Zoals de titel zegt vraag ik me af of een kijkoperatie verplicht is voor iui. Wij hebben zelf onderstaande onderzoeken gehad. De volgende stap is een kijkoperatie. Maar ik heb daar helemaal geen zin in (in een gezond lichaam snijden). Moesten jullie ook een kijkoperatie ondergaan voordat je iui kreeg?
Oh nee hoor. Ik heb het niet laten doen. Dat hoefde niet. Heb alleen een baarmoederfoto laten maken en daaruit bleek dat mijn eileiders goed doorgankelijk waren. Dus was een operatie neitverplicht.
ik heb ook alleen een hsg gehad, geen kijkoperatie. mijn schoonzus weer wel, ik denk dat het per zh scheelt. en je hebt zelf ook wel inspraak lijkt me. je hsg was goed, dus er zal geen aanleiding zijn een kijkoperatie te doen. veel succes met de IUI!
Laat je niet gek maken. Ik heb een HSG gehad en dat was genoeg. Als je niet wil dan wil je niet. Ik heb gezegd mijn eileiders zijn toegangkelijk dus jullie gaan niet snijden in een gezond lijf.
Pff, je zet me wel aan het denken hoor Roos! Mijn gyn had ons ook verteld dat we eerst HSG krijgen, daarna een kijkoperatie en daarna IUI als ik nog niet zwanger ben. Opzich had ik daar geen problemen mee, maar nu jij er zo over begint, begint het bij mij ook te kriebelen.. Opzich wilde ik het puur om zeker te zijn dat er niets aan de hand is met mijn lichaam.. Maar als het niet verplicht is, dan zou ik gelijk voor IUI gaan.
Ik zou gewoon vragen wat ZIJ er de meerwaarde van vinden. Misschien hebben ze hele goede redenen. Is nou zo van "euh ja, das standaard" tja...dan weet ik niet of ik in me zou laten snijden. Vraag het aan je arts zou ik zeggen!
ik heb wel een kijkoperatie gehad en ik begin volgende maand met IUI, maar ik denk dat het ook verschilt per ziekenhuis.
De ene arts zei dat ik het wel moest en de andere niet omdat mijn hsg goed was. Gellukig gaat het bij mij niet gebeuren. Ik stond er niet echt achter. Het is niet verplicht iig.
weet ik niet zo goed. tenminste, je kan door die HSG wel zien of je eileiders goed doorgankelijk zijn, en dat is juist wel belangrijk voor de keuze van behandeling. als ze niet (goed) doorgankelijk zijn, heeft IUI weinig zin, omdat de zaadjes er niet doorkunnen.
In ons zk is de kijkoperatie verplicht voordat je met behandelen begint. Is gewoon onderdeel van het OFO. HSG heb ik gehad tijdens de kijkoperatie. Dat was dan weer een voordeel Daarna konden wij pas starten met IUI. Elk zh heeft zo z´n eigen protocol. Ik vind snijden ook een erg groot woord voor 2 sneetjes van 1 cm breed... Iig veel succes!
Ik heb vorige week vrijdag kijkoperatie gehad. Deze was goed dus mogen we starten met IUI. Vorig jaar september HSG gehad en alles was goed, maar toch kijkoperatie. Ik weet niet zeker of het bij ons in het ziekenhuis standaard is. Ik vind het in ieder geval fijn om te weten dat alles goed is van binnen want HSG is enkel doorgangelijkheid testen van je eileiders. Het zijn inderdaad 'maar' 2 kleine sneetjes. Maar ik heb er onwijs veel napijn van nu . En die algehele narcose is toch ook een aanslag op je lijf. Suc6 met beslissen. gr vruchtje
Hey Vruchtje, wat balen dat jij veel last hebt van de sneetjes. Dat scheelt dan echt per persoon, ik heb er niet meer last van gehad als dat ik een sneetje op mijn arm zou hebben gehad. Verder heb ik van de narcose ook totaal geen last gehad en ook niet van het gas wat je lichaam uit moet. Daar hadden ze zelfs voor gewaarschuwd. Ben 1 dag thuisgebleven en daarna alweer aan het werk gegaan. Ik denk dat ik veel mazzel heb gehad Ik hoop iig dat je je snel weer beter voelt. Sterkte!
Hoi draaimolen, Dank je! Fijn joh dat het bij jou zo is meegevallen . Morgen mogen de hechtingen eruit en dan ga ik gelijk even tegen HA zeggen dat ik er echt pijn aan heb. Hoop niet dat het ook kan gaan zweren/ontsteken. Maar ja alles voor het goede doel hé. gr vruchtje
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik heb voor het begin van de IUI de HSG gehad, daarna 3 IUI en daarna de kijkoperatie. UItleg van de arts was dat ze bij de HSG alleen via een rontgenfoto de doorgankelijk kunnen bekijken. De kijkoperatie vond ze noodzakelijk om te kijken of er verder nog iets aan de hand kon zijn (endometriose, ligging van baarmoeder etc) Dit kunnen ze niet zien met de HSG. Ik heb voornamelijk veel last gehad van de narcose en de gasbel, akelig gevoel was dat, heb er de hele week nog last van gehad. Het is geen pijn, maar je voelt als je je beweegt echt een bel langs je organen "bubbelen". Gelukkig was er bij mij niets aan de hand, is wel een geruststelling. Succes met je keuze.
Ik heb helemaal geen kijkoperatie gehad en wij gaan nu beginnen aan onze 2e IVF. Ze vinden het bij ons steeds niet nodig om te doen.
Hey dames, Een vraagje he! Hoe zit het nou met die kijkoperatie. Moet je een aantal dagen in het ziekenhuis blijven of is het een dagopname? Hoe zit dat precies?
Normaal is het een dagopname, ik kreeg om 8:30 de operatie en om 11:00 werd ik in rolstoeltje door vriendlief weer naar buiten gereden, hardstikke stoned nog van de narcose. Dan is het wel lekker dat je thuis op de bank kan gaan hangen ipv in zo'n ziekenhuisbedje te liggen.