Hoe ver ga je voor de sport van je kind?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anna009, 25 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    #41 suus1983, 31 okt 2022
    Laatst bewerkt: 31 okt 2022
    Ja ben ik het wel mee eens. Ik zie het bij mijn oudste zoon ook, hij speelt in een selectieteam en nagenoeg alle jongens die ooit gescout zijn voor een bvo, komen weer terug. Al geven ze dat daar wel netjes aan hoor, dat er maar 0.01% ook daadwerkelijk prof voetballer wordt.

Ik heb het van beide kanten gezien, 15 jaar toptalent, kruisband gescheurd en net zo hard afgedankt, maar ook diegene die het wel totaal heeft gemaakt, maar ook die ouders waren wel heel nuchter. Geen gastgezinnen en school afmaken.

Ik zou er wel heel ver in meegaan, maar kijk heel kritisch of je kind écht zo goed is. Heb laatst nog een artikel gelezen dat scouten voor 14 jaar vrij zinloos is. Bij ons stond dit weekend ook een scout aan de lijn voor iemand in zoons team, die jongens zijn 15 en 16 jaar, wordt je dan gescout vind ik het weer een heel andere situatie.
    Zo speelde er ook een aantal jaar een meisje mee die ook bij de knvb zat, die moest dan op een bepaald niveau mee spelen bij de jongens. ze was echt wel goed en deed niet onder voor de rest, tot ze in de puberteit kwam, ze kon het echt niet meer bijbenen en speelt nu zelfs in dames 2.

Amberxx vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Zoals @Cin85 zegt is het echt. Voetbal is (met alle respect) een wereld apart. Niet te vergelijken met andere sporten waar niets in te verdienen valt. Het zijn beursgenoteerde bedrijven en die spelers hoe klein ook zijn het (toekomstig) kapitaal. Een club neemt het kind van je over en bepaald alles. Je beweegt mee en moet het maar zien te regelen als ouder. Even overleggen is er echt niet bij. Hoe je het gaat regelen is jouw probleem.

Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een ouder te laat was op de training door overmacht. Ze wilde dat netjes uitleggen aan de trainer zodat haar zoon niet de dupe zou worden maar werd gewoon afgebekt (ouders horen niet zomaar met DE trainer te spreken) en zoon erbij. Hij kwam de wedstrijd erna op de bank te zitten.

En het is helaas ook niet zo dat het halen van de Eredivisie betekent dat je binnen bent. Er zijn heel veel clubs met ieder behoorlijke selecties. Lang niet iedereen kan spelen en goed geld verdienen. En tussen de 25 en 30 ben je klaar met je carrière en mag je alsnog gaan studeren en een sociaal leven opbouwen.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.948
    5.256
    113
    Home
    Mijn man heeft wat kunnen regelen betreft zijn werktijden dus dat is wel fijn
    Bij mij op het werk is dat onbespreekbaar dus we l fijn dat we dit nu zo even kunnen oplossen

zolang hij het leuk vind en zijn schoolprestaties goed zijn vinden we het goed

Daar hoorden zij engelen zingen van Ajax heeft ie gezien( 8 jaar oud ofzo ) en hij weet en doet ie ook dat hij alles tegen ons kan zeggen daar zitten we bovenop

Nu heb ik wat meer tijd met de meiden en hoeven ze niet altijd mee dus dat is fijn

Jess93, Sushi80, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Fijn dat je man wat op zijn werk heeft kunnen regelen! Daar zullen je dochters vast ook blij mee zijn.
    Goed dat jullie alles bespreekbaar maken, want je komt ineens in een hele andere wereld terecht.
    Bij welke club speelt je zoontje nu?

Anna009 vindt dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.948
    5.256
    113
    Home
    Heb je pb gestuurd :thumup:

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.948
    5.256
    113
    Home
    Dat is natuurlijk hartstikke lastig
    Helemaal omdat het allemaal zomaar kan veranderen naarmate ze ouder worden
    Hij is tweebenig en heeft goede techniek dat zijn vooral zijn pluspunten
    Maar we zien wel hoe het loopt

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ja dat is het ook, maar zie zoveel ouders die denken dat hun kind het volgende toptalent en daar staren ze zich dan helemaal blind op.

Deel Deze Pagina