Hoe ver ga/ging jij nog van huis, 39 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Isa, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    pff dat zou ik niet doen! Maar dat is mijn mening:) Thuis zitten is niks, maar om nou echt op vakantie te gaan rond die termijn..

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    k heb niet tot de 39 weken gelopen, dus kan er niets over zeggen:) Ik maakte woensdags mijn laatste tentamen en zondag (10 dagen te vroeg) begon mijn bevalling:)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben bij mijn zwangerschap met 38,5 week nog 200km verderop een weekend weg geweest..

Maar in mijn familie zijn late geboortes normaal (41+), en ik voelde me verder helemaal goed. Ik had helemaal niet het idee dat ik snel zou bevallen.
    Wel de noodtas en de maxicosi achterin voor het geval dat.

Ik geloof dat ik met 40wk ook nog ergens op de thee zijn gegaan 70km verderop. Maar dan wel met zijn tweeen.

Het is meestal ook niet zo dat als de bevalling begint je direct te inmobiel bent om naar huis te gaan ;)

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    @ Jlover ik zou geloof ik ook niet met 36 weken nog naar het buitenland gaan.
    Mijn ervaring is dat je met die termijn meestal het liefst op de bank ploft, nog af en toe wat klusjes doet en lang zitten, lopen etc helemaal niet fijn is.
    Misschien zonde van je vakantie?

5. fafje

fafje Niet meer actief

Sowieso nemen vliegtuigmaatschappijen je toch niet meer na je 37e week...dus teruggaan is dan een probleem...of heb ik niet goe dgelezen en is het een autorit?

6. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook gewoon nog mijn dingen en krijg vaak ook de reactie van: " dat je er nog uit durft! "
    Nou ik en 95% van de vrouwen bevallen echt niet binnen 5 minuten, en als dat wel zo kon dan tekende ik er gelijk voor!! :D

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38

Ze gingen met de auto naar Parijs of Duitsland ;).
    Ik heb met 27 weken nog gevlogen van LA naar Amsterdam maar moest toen al mijn papieren laten zien.
    Je mag met sommige maatschappijen nog wel tot langer vliegen maar de meesten zeggen tot 28 weken volgens mij.
    Maar ik zou nu met deze termijn absoluut niet meer in een vliegtuig gaan zitten.

8. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik denk dat je je gevoel moet volgen. Ik zelf zou niet zo ver weg meer gaan rond die termijn.
    Maar dat is meer mijn eigen ervaring.
    Bij mij begon de bevalling wel met gebroken vliezen (geloof dat dat slechts 10% van de gevallen gebeurd dus maak je geen zorgen) maar mijn zoontje was er ook een half uur later.... Dat had ik dus never nooit gered, wanneer ik ver van huis was geweest.

Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je binnen een half uur in een ziekenhuis kan zijn. Wanneer je vliezen niet breken weet je immers ook niet dat de baby in het vruchtwater heeft gepoept dus een half uur is denk ik meer dan genoeg. En die spullen en die maxi cosi kan man/vriendlief ook later brengen, daar zou ik me nou weer geen zorgen over maken.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Met de eerste ben ik 3 dagen voor de bevalling nog op 1 middag van Rotterdam naar Groningen en terug gereden, omdat de oma van mijn man toen erg ziek was en daar in het ziekenhuis lag. Ik was toen bijna 38 weken zwanger, had wel een ziekenhuistasje en mijn zwangerschapskaart in de auto gelegd voor het geval dat. Op de terugweg erg veel harde buiken gehad, dat was toch wel iets teveel van het goede.

Bij de tweede ben ik in de 38e week nog op vakantie geweest naar de Veluwe, ongeveer 1,5 uur rijden van huis. We waren toen aan het verbouwen en ik werd zo gek van alle rommel en drukte, ik wilde rust. Ook toen had ik de noodgevallentas wel achterin liggen.
    Verder deed ik alle nog wel, boodschappen, controles, naar yoga, 20 km verderop, naar de stad voor de laatste babyspullen. Ben toen ook pas met ruim 41 weken bevallen, je kunt moeilijk wekenlang achter de geraniums blijven zitten, zeker als je je verder nog goed volet.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij zijn nog verhuisd toen ik 37 weken zwanger was. Op mn uitgerekende datum zijn we nog naar Ikea Groningen geweest en op bezoek bij vrienden. Op 40+2 nog naar mn vriendin, 140 km enkele reis, wel samen met vriend hoor en de tas was mee, voor de zekerheid. En op 40+3 's avonds bevallen. MN weeen begonnen smorgens erg vroeg, zo rond drie uur geloof ik, zetten echt door vanaf 6 uur.

Ik nam eigenlijk altijd al de papieren van de VK mee, onze familie woont sowieso wat verder weg.

11. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik ben vanwegen flinke bekkenklachten al een flinke tijd niet meer zo mobiel en dus redelijk afhankelijk van manlief.... Merk ook steeds meer dat ik langere autoritten of bezoekjes domweg te vermoeiend vind en daar minstens een dag van bij moet komen. Voor mij zit het er dus niet meer in en vind dat ook helemaal niet zo erg. Komt allemaal na de bevalling wel weer.

Maar het is nu ook weer niet zo dat ik op de bank zit te wachten tot de baby zich aandient. Zou dus gewoon lekker doen waar je zin in hebt zoalng je je daar goed bij voelt. Veel plezier!

12. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ben ik ook één van de 10%, bij mij braken 's morgens om half 9 in bed mijn vliezen, pas tegen 1 uur 's middags begonnen de weeën, dus was ik weg van huis had ik nog alle tijd gehad ;)

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Bij mijn eerste ben ik op 40+4 nog (alleen) naar een feestje in Den Haag geweest, dat is voor mij zo'n 50 minuten rijden.:p Ik dacht dat die baby er vast niet binnen een uur uit zou vallen en dat als de nood aan de man was er vast wel iemand me naar huis of naar een ziekenhuis zou willen brengen! Uiteindelijk begon de bevalling op 41+1 en ben ik op 41+2 bevallen na een kleine 36 uur!...

Bij de tweede wilde ik op het laatst niet meer alleen verder van huis, omdat ik nu op medische indicatie in het ziekenhuis moest bevallen en ook al zo snel mogelijk aan het infuus met antibiotica moest. Dus dat was een andere situatie. Zou wel samen met mijn vriend nog op stap zijn gegaan. Ben uiteindelijk op 39+6 bevallen in 4,5 uur!

14. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Maar wat zou het een natte bedoening zijn geweest hihi ;)

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @jlover, ik ben nu 35 (ennogwat) weken en hell no, ik mag er niet aan denken om nu zo'n autovakantie te ondergaan.
    Geloof me; er verandert zoveel op die paar weken, je gaat je echt moe voelen, je buik wordt erg groot, je kan geen lange stukken meer stappen etc.
    Om nou een hele tijd op je hotelkamer in parijs te zitten... pff, zou ik ook zonde vinden.

Wat ik wel eerder zou doen is echt een super-relax-chill-weekend, iets zoals een wellness ofzo,... maar zeker geen citytrip.
    Ik vrees dat je er weinig genot van zal hebben...

Deel Deze Pagina