Hoe houd je je kat weg...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toet, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

We hebben al een paar spullentjes in de woonkamer staan,zoals de kinderwagen en de box,maar elke keer gaat onze kat er in liggen,en dat wil ik helemaal niet,zeker als die kleine er straks is!
    Hij heeft genoeg plekjes in huis waar hij voorheen altijd lag.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, nog geen ervaring, maar ik heb ooit iets gelezen over balonnen in je box of wandelwagen leggen.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij gaan de box als we weg zijn en 's nachts afdekken met platen(bijv triplex, hard-of zachtboard) Van mij mogen de poezen ook absoluut NIET in de box! Overdag krijgen ze een volle laag van de plantenspuit als ze het proberen ;)

De wagen gaat in de gang, met de maxi cosi er ondersteboven in, dus daat lukt ze zowiezo niet meer dan. Zowel, dan gaat de wagen de schuur in en ook klaar :p

Dat van ballonnen heb ik ook gehoord, maar mijn poezen hebben nix tegen ballonnen en ik zie mezelf echt niet iedere keer ballonnen opblazen en in en uit de box doen eigenlijk :S Je hebt bij de dierenwinkel ook zo'n PSSST-ding (hihi, naam even kwijt). misschiendat dat ook wel werkt..

4. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben stroken aluminiumfolie in de box gelegd. De katten schrokken zich rot als ze erop sprongen en ze kwamen dus niet meer in de box.

We zijn nu anderhalf jaar verder en helaas slapen ze wel bij elke gelegenheid op het aankleedkussen. Maar goed, die is zo verschoond ;) .

Succes!
    Suus

5. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    alu folie en balonnen
    En veel wegsturen in het begin en plantenspuit er op los laten.. en dat steeds blijven doen.. op een gegeven moment keken onze 2 poezen er niet meer naar om

Moet wel zeggen dat ik als we weg of naar bed gingen boxkleed enzo eruit haalden en later toen Merijn groter was, zetten we al zijn speelgoed er zo in dat er geen gaatje meer was om lekker te gaan liggen.

6. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Bij ons gaan ze er ook de hele tijd in liggen. Nu hebben we een kerststalletje van little people in de box staan op een sneeuwkleed :) .
    Ik heb er geen kat meer in gezien. Maar ja wat ze dadelijk doen als er weer zo'n lekker dik kussen in ligt....? Ik laat ze in ieder geval iedere keer als ik het zie heel erg schrikken en blijf ze een paar tellen achterna lopen voor zover ik dat nog kan :oops: .
    Ook de babykamer blijft bij ons verboden terrein voor de katten. Ze schieten wel eens per ongeluk naar boven en als dan de deur open staat gaan ze prinsheerlijk in het bedje onder het dekentje liggen. Ik heb de spullen al een aantal keer uit kunnen wassen en dan is de kleine er nog niet eens!

Succes ermee,
    Groetjes Inge

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien een trekveer op de deur zetten? Als je dan vergeet hem dicht te doen dan valt ie vanzelf dicht. Ik zou voor jou ook de plantenspuit aanraden ipv de poezen achterna rennen ;) Of zo'n PSSSSSSSST ding

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Plantenspuit en aluminiumfolie werkt vaak het beste. Als dat niet werkt zou je koffieprut kunnen proberen. Is wat viezer maar katten vinden dat erg smerig smaken. Als ze dus ergens in komen (box of kinderwagen) en ze krijgen die koffieprut tussen kunnen voetzooltjes moeten ze dat met hun tong schoonlikken. Meestal gebeurt dat ze maar 1 keer.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Alufolie is idd het beste.
    Werkte bij mijn zoontjes en gaat deze keer ook weer lukken, ben ik van overtuigd.
    Plantenspuitje hielp niet (box of maxi cosi nat, en kattin houdt van water) en balonnen maakten teveel lawaai, lol.

10. Niet meer actief

ik heb de box volgegooid met balonnen en alu-folie...
    Er is er nog geen een in gesprongen.

Ik wil ze ook niet op de babykamer, wij gaan een hordeur kopen. Zo kan ik de deur open laten, maar kunnen de katten er niet in.
    Ik heb de maxi-cosi omgekeerd op de kinderwagen liggen.

Plantenspuit vind ik in dit geval te soft...
    Ik kwak ze gewoon op de grond...

En als ze in de babykamer komen, duw ik ze weer naar buiten....

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja maar hoe doen jullie dat met de ballonnen als de kleine er is dan? Steeds ballonnen erin en eruit is geen werk denk ik :( En met de plantenspuit moet je al spuiten voordat ze erin springen hè :p

Ik vind mijn 'deksel' toch het makkelijkste voor mezelf.

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Normaal zijn ze het inspringen al afgeleerd tegen dat de baby er is, hoewel er van die poezen zijn die de warmte van de baby gaan opzoeken.
    Dan best geen balonnen gebruiken (baby schrikt zich rot).
    Ik deed de eerste week nog alufolie in de wieg (niet te dicht tegen de baby aan) en heb nooit meer last gehad van inspringers.
    Natuurlijk wel op letten dat je de alufolie niet te hard kreukt als je die in de box legt, anders heb je het schrikeffect van het geluid niet meer.
    Kids hier zijn er nooit wakker van geworden trouwens.

13. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    als ik het zo lees heb ik mazzel met die van mij. toen ik net de wieg had gingen ze er wel in maar na een paar keer eruit sturen doen ze dat niet meer. ze komen wel in de babykamer maar alleen als ik er ben en ze mogen alleen op de grond, als ik daar bezig ben gaan ze meestal op het kleed liggen. als ik weer naar beneden ga komen ze meteen achter me aan. het zijn wat dat betreft net honden. :D
    veel succes

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij hadden daarvoor ook extra de box al snel opstaan... 1 keer heeft onze kat geprobeerd erin te komen en helaas zag ik dat! Ik heb hem toen ontzettend laten schrikken en sindsdien kijkt hij niet meer om naar de box! Of het zo blijft is maar de vraag, maar voor nu heeft het gewerkt!

15. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ik had gewoon een een kleed in de box over de box kleed. heb hier alleen 1 kat die jat speelgoed uit de box

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wat een handige tips zeg! Ik heb 3 van die katten die vooral graag dingen doen die ze niet mogen. plantenspuit zijn ze allang niet meer van onder de indruk, maar dat van die alu folie ga ik zeker onthouden.

katten mogen bij ons zoiezo snachts niet in de woonkamer dus box is veilig, en kinderkamer zal ook verboden terrein zijn. Mijn zus raadde me aan om de katten de kamer te laten inspecteren als deze klaar is voordat de baby er is. Dan zijn ze niet meer zo gebrand om naar binnen te gaan.

Ik moet nog even maar ben wel al bezig hiermee.
    thnxs voor alle tips.

17. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ballonnen in het begin gedaan en verder alleen box-kleed oprollen en daarop speelgoed. Ik heb er vier, maar zo veel lol hebben ze niet in de box.. Kindje groter, kindje spelen met poesje (vindt poesje niet leuk!)
    Gelukkig valt het bij ons allemaal wel mee met alle katten!
    Sterkte ermee!

18. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Ik heb de tip van aluminiumfolie gebruikt,ik zag vanmorgen wel dat er erin is geweest,maar hij lag toch weer op z'n oude plekkie te slapen!
    Dus volgens mij werkt het :D

Groetjes,

Deel Deze Pagina