Zwanger na miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SiepG, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SiepG

SiepG Lid

7 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Vorige week kwamen mijn vriend en ik erachter dat ik weer zwanger ben. In Februari heb ik een miskraam gehad bij 8 weken. Ik heb nu erg laat getest, dus als het goed ik zit ik nu alweer in de 9e week.

In tegenstelling tot de vorige week voeld ik me deze keer echt zwanger. Ik voel me ook veel beter. Weinig kwaaltjes, maar wel zeer borsten, opgezwollen buikje en zo af en toe last van mijn liezen/onderbuik.

Morgen hebben we onze eerste echo wordt. Hoewel ik me tot nu toe erg positief gevoeld heb, wordt ik nu toch wel een beetje zenuwachtig. Wat als het weer mis is?! De gedachte dat ik morgenmiddag weer op die stoel moet liggen... afschuwelijk.

Het liefst hoor ik van jullie dat alles goed gaat komen, maar morgen weet ik het pas écht zeker.. duim voor me !!

Groetjes, Siep

2. Escada

Escada Niet meer actief

Gefeliciteerd!!
    Maak je niet te druk; de kans dat het weer mis is, is in principe maar klein.

Ik heb voor de geboorte van mijn 2e ook een miskraam gehad, met 7 weken. Direct na die miskraam had ik weer een positieve test in handen...
    En ja hoor, mijn dochter kondigde zich aan!
    Ik wens je heeeel veel succes morgen!

P.s. wat jij zegt, over je nu écht zwanger voelen; dat herken ik nog van toen ;)

3. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    SiepG: Hoe het positieve gevoel vast. Ik heb ook ervaring met miskraam waarbij de zwangerschap vanaf begin niet goed voelde. Bij de tweede zwangerschap en nu wel positief gevoel.
    Succces morgen!

4. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Heel herkenbaar...
    Ik heb vorig jaar aug een mk gehad na 11 weken en raakte in jan weer zwanger.
    Vanaf het moment van positief testen voelde het gelijk goed aan..ik wist dat het nu goed zou gaan.
    Ik was ook ineens vreselijk onzeker voor de echo omdat je dan toch gaat twijfelen aan je eigen gevoel.
    Succes morgen en geniet er ook van!

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Hier vorig jaar febr ook mk gehad en in mrt weer zwanger. Gevoel was pcies hetzelfde..
    Inmiddels trotse mama van een kerngezonde meid!

Dus......

Gefeliciteerd!!!
    Geniet ervan en succes morgen!

6. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Gefeliciteerd!!!!

Ik ken het onzekere gevoel. Ik heb ook een mk gehad (met 10 weken een leeg vruchtzakje). Gelukkig was ik binnen 2 maanden weer zwanger. Heel veel sterkte (en plezier) met je eerste echo. Ik duim voor je mee dat alles goed is!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    gefeliciteerd!!

Ik herken je gevoel ook!
    Heb in november een miskraam gehad, daarna direct weer zwanger geraakt en nu bijna 25 weken zwanger :)
    Wat zag ik verschrikkelijk op tegen die eerste echo.. en wat was ik blij dat we een mooi hartje zagen kloppen. Moest gewoon huilen van opluchting.
    Heel veel succes morgen!

8. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

herkenbaar hoor. ik kreeg na mijn dochtertje ook aan mk. ik had al hardop gezegd voordat ik de echo had dat het neit goed zat, want ik miste dat zwangere gevoel. de echo gaf dus aan dat ik gelijk had. bij deze voelde ik me echt zwanger en ging ik er eigenlijk van uit dat het wel goed zat. en ben nu 25 weken dus.... hopelijk heb je straks een goeie echo..laat even weten hoe het gegaan is.:)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een ma gehad, ben met 10 wk gecuretteerd. En nu ben ik alweer 6 weken zwanger, gisteren een kloppend hartje gezien :)

10. SiepG

SiepG Lid

7 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties !

We hadden gisteren laat in de middag een afspraak en hoe later in de middag het werd, hoe zenuwachtiger ik werd. Toen ik in de wachtkamer zat bij de echoscopiste ging ik echt kapot van de zenuwen. Meteen op de stoel en inwendige echo.
    Het hartje klopt !!
    Enerzijds een opluchting, maar de echoscopiste gaf daarna ook aan dat het we veel jonger is dan we hadden gedacht. 7 weken ipv 9 !
    Omdat het meteen na mijn miskraam weer raak was geloof ik best dat ik dit keer veel later ovuleerde dan normaal. Ik ben toch nooit regelmatig geweest. Ergens klopt het ook wel, want de kwaaltjes begonnen pas een week of twee geleden, toen ik dus eigenlijk nog maar rond de 6 weken was. De echoscopiste is tevreden maar voorzichtig. En dát maakte me weer ontzettend bang. Wat als het volgende week alsnog overlijdt? De 8e week is kritiek !
    Ik blijf positief en het voelt nog steeds goed. Maar die onzekerheid hè ! Gek word je ervan. Volgende week vrijdagochtend mogen we terugkomen, want ze wil graag nog even kijken of het kindje zich wel normaal ontwikkelt, voor zijn leeftijd. Ze gaf als positief mee, dat er geen (kleine) bloedingen plaatsgevonden hadden binnen de baarmoeder en dat alles verder goed aangehecht zat.

Mijn vriend was buiten zichzelf van geluk. Het beeld dat we zagen was niet meer dan dat van een garnaaltje met kleine stompjes op de plaats waar de armen en benen zitten. Maar het hartje kloptje, dat is natuurlijk het belangrijkste.

Wie had gedacht dat zoiets natuurlijks nog zo spannend (en ook moeilijk) kon zijn?! Ik dacht vroeger altijd dat kinderen krijgen vanzelf ging, maar niets is minder waar.

Zo.. ik heb even mijn hart gelucht. Bedankt voor het luisteren !!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarom is de 8e week kritiek?
    Mijn vk is ook tevreden maar voorzichtig, ik denk dat dat normaal is voor de 12 wk :)

12. AGZuid

AGZuid Lid

26 feb 2011
    9
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat een herkenbare gevoelens allemaal. Ik heb zelf in april een MA gehad en daarna een curretage. Afgelopen donderdag weer een positieve test in handen!! Maar wat een onzekerheid of het deze keer wel allemaal goed gaat.
    Het gevoel is bij deze zwangerschap beter dan bij de vorige, toen hebben we veel last van stress (werk en prive) gehad.

Groetjes!

13. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi siep, wat goed en een opluchting moet dat zijn dat je het hartje gehoord hebt!!
    gefeliciteerd!! dat gaat zeker goedkomen, maar begrijp dat het een spannende tijd blijft voor jullie!!

ik zit ook in onzekerheid, ik ben na de mk ook direct zwanger geworden en heb 22juni de eerste echo, ik been hartstikke zenuwachtig. Ik zie er tegenop,maar wil het ook wel graag weten...

tot tegenstelling van andere verhalen hier voel ik mij net zo als toen ik voor de eerste keer zwanger was...helemaal geen last van kwaaltjes behalve een beetje moe,waarvan ik twijfel of dat echt is door de zwangerschap of gewoon door een dag hard werken.... Da maakt mij nog angstiger omdat ik dus geen verschil voel dus weet ook niet zeker of ik mij ecrt wel zwanger voel...zucht wat een onzekerheid...

xxx

14. SiepG

SiepG Lid

7 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Foxter,

Toen ik de eerste keer zwanger was, ben ik eerst naar de huisarts gegaan. Hij vertelde dat er veel zwangerschappen misgaan t/m 8e week. Na deze week kon je er vrijwel zeker van zijn dat het wel goed zat.
    Ik kan me herinneren dat hij me vroeg of ik me zwanger voelde. Dat vond ik toen zo'n rare vraag. Weet ik veel, dacht ik, ik ben nooit zwanger geweest. Achteraf, voelde ik me inderdaad niet zwanger. Nu heb ik dat veel meer.

Maar goed, door dat verhaal van de huisarts ben ik nu dus weer angstig dat het deze week alsnog fout gaat. Kindje zou nu 8 weken en 2 dagen oud moeten zijn. Morgenochtend mag ik weer naar de echoscopiste. Afschuwelijk vind ik het..
    Nou ja, laten we er het beste van hopen.. ;)

Groetjes..

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Succes met je echo Siep.

Ik had zelf in jan. een mk en nu weer een posi test. Ik heb maandag mij eerste echo en dan ben ik ook rond de 6 á 7 weken. Ik vind het ook superspannend. Ik voel me nu ook meer zwanger dan toen bij mijn mk, dus ik heb nog hoop dat het goed zit. Als het maandag goed is, dan ga ik echt huilen....;)

Deel Deze Pagina