Hallo, Even een vraagje. Ben vorig jaar augustus bevallen via keizersnede. Januari was ik weer zwanger. Via huisarts door verwezen naar gynecoloog, omdat keizersnede nog zo kort geleden was. Begin februari miskraam gehad.Nacontrole bij gynecoloog gehad. Nu ben ik weer zwanger en wil graag een vroege echo. Zou ik zo weer een afspraak kunnen maken bij de gynecoloog, zonder verwijzing huisarts?
gewoon bellen hoor je het vanzelf wel bij wie je moet wezen zou zelf zeggen vk maar nogmaals bellen en je weet het
Ik heb ook niet voor elke zwangerschap een nieuwe verwijzing voor de gynaecolog gevraagd. Ik heb gewoon gebeld en een afspraak gemaakt. Is nog nooit een probleem geweest.
Idd proberen zelf een afspraak te maken. Wel bij de gyn ipv VK, ivm met keizersnede. Je moet dan altijd begeleid worden door ziekenhuis en daar ook bevallen. Dit komt door kleine (maar wel aanwezige) kans op inscheuren van baarmoeder op plek van keizersnede.
Ik ben ook bevallen via een keizersnee maar moet het eerste gedeelte, tot de 34 weken geloof ik, alle controles doen via de verloskundige. Daarna wordt ik overgedragen en moet ik een afspraak maken bij de gyn. Zij willen me dan iets eerder zien en niet pas als ik moet bevallen. Ik weet alleen niet of je zowiezo bij de gyn bent ivm je miskraam. Ik zou gewoon de gyn bellen en de situatie uitleggen.
Ik heb toevallig vandaag naar de gynecoloog gebeld, omdat ik daar de vorige zwangerschap ook onder controle was ivm diabetes. Maar de receptioniste zei dat ik niet zelf een afspraak kon maken, dat moest via huisarts of vk. Ik heb de huisarts gebeld en die moet via de fax een consult voor mij aanvragen. Ik krijg dan bericht thuis voor een afspraak. Omslachtig allemaal, maar zo zijn hier nu eenmaal de gang van zaken.... Misschien is het overal wel weer anders. Succes!
Hallo, wil jullie even laten weten, dat ik een afspraak gemaakt heb bij de gynecoloog. 3 mei is het zover, erg spannend.