Hoe ver ga je op Twitter

Discussie in 'De lounge' gestart door daphne78, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Voor de dames (en wellicht ook onze enkele heren hier) die op Twitter zitten...

Hoe ver gaan jullie met het delen van informatie en foto's.
    Ik volg een bepaald persoon, zijn privé account. Hij is een soort van publiekpersoon omdat hij bij een bekend muziekbureau werkt. Hij heeft ruim boven de 1000 followers. Hij twittert ALLES!!! Ook foto's van kids etc.

Ik deel wel dingen mee op Twitter maar echt niet alles. Ik ga ook geen foto's van kids in bad plaatsen, of van mezelf in bed (ongeacht wat ik wel/niet aan heb)....

O ja, wel heel erg, ik bekijk de foto's ook nog terwijl ik me al besef, dit is nou info die mij niets meer aangaat!

Wat vinden jullie?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik persoonlijk zou dat niet doen nee, maar nu heb ik geen accounts op Twitter, Hyves, Facebook of al die andere media ... Mijn leven is prive en daar hoeft de wereld niet van mee te genieten eigenlijk ...

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Sluit ik me helemaal bij aan! Delen is tot daar aan toe, maar zeker de kinderen zou ik erbuiten laten en foto's van mezelf in bed :(
    zie ook niet zo goed wat dat toevoegt aan de wereld, hahaha :D

EDIT: maar ik heb dan ook niet echt een interessant leven voor anderen ;)

4. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb alleen hyves verder niks en ik voeg alleen mensen toe ik daadwerklijk ken en geen og ik wil zoveel mogelijk vriendjes zo lijk ik populair nee totaal geen behoefte aan

wat ik ook vee zie is dat mensen echt heel veel foto's van hun kinderen op allerlijk soicial media accounts zet maar vergeet niet als zij oud zijn kunnen ze hun hele leven terug vinden op internet een kind moet zelf kunnen bepalen wat hij zij op internet zet of dat als ze 20 zijn dat hun baas zegt oh wat was jij schattig toen je klein was oh wat was jij laat uit de luiers

nee oke dat je er iets op zet maar niet het hele levens verhaal van je kind

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb twitter, maar ik doe er bijna nooit wat mee. Alleen een paar random uitspraken. Ik vergeet het steeds.
    Op facebook deel ik niet zoveel privé informatie, omdat ik daar de spelletjes speel en dus met meerdere mensen bevriend ben die ik alleen ken via de spelletjes. Die hebben niks te zoeken in mijn fotos en hoeven ook niet te weten waar ik woon en werk.
    Mijn hyves is afgeschermd, dus alleen mijn hyvesvrienden kunnen mijn informatie lezen en fotos zien. Daar zet ik wat meer fotootjes op en www´s.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het altijd bijzonder dat mensen denken dat als je je account heb afgeschermd, het dan ook veilig is. Een beetje hacker weet daar echt wel raar mee hoor.

Overigens, werkgevers willen vandaag de dag wel eens snuffelen in de sociale media wat voor persoon ze voor zich zullen hebben. Het is heel makkelijk om je naam in google te gooien en kijken wat daaruit komt. Mijn naam komt welgeteld 1 keer voor vanwege mijn LinkedIn account, en dat wil ik graag zo houden.

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb alle social media afgeschermd staan. Ik denk niet dat ik voor een hacker interessant ben eerlijk gezegd ;).
    En wat betreft werkgevers: ligt er aan welke branche je werkt. De branche waar ik graag in aan de slag wil, vindt het gebruik en het begrip van social media juist wel erg belangrijk ;).

Maar om je vraag te beantwoorden: op hyves en facebook zet ik wel eens foto's van Aaron en dagjes weg. Ook zodat mijn familie die verder weg woont (zo'n 2,5 a 3 uur rijden) ook regelmatig iets nieuws ziet.

Verder zijn mijn berichtjes heel algemeen eigenlijk.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik snap de fun niet van twitter..
    heb ooit een account aangemaakt.
    maar ik geloof dat ik het allemaal niet zo interessant vind wie wanneer op de wc zit...

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind twitter ook niks aan... heb wel een hyves, maar alleen voor vrienden en familie....

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nou de fun van twitter, die is er wel, het is het best te vergelijken als een grote chatbox waarin je gewoon wat meldt, en soms heb je hele gesprekken (ook met wildvreemden) maar het is pas leuk als je veel mensen volgt, een uiteraard wordt gevolgd (zodat je berichtjes gelezen worden)...

Maar de boodschap dat je naar de wc gaat kom ik gelukkig eigenlijk niet tegen in mijn lijst.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind twitter een brug te ver. je gaat dan zoveel persoonlijke dingen online zetten. ik vind dat veel mensen al veel te ver gaan op hun hyves trouwens. ik denk dat mensen te weinig beseffen wat de gevaren ( zeker voor hun kinderen zijn van zoveel info met foto's op zulke dingen zetten ) zijn.

ik vind hyves al niks aan persoonlijk en twitter wil ik me niet eens verder in verdiepen.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ach joh, wie kijkt er nou nog vreemd op als je een foto post van je #blote reet op #twitter en daarbij al springend op je #bed met een #lolly in je #mond "oops i did it again" van #britney simuleert.

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik denk zeker niet dat dat beetje afschermen veilig is :cool:. Wat niemand mag zien/weten moet je überhaupt niet op internet zetten. Ik zet voor mijn familie in NL op hyves wat meer fotos van Ilana, maar nog steeds niet mijn privédingen.

Nee, waar ik me altijd meer over verbaas is dat mensen hun hele privéleven op fora tegenover vreemden te grabbel gooien. Iedereen kan maar lezen hoe slecht een schoonzus/schoonmoeder/partner wel niet is. Dat getuigt niet erg van respect. (maar nu ga ik off topic, sorry)

Deel Deze Pagina