etc etc... Joaquin is ook altijd wel vrij hongerig hoor moet ik zeggen.... maar ik geef hem al wel Nutrix bij de laatste voeding en sinds gisteren ook 1 klein schepje bij de andere voedingen van overdags.. en hij doet het ook prima!

    vandaag CB geweest hij is 1400 gram aangekomen in 1 maand en 4 cm gegroeid ;)

    @Bibiche... leuk dat jij er ook bent... jou ken ik natuurlijk al :) ben ook blij om te horen dat het met jouw meissie ook super gaat ;)

    ik kopieer ook deze antwoorden bij het andere ok.... zodat de andere dames het van jullie ook kunnen zien...

    Knuff Brigitte
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dubbel
     

Deel Deze Pagina