Ik vraag me af hoe ver ik nog van huis kan gaan nu ik 39 zwanger ben. Welke dingen deden jullie wel/niet die laatste weken? Ik ga sowieso niet meer in mijn eentje de stad uit. Maar gisteren bijv. nog naar familie geweest, klein uurtje rijden samen met m'n man. Maar stel dat de vliezen waren gebroken en de kleine had in het vruchtwater gepoept is het dan nog verantwoord om eerst weer terug naar huis te moeten en dan naar het ziekenhuis? Of had ik dan naar een wildvreemd ziekenhuis gemoeten? Hadden jullie altijd je ziekenhuistasje op de achterbank bij wijze van? Ben benieuwd!
Ik ben gisteren nog gewoon met manlief lekker uit eten geweest en naar de stad. We hadden de oudste bij opa en oma geparkeerd en wilden nog wat qualitytime samen doorbrengen. Ik ben vandaag vijf dagen overtijd. De kans dat je vliezen breken is niet zo heel groot. Ook bij weeën ben je meestal wel op tijd thuis. Gewoon lekker doen dus!
ik ga nog gewoon alleen op controles en doe de boodschappen nog, allemaal in een straal van 15 km met de auto. telefoon heb ik altijd bij me en de papieren van ziekenhuis en verloskundige en verder eigenlijk niet. Mocht je verder van huis zijn en er gebeurd iets dan altijd eerst vk bellen en overleggen met haar.Als er iets mis is naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis en niet eerst naar huis of eigen ziekenhuis zou ik doen En die ziekenhuistas die komt dan wel!
Ik denk dat je gewoon moet doen wat je denkt dat je nog kan. Je voelt zelf aan of het rommelt of niet in je buikje.. Verder zou ik het ook niet weten want ik ben zwanger van mijn 1e. Heel veel succes. Ik heb ook een vraagje... Ik wil samen met mijn vriend rond kerst op vakantie, niet met het vliegtuig maar gewoon naar Munchen of naar Parijs met de auto! Ik ben dan rond de 36w zwanger... Wat raden jullie me aan?
Ik stond met 39 weken nog in de kroeg vanwege de verjaardag van mijn zusje. Zij woont op een uurtje rijden afstand, voor de zekerheid hadden we de tas achterin de auto gezet... gewoon voor het gevoel, en dan had ik dat kreng in ieder geval niet voor niks ingepakt Geloof dat vrienden van mijn zusje meer in de stress zaten dan wij... wat nou als het begint?! Nou, dan is het tijd om naar huis te gaan! Op de uitgerekende datum zijn we nog wezen shoppen voor een pak voor mijn vriend, trouwlokaties gaan kijken en had ik theaterkaartjes... helaas had mijn zusje hier al iemand anders voor gevonden! Je moet even kijken hoe je je voelt. Als het al rommelt kun je misschien wat minder ver weg gaan, maar om jezelf nu 3 weken op te gaan sluiten?!
tja t kan nog max 3 week duren en ik ga dus lekker heen waar ik zin in heb maar natuurlijk niet heel ver. k moet er niet aan denken 3 weken helemaal niets te doen.
als ik verder weg zou gaan (buiten de 50km grens) zou ik wel mn tas meenemen. En ook de mc. gewoon een fijn gevoel. Ik zou bij 39w6d nog 150 km verderop naar een verjaardag gaan, en voelde me daar prima bij, vooraf. De dag zelf toch besloten niet te gaan, maar dat was gevoelsmatig.
Ik ging niet in mijn eentje ver weg, maar als er iemand bij was, ging ik gewoon op stap hoor. Niet meer ver weg, dat niet. Op de dag dat mijn vliezen braken heb ik nog vrolijk geshopt in ons centrum en ben ik druk in de weer geweest. Uiteindelijk braken mijn vliezen 's avonds 7 uur. Ik was wel blij dat ik toen thuis was, moet ik zeggen. Heb wel eens gedacht wat een mazzel het was dat het niet een paar uur eerder in een winkel gebeurde, had ik me toch wel ongelukkig gevoelt, denk ik.
oja, ik bedenk me nu ineens: ik stond niet voor het dilemma of ik alleen weg zou gaan, ik mocht namelijk al niet meer alleen autorijden of verder weg. Dus manlief moest altijd mee. Nu hopen dat dat dit keer anders is, dan zou ik dus ook gewoon in mn eentje shoppen enzo!
De bevalling begint meestal op een moment dat je je rustig en ontspannen voelt. De kans dat het dus op een feest ver weg begint is niet zo groot. Wij hebben een veehouderij en als de dierenarts komt dan zijn de dieren altijd wat gespannen. Vaak als de dierenarts weer weg is, worden er een paar kalfjes geboren. De dieren zijn dan, na de stress, weer ontspannen en daar reageert het lichaam op. Wel grappig om te zien want koeien kalveren meestal rond de uitgerekende datum en dan vaak te vroeg. Ik heb bij mijn zoontje ook nog heel veel ondernomen rond de uitgerekende datum. Mijn bevalling begon smorgens toen ik wakker werd. Je kunt inderdaad moeilijk 3 weken thuis gaan zitten wachten. En mocht het nou wel verder weg beginnen, gewoon de vk of behandelend arts bellen en die zal je rustig vertellen wat te doen. Het is natuurlijk minder leuk dan, maar niets aan te doen.
Bij mijn oudste reed ik idd ook nog gewoon zelf auto, maar bleef wel in de stad..... Bij mijn jongste was ik bij 39 weken al bevallen, dus kan ik je niet meer vertellen! (geplande ks bij 38w+3) Overigens was dat dus rond Oud &Nieuw afgelopen jaar .....heel erg koud en glad en dus deed ik niet veel meer alleen!
Ik voelde met de 39 weken werkelijk nog helemaal niks. Geen gerommel, geen voorweeen. Alles was dus rustig. Ik deed dus nog gewoon de boodschappen, winkelen en bij vrienden op bezoek. Andere waren meer bezorgd dan ik. Je voelt dit zelf het beste aan. Ik ga echt niet thuis op de bank wachten todat het begint. Gewoon je ding doen en als het zover is, rustig blijven. Ga op je gevoel af.
Ik ging tot de 36 weken nog ver weg 150 km van huis daarna toch wel thuis gebleven hoor. Alleen naar het zh of vk toe en wat boodschappen doen. Maar ja in feb lag er ook steeds erg veel sneeuw dus durfde ik niet ver weg. Nara het buitenland zou ik niet doen haha dadelijk word het een belg of duitser oid hihi. Op de dag dat me vliezen braken was ik nog nara de appie geweest om boodschappen te doen en heb heel het huis gepoetst(zou namelijk de volgende dag in geleid worden) en toen ik een paar uur in bad lag barken de vliezen ron 1.00
ik ben met 38w bevallen, maar ik bleef wel in en rondom de stad.. behalve als mijn man erbij was, dan maakte het me helemaal niks uit..de belangrijkste persoon was dan in iedergeval bij me
Ik ben nu in de 39e week, maar ik hou er niet echt rekening mee. Het is dat ik veel last heb van mijn bekken en dus niet meer ver kan lopen, daardoor kom ik ook niet meer veel buitenshuis. Maar ik rij wel bijvoorbeeld zelf naar mijn ouders (half uur rijden) of naar vrienden. Mijn vorige bevalling duurde 28 uur, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.
ik ging toen niet meer ver van huis. Maar had ook helemaal die behoefte niet. Voelde juist sterk de aandrang om thuis te blijven, bij m'n eigen spulletjes, de babykamer.. Ik had er dus helemaal geen zin in om weg te gaan ofzo. Dat had ik zelfs al vrij vroeg. En tja, dan duurt het lang inderdaad. Maar het gevoel was vrij sterk moet ik zeggen... Als ik wegging, wel altijd de tas mee. Dat ik er ergens anders zou moeten bevallen vond ik niet eens zo erg eigenlijk. Ziekenhuis is ziekenhuis naar mijn idee, maar ik wilde toch niet thuis bevallen.
oja, had het ook aan mijn verloskundige gevraagd. Zij had me de tip gegeven om de verloskundige map mee te nemen als ik verder weg ging. Stel dat het plotseling begint... dan weten de artsen in het ziekenhuis hoe de zwangerschap is verlopen en of er mogelijke complicaties mogelijk zijn.
Ik hoor ook vaak dat wanneer je weer thuis komt...ff rustig gaat liggen...het dan pas begint.. Ikzelf dacht ook eerder in mn zwangerschap..."ik kan de deur nie uit einde van de zwangerschap" Maar ik heb geen enkel teken van een aankomende bevallign...zolang ik dat nie heb, ga ik gewoon lekker van alles doen... Ik moet namelijk ook nog allerlei dingen doen...voooor ik ben bevallen...hihi
Hi, Ik heb met mezelf afgesproken na 37 wk niet verder dan 45 min rijden van huis te gaan. Als het iets meer is, dan in elk geval niet alleen. Ik ga nu nog gewoon boodschappen doen of even het centrum in. Ik voel me prima namelijk! Van de hele dag thuiszitten wordt ik niet veel meer ontspannen...! Eerder gefrustreerd zo binnen de muren, maar dat komt vast omdat ik ook echt nog gewoon heel mobiel ben. de mensen om mij heen vinden het idd spannender dat ik niet de hele dag thuiszit ! maar ja, zolang ik me goed voel toch? we zijn niet ziek maar zwanger!
met 39 weken ging ik nog even heen en weer naar groningen naar mijn opa en oma (ruim 2 uur rijden) ik had wel het een en ander in de koffer bak liggen. ( mc zeikenhuis tas en de vk kaart)