mja ik ben altijd nieuwsgierig naar de reden er achter end e reden achter kindsoldaten (hoe erg het ook is) is op zich erg duidelijk toch blijft het erg triest dat mensen met al hun verstand het niet kunnen opbrengen een beetje fatsoenlijk samen te leven zonder rare dingen te (hoeven) doen
Ik heb de foto van de baby wel gezien, ik vond het niet schokkend. Hij was, vond ik , nog best mooi om te zien. Oogjes dicht, net of hij sliep en hij was nog best mooi roze. Wel hartverscheurend hoor.
Wel erg dat kinderen het baby lijkje hadden gevonden. Ik kan me wel voorstellen dat je schrikt als je zoiets ziet.
dit is erg erg man dat je zoiets kan doen je eigen vlees en bloed. Maar als ik naar haar leeftijd kijkt ze zit dan nog op de middelbare school verplichtingen met gym enz ziet niemand dan dat er iets niet klopte? Haar ouders vooral haar moeder merkt het niet eens echt gek, mijn moeder zag meteen aan mij dat er iets niet klopte in mijn gezicht. jeetje en dan van 13 hoog je baby over het randje tillen laat staan om het dan los te laten. Echt te gek voor woorden!!! Zo ik nooit kunnen doen (logisch) Maar als je di tkunt doen moet je idd heel ver heen zijn. kuz loesmari
Hoe het met dit meiske is gegaan weet ik niet, maar ondanks alle moedergevoelens en de beste bedoelingen kan een vrouw na haar bevalling vreselijk in de war raken. We noemen dit een puerperaal psychose, en het is een ernstige (maar tijdelijke) ziekte waarbij er een groot risico bestaat dat de moeder haar baby of zichzelf iets aandoet. Renate Dorrestein heeft hier een prachtige roman over geschreven. Een hart van steen gaat over een moeder die ontspoort na de bevalling van haar jongste kind. Niet geschikt voor tere zieltjes trouwens, en zeker als je zwanger bent moet je alleen aan dit boek beginnen als je heel goed kunt relativeren. De gelukkige huisvrouw van Heleen van Rooyen is een wat luchtiger roman over hetzelfde onderwerp. Minder beklemmend, maar ook dit boek moet je alleen lezen als je niet hypochondrisch bent aangelegd. Belle (werkzaam in de psychiatrie, vandaar).
Ik wil niet eens weten hoe zielig en alleen dit jonge meisje van 13 zich heeft gevoeld om tot zo'n actie over te gaan... Ik hoop dat ze er ooit overheen komt.
Ik heb op school ook een meisje gehad we waren toen 14 die zwanger bleek te zijn. Wij hoorde dat pas toen ze die avond tevoren was bevallen van een dochter van 6 pond. Nou we hebben het toen echt niet gezien toen. Maar als een kind zoiets doet zegt na mijn idee ook al een hoop over de thuissituatie anders had je zoiets met je ouders over kunnen praten. En ze zal wel heel diep ongelukkig zijn geweest anders doe je dat natuurlijk niet zomaar even ook al ben je 12 , 13 , 14 en ouder. Vrouwen van 40 met een postnatelen depressie die soms erg rare dingen met hun kind.
Dertien is ook wel mega mega jong zeg. Vraag me af of ze uberhaupt wist dat ze toen ze ging bevallen met bevallen bezig was. toen ik dertien was moest ik nog wennen aan de menstruatie laat staan bevallen van een kind!!!
haha ja inderdaat laat staan dat je op zo'n leeftijd sex al in je leven was. Bij mij in ieder geval niet.
ik zou er niet aan moeten denken dat mijn zusje van bijna 14 al met een knul naar bed gaat geloof als ik het zou weten niet echt leuk zou vinden. Nu hoorde ik laatst dat de gemiddelde leeftijd op 14 jaar ligt ook niet normaal vind ik persoonlijk. Dan ben je net klaar met het spelen van je poppen.
Het is wel bizar hoor zo jong! Ik was op een maand na 17. Dertien toen was ik net brugklasser af maar had nog een hele grote tas met boeken op mijn rug. Volgens mij had ik toen nog niet eens gezoend.
Ik was 18 en ik zal je eerlijk zeggen ook wel de wanhoop een beetje nabij haha iedereen in mijn omgeving had het al gedaan behalve ik heb toen maar als doel gesteld als ik 21 was en nog geen sex zou ik non worde. als gevolg toen ik 21 was mijn hele oude klas voor de deur stond met een nonnen pak haha.
Hier wil ik even op reageren. Ik zelf was 14 (bijna 15) toen ik voor de eerste keer experimenteerde met mijn vriendje en toen ben ik zwanger geraakt. Ik was al wel aan de pil (ivm hevige buikpijn) en ik gebruikte ook een condoom. (maar deze was gescheurd) Ze zeggen altijd; "je eerste keer vergeet je niet" Nou geloof me ik zeker niet. En ik denk dat het ook aan de opvoeding ligt wanneer iemand "rijp" is. Ik ben een schipperskind, dus woonde heel mijn leven al in internaten. Op mijn 14e woonde ik al op kamertraining, dus werd al klaar gestoomd voor de maatschappij. Terwijl andere meisjes van mijn leeftijd nog lekker beschermd thuis woonde. Ik zal proberen om mijn dochter altijd zo beschermend mogelijk op te voeden, maar ook zo dat ze haar verantwoordelijkheid al kent. Ik hoop niet dat mijn meid zich op haar 14e al bezig gaat houden met sex, maar ik denk niet dat je dat kunt tegen houden. Zeker niet in de vrije maatschappij van tegenwoordig. Mijn kinderen weten nu al heel goed dat de pil en het condoom bestaat, en waar ze voor dienen. En tegen de tijd dat mijn kinderen naar het voortgezet onderwijs gaan, zal in mijn huis de condooms in het medicijnkastje liggen. Dus mochten ze actief worden, en het niet zelf durven kopen. Of zoals de meeste jeugd van nu; ze vinden het te duur!!! Maar goed mijn kinderen zijn nu 8 (bijna9) en 7 dus dat is denk ik nog verre toekomst!!! HOOP IK TENMINSTE Dus oordeel niet te snel als een meisje jong zwanger raakt!! Maar probeer ze te steunen!! Ze hebben het al moeilijk genoeg, en zijn al hel onzeker. Dus oordelen helpen daar echt niet bij, en werken meestal averechts waardoor ze zich gaan afsluiten.