Hoi Meiden, ik moet echt even mij ei kwijt ik wordt langzaam best wel crazy !! laat ik bij het begin beginnen, ik heb ziekte van crohn en ben na hoop pogingen eindelijk zwanger geraakt maar net in een opvlamming van mijn ziekte.... enorm balen maar blijheid want ik ben eindelijk zwanger., de eerste maanden van me zwangerschap waren ziek zwak en misselijk, nierbekonsteking erbij en die darmen, maar goed he we gaan door voor de kleine boef die het allemaal waard is <3. hoe verder mijn zwangerschap vordert hoe meer me lichaam aftakeld, ik heb sinds week 17 harde buiken, dat eigenlijk al meteen de gehele dag doorging, na ons trouwen 21 weken zwangerschap dacht ik dat ik door mijn rug was gegaan, echter ook niet het geval maar een enorme bekken instabiliteit en door mijn eigen hypermobiel zijn en slijtage in een heup is dit gewoon kut volgens de fysio en moest al 2x per weer fysio gaan doen met oefeningen, naja weer slikken bandenpijn, bekkeninstabiliteit, darmonsteking, erna kregen we ook nog eens het drama dat mijn darmen niks meer op namen en had een fikse ijzer, b12 en alle vitamines te kort, nou gingen we weer zh voor ijzerinfuus, b12 pillen waar ik allergisch voor was serieus hoe klein is die kans pfff, echer b12 injecties niet dus die werde uiteindelijk wekelijks gezet, en aan nog meer bijvoeding want eten is drama helaas met die darmen, dat is gelukkig zo goed als gestabiliseerd, toen kregen we weer bloedende tepels !!! Jaa snap jij het ik niet weer spoed, borst onderzoeken gehad, uiteindelijk wss een ontsoken melkklier, maar na de bevalling wel een mamascan, om kanker uittesluiten maar we zijn positief, nu bijna aan het eind heb ik al sinds week 35 een verweekte baarmoedermond, en voorweeen, sinds afgelopen zaterdag 1 cm onstluiting en weeen om de 5 min, ook deze zakte weg, maandag ochten zaten we weer ook deze zakte na paar uur weg, nu gisteren avond/nacht weer in het zh eerste instantie 1,5 cm, en na 2 uur en flinke weeen 2 cm maar mocht slapen of naar huis, en zou vandaag de datum horen wanneer ze me zouden gaan inleiden, omdat me gynocoloog al de hele zwangerschap over 37 weken had had ik ook wel echt gehoopt op dit moment yes !! me lichaampje is een beetje op van elke dag weeen en die enorme buikpijn/rugpijn.... gisteren avond alles overlegd en waren het er mee eens, met week 32 hebben ze me ook 2 dagen verder geplaats nu wilde ze die datum niet meer aanpassen, en wilde ze me pas gaan inleiden met 38 weken nog 10 dagen zo lopen.....ik voel me zo rot als ik er over na denk dat ik dit gezeur nog 10 dagen moet doorbijten, verklaar me voor gek want ik weet ook wel dat het zo voorbij is maar poehhh sorry ik ben er beetje klaar me rot zwangerschap !! ik wil ons mooie meisje nu wel bij me hebben, me vriendin is zelf haar kindje verloren met 39 weken en ben ook zo enorm bang geworden door dit verdriet een paar weken geleden, sorry meiden maar ik moest even me ei kwijt, het is niet dat ik wil dat ze vroeg komt want hoop stiekem dat ze toch dit weekend gaat komen, en ook de gyn zegt wel dat ze wss eerder komt dan inleiden maar toch het is even BAM een klapje liefs
Pff wat een verhaal en wat een zwangerschap heb je al achter de rug! Ik kan er (gelukkig) niet over meepraten maar ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met de laatste dagen. Nog eventjes en je kan je kleine meisje in je armen sluiten!
Dankje wel koekie !! Net eindelijk een datum gekregenvolgende week zaterdag word ik ingeleid poehhh mits ze natuurlijk ineens wel zelf doorzet, dus kan eindelijk een beetje ergens naar gaan leven liefs
Jeetje meis, wat een verhaal! Ben blij voor je dat je weet dat het "nog maar" een weekje gaat duren!! Snap helemaal dat je er klaar mee bent en in princiepen is het nu helemaal klaar om te komen, je bent al voorbij de 37 weken! Heel veel sterkte de komende dagen, ga voor je duimen dat jullie kleine meid lief is voor mama en eerder komt dan volgende week zaterdag :<
Ik ben dit keer ook zwanger geworden in tijdens een opvlamming (Colitis Ulcerosa). Neem je voldoende maatregelen voor na de bevalling? Uit ervaring weet ik dat de ziekte (zal bij Crohn wel ongeveer hetzelfde zijn) na de bevalling genadeloos kan terugkeren. Sterkte en succes!
Dankje wel siertje, inderdaad maar er is licht aan het einde van de tunnel hihi ( jullie weten wel wat ik bedoel) fijn voor uitzicht dat het max een week gaat duren Chebu wat rot voor je hoop dat de pijn meevalt derest van je zwangerschap !! Ja nov meteen een onderzoek als me lichaam een beetje is hersteld en ik die eerste 6 weken echt borstvoeding wilt geven, mits het zo'n klap word na de bevalling en ik wel meteen aan de pijnstilling ga liefs x
Tsjonge wat een verhaal! snap wel dat je er klaar mee bent zo! Gelukkig niet al te lang meer wachten nu. Sterkte
Vraag je MDL-arts om onderhoudsmedicatie die je kunt combineren met bv. Zelfs met Prednison lukt dat.
Fijn dat je eventueel ingeleid wordt al hoop ik voor je dat ze besluit zelf eerder te komen. Succes met het laatste weekje!
Jeetje wat een verhaal meid, pffff... Hopelijk mag je kleine meisje snel komen! Normaal gesproken ben je dan alles vergeten maar in jouw geval zal dat iets anders zijn . Succes met de laatste dagen! Wie weet verrast ze je wel!
Pffff meid, wat een zwangerschap. Ik snap dat je er klaar mee bent... Nog een weekje afzien (ik hoop voor je minder lang) en dan heb je je kleine wondertje in de armen en ben je hoop ik heel veel van deze ellende vergeten. Veel succes ook na de tijd, want ik lees in de reacties dat je ziekte dan weer genadeloos de kop op kan steken.
Ahh dankje wel meiden doet me even goed zulke berichtjes....soms heb je dan gewoon echt het gevoel van stel ik me aan? baal der zo ontzettend van want voor dat je zwanger word dacht ik echt wauw dat lijkt me zo geweldig gevoel, maar helaas geen roze wolk maar gelukkig wel momentjes... nog een weekje doorbijten inderdaad, dan kunnen we hopelijk echt gaan genieten !!! op naar de 12de of toch eerder