Hoe ver ben je met de auto gegaan met kleine kindjes? Hmmm volgens mij klopt die zin niet helemaal Wij willen in de zomer met de auto ergens heen maarja waar naar toe dan? Onze kinderen zijn tegen die tijd 6,4 en net 1 (tweeling) We willen dus met de auto maar niet al te ver....met het vliegtuig zie ik absoluut niet zitten met zoveel jonge kids Waar gaan jullie heen met jonge kinderen? Hoeveel uur rijden is het? Rijden jullie aan 1 stuk door of overnachten jullie ergens? Zijn er leuke vakantieparken/campings/plaatsen die jullie ons kunnen aanraden Zuid frankrijk lijkt me wel leuk...noord italie ook
Wij rijden ieder jaar 950km en doen er ongeveer 12 uur over. We gaan dan naar Noord-Italië, Porlezza. Dit is ook het maximum wat ik aan een stuk door wil rijden.
Wij zijn naar Noord Spanje gereden toen onze dochter 2 was. Wij hebben 1 overnachting gedaan bij Orange, net boven Zuid Frankrijk. De eerste dag hebben we ongeveer 10 uur gereden en de 2e dag zo een 8 uur. De 2e dag hadden we een hoop file. Onze dochter deed het erg goed en mopperde niet. Dit jaar willen we mogelijk weer die kant op, nu met 2 kinderen.
wij hebben met 1 kindje nu 3 autovakanties gedaan op 2x op 1200 km en afgelopen september 1400 km. Dat doen we met 1 overnachting op de heenweg in elk geval. Terug kijken we hoe het gaat en rijden eventueel snachts door. Het hangt van je kindje af denk ik. Die van ons doet het prima, het was voor ons wel zwaar om 2 dagen lang de Bobo cd te luisteren, kan het beest nu echt niet meer zien! Maar ik vind het veel fijner dan een vliegreis, dat hebben we ook gedaan maar dat vond ik echt veel meer stress dan een lange autoreis.
Auto: Italië Zuid-Toscane 1500 km en Noord Spanje ongeveer hetzelfde In een nacht / deel dag gereden, kids slapen en kijken dvd. Vliegtuig: de VS, Egypte, Marokko, Sicilië Ik vind vliegen relaxter omdat ik minder moe ben
Wij zijn toen onze zoon 1 jaar was naar Zuid Frankrijk geweest. Was prima te doen het was 1200 km. Dit hebben we in zo'n 11 uurtjes gereden. Nu met 2 kids niet meer verder dan Belgie voorlopig tot ze wat ouder zijn.. En dat is meer omdat ik het teveel heisa vind met 2 jonge kindjes zo ver weg.
We hebben een keer rond de 1300 km gereden. Ze waren toen 18 maanden. Echt nooit weer!! Ik vlieg veel liever, zoveel relaxter
Max 500 km. Ga echt niet zo lang in een auto zitten. Ik rij ook altijd in 1 keer. Dus max 4a5 uur vind ik wel genoeg.
vorig jaar naar noord italie geweest met dochter van 2j3mnd en 7mnd oud. heenreis zijn we om 2.00 weg gegaan en we zijn de andere dag 18.00 aangekomen. Viel erg tegen veel oponthoud bij de gotthard tunnel en zoveel zijn we echt niet gestopt onderweg. Terug weg zijn we om 12.00 smiddags gaan rijden i.v.m. een zieke dochter en toen waren we om 3.00 thuis snachts ongeveer. Kinderen deden het erg goed dat viel absoluut niet tegen. Ik wil nu wel verder italie in dat durf ik wel aan.
Al vanaf ze baby zijn rijden wij naar Italië of Zuid Frankrijk in de zomer. We overnachten wel altijd omdat we bij aankomst onze tent nog op moeten zetten op de camping. Ik heb geen zin om dat te gaan doen als we een hele dag in de auto hebben gezeten. We boeken altijd 2 kamers bij NL die een hotelletje hebben in Frankrijk. Voor de wintersport rijden we altijd naar Zwitserland voor 1 weekje. Dat is 950 km en dat doen we ook al vanaf dat ze baby zijn. 't Is best pittig een auto vol met kids (5st) te moeten vermaken, maar omdat ze het al gewend zijn vanaf geboorte hebben ze er niet veel moeite mee.
Hier rijden we ook al vanaf dat ze baby zijn naar Zuid-Frankrijk. We overnachten dan ergens na Lyon of als we via Parijs gaan, ergens bij Orleans. Geen hotel maar een Chambre d'Hote. Onze kinderen zijn ook wel wat gewend, we rijden weekends heel veel naar vrienden en familie in het Noorden.
De eerste keer was mijn oudste zoon 6 weken en toen zijn we naar Nederland op vakantie gegaan (kerstvakantie). De afstand is precies 510 km. De eerste keer vliegen was toen mijn oudste zoon 7 maanden was. Dat was 7 uur vliegen.
Met een half jaar 1200 km, met anderhalf jaar ook. Met 2,5 jaar 1700 km (heenweg in 2x en terugweg in 1x). Ging altijd prima! Afgelopen zomer met twee kinderen (3,5 jaar en 2 maanden) 600 km. Dat was toen voor onze jongste ook echt de max. Vliegen hebben we met de oudste ook gedaan, ze was net 3 jaar. En het was 4 uur vliegen. Dat vond ik zelf veel minder prettig dan met de auto. Het is zo'n gesleep en je bent alsnog de hele dag onderweg. Maar ik was zelf bijna 30 weken zwanger, dus dat zal ook wel schelen..
Met de auto zo'n 1400 - 1600 km. Met overnachting.. En met het vliegtuig naar Dominicaanse Republiek, 9 uur vliegen.