Heel erg moe, 17 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fipo, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al, ik ben extreem moe bij 17 weken zwangerschap en weet niet goed wat te doen. Dit is mijn 3e kindje, ik herken deze vermoeidheid niet van de andere zwangerschappen. Ik heb van de week mijn hb laten controleren, maar dit was gewoon goed. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik werk 2 a 3 dagen per week. Ben van functie veranderd, en mijn baan nu is fysiek zwaarder dan de functie bij mijn andere zwangerschappen. Die functie was mentaal zwaarder. Ik ervaar nu ook echt fysieke vermoeidheid. Ik kom mijn werkdagen wel door, maar als ik thuis kom eet ik en duik ik soms al om half 7 mijn bed in, omdat ik het gewoon niet meer red. Ik slaap dan vaak ook al snel. 's Nachts word ik nog wel wakker van mijn 2e kind, dat nog niet doorslaapt. Op mijn niet-werkdagen ben ik zo moe van het werken, dat ik ook weinig doe behalve op de bank hangen en op bed liggen. Ik vind dat de vermoeidheid mijn kwaliteit van leven beinvloedt, omdat ik geen energie meer heb om 's avonds of op niet-werkdagen iets met mijn gezin te ondernemen.

Ziekmelden is een optie, maar ik heb hier ook enorme moeite mee. Ik krijg tenslotte betaald voor mijn werk, ik heb me nooit eerder ziekgemeld tijdens een zwangerschap dus dat voelt raar. Ik ben niet ziek, alleen extreem moe. Wie herkent dit, heeft tips of adviezen?

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Verschrikkelijk die vermoeidheid. Ik heb het mijn hele zwangerschap gehad. Ben in week 10 halve dagen gaan werken en in week 20 heb ik me helemaal ziekgemeld. Dat heb ik gedaan omdat ik na een morgen werken vervolgens de hele middag in bed lag om te herstellen. Dat schoot dus ook niet op. Onwillekeurig deed ik me op mijn werk toch beter voor dan dat ik was.
    Het is een andere moeheid dan normaal. Het is zo zwaar dat ik soms alleen maar kan liggen en huilen omdat ik letterlijk tot niks meer in staat ben. En waar ben ik dan zo moe van? Dan heb ik even een uurtje gewinkeld met mijn vriend. Toen ik me volledig ziekmeldde heb ik ook besloten om niet meer naar mensen toe te gaan en niet meer dan 1 'ding' per dag te plannen. Naar een verjaardag oid is me gewoon al te veel.

Ziekmelden is een optie, maar ik heb hier ook enorme moeite mee. Ik krijg tenslotte betaald voor mijn werk, ik heb me nooit eerder ziekgemeld tijdens een zwangerschap dus dat voelt raar. Ik ben niet ziek, alleen extreem moe. Wie herkent dit, heeft tips of adviezen?
    Je bent ook niet ziek maar je hebt gewoon last van je zwangerschap. Daar zou ik me maar snel overheen zetten als ik jou was. Elke zwangerschap is anders dus je kunt je vorige niet met deze vergelijken. Je werkgever krijgt alle kosten mbt je salaris 100% vergoed van het UWV. Maak je daar dus geen zorgen om. Ik had ook enorme schuldgevoelens naar mijn collega's toen ik me ziekmeldde maar het schuldgevoel naar mijn dochter was toch net even groter. Het is kiezen tussen 2 kwaden.
    Veel sterkte er mee...

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja ik herken dit....
    ook van mijn vorige zwangerschap..... tips....,
    nee helaas.....

Denk trouwens zelf niet dat het aan je verandering van werk ligt... maar het hebben van twee kindjes en een heel gezin is in combinatie met zwanger zijn gewoon vermoeiend...

hier draaien de kindjes ook "ploegendienst"... zelfs de oudste begint weer mee te spoken en kom daarna (als alles rustig is ook niet meer in slaap...)
    Weet niet of jij dit ook hebt....?

Stomme is dat als ik eigenlijk later naar bed ga.... (dus niet extreem vroeg, terwijl ik wel doodop ben) ik beter slaap... en ook na een onderbreking weer makkelijk in slaap kom.... (al duurt het dan nog soms 2 uur..)....

enige oplossing is denk ik doorbijten.....
    Want ook al zou je ziekmelden, heb je nog je kindjes.. (toch?)
    misschien wat minder uren gaan werken?

4. an1984

an1984 Actief lid

27 mrt 2010
    158
    0
    0
    alsof ik het geschreven heb........
    ben ook 17 weken zwanger van de 3e,en ben alleen maar moe en misselijk.
    beide keren was de misselijkheid in week 12 over en nu spuug ik nog 3 keer per dag.
    ben blij dat er meer vrouwen zijn,dacht echt dat er iets mis met me was.
    kan de hele dag wel slapen,hoop voor ons allemaal dat het toch nog beter word! succes!!

5. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties, fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik moet dus duidelijk momentjes gaan zoeken om bij te tanken en wellicht toch eens met mijn werk in overleg om te kijken of ik daar ook wat verlichting kan krijgen.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook 17 weken, en ontzettend moe. Lig altijd vroeg op bed.
    Ik dacht in eerste instantie ook dat het aan mijn hb lag, maar hier was het mn bloeddruk. Die was ontzettend laag.
    Ik ben inmiddels wel minder gaan werken, nu 50%.

Deel Deze Pagina