Hoe ver ga jij in zonbescherming?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    hier ook geen gras maar mijn zoontje liep met 10 maand al dus hier geen last van gehad.
    ik denk ik dat inderdaad ook een speel kleed buiten zou leggen of als hij of zij dat nog wil in het campingbedje.

liefsz

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier smeer ik haar echt alleen in als ze lang wandelen in de zon ofzo. Verder een petje op, iets anders doet ze gelijk af.

Ze verbrand niet zo snel, wordt lekker snel bruin (halfbloedje).

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik smeer bij Eva 's ochtends de blote delen in en als er kleding uit gaat de nieuwe blote delen ook. Ik smeer altijd maar 1 keer, 's ochtends vroeg is het nog te koud buiten of slaapt ze nog en gaan we nog ontbijten enzo en daarna is ze niet zo heel lang buiten omdat ze rond twee uur naar bed gaat tot een uur of vijf en daarna is ze nog maar zo kort buiten en is de sterkte zon al weg, dat ik haar niet meer insmeer.

Lisa smeer ik nog niet in, die is nauwelijks buiten en als ze buiten is is het meestal in de kinderwagenbak en daar komt geen zon bij.

Zonnebril heeft Eva alleen voor de leuk, houdt ze toch niet op. Zonnehoedje gebruik ik tot een jaar of 2, maar alleen als we veel in de zon moeten lopen en hun hoofd dus in de zon is. En dat is niet zo vaak, eigenlijk alleen op vakantie.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    hier heel veel smeren smeren en nog eens smeren. Maar dit komt omdat mijn dochter allergisch is voor de zon.
    Hoedje en bril werken hier niet, worden direct afgezet.
    Ze mag prima in de zon zitten en spelen, sterker nog dit moet om een beetje over haar allergie heen te komen.
    Een kind van 1,5 kun je ook onmogelijk uit de zon houden, die dwarrelt de hele dag in de tuin/speeltuin/strand/zwembad rond

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    hier vorig jaar ook of in het campingbedje of lekker over de tegels laten scharrelen hoor.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben dan blijkbaar echt een uit zondering. hij krijgt een pet op en ik smeer hem een keer in meer thats is hoor. ik ga hem niet uit de zon houden .is ook geen beginnen aan. een zonnebril vind hij echt niet leuk.en parasol op de wandelwagen heb ik ook niet omdat meneer die gesloopt heeft.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hetzelfde als jij MamaMarije. Af en toe wat zon mee pikken is alleen maar gezond (vit. d) en dan bouwen ze ook wat pigment op.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje speelt gewoon in de zon.. ik smeer hem 2x per dag in en that's it...

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik houd mijn zoontje zoveel mogelijk uit de zon maar smeer hem wel in met factor 50 voor we buiten gaan en eventueel herhaal ik dit.
    Ik geef hem een soort bandana aan want de zonnepetjes zijn nog altijd veel te groot voor zijn kleine hoofdje.

We werden trouwens met Pinksteren aangesproken toen we met ons zoontje in het park, onder de bomen (!) aan het wandelen waren. Mensen vonden het onverantwoord dat we met zo'n kleintje (toen 2.5maand) buiten kwam als het zo warm was. :$

Hij leek er trouwens geen last van te hebben :D (sorry voor de spam ;))

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Gewoon lekker over de tegels heen laten kruipen/schuiven. Dat doet onze meid ook. In het begin legde ik een deken buiten maar dat schiet niet op als ze er niet op blijft zitten.
    Wij hebben dan wel gras, maar het meeste deel van de dag zit ze op het terrasgedeelte en dat is alleen maar tegel.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik smeer mijn jongens wel geregelt in, als ze buiten spelen toch wel 1x in de 1,5 uur. En ook een pet op. Zonnebril houden ze denk ik niet op.

12. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik smeer de kindjes in met factor 50 als ze buiten gaan spelen of we langer naar buiten gaan dan even een booschap. Maar dan alleen de blote delen. Dochter krijgt ook een hoedje op. Mijn zoontje niet want die houdt zijn pet toch niet op.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Elke: onverantwoord? Chelsey is midden in de zomer vorig jaar geboren, wij zijn iedere dag met haar buiten geweest. Krijgen ze niets van hoor :)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik smeer de kinderen regelmatig in met zonnebrand, Kinley heeft een zonnehoedje op en Kylian een pet.
    Als we op stap gaan (winkel e.d) pakken ze gewoon zonnestralen mee.
    Ik heb wat tuin betreft mazzel, s'morgens zon maar tegen 12 uur begint de schaduw te komen en kunnen ze dus de hele middag in de schaduw spelen.

Kinley slaapt nog van 12 tot 14.30 uur dus op het heetst van de dag is die in ieder geval binnen.
    Kylian zit dan ook vaak binnen, brood eten, spelletje spelen met mama en even tv kijken.

Groetje sanita

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ging gisteren met 'm fietsen, en heb er niet eens bij stilgestaan dat hij een zonnepetje op moest, tot ik dit topic las :) Hij was wel ingesmeerd trouwens...
    Ik ga er nu wel beter op letten. Zoonlief heeft wel een donkerder huidje dan blanke kinderen (donkere vader), maar dan kan hij natuurlijk alsnog wel verbranden. Maar ik ga 'm niet uit de zon houden hoor, anders kan je helemaal niks meer doen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva speelt trouwens vooral in de schaduw, wel zon in de tuin, maar we hebben 2 parasols :) (in onze niet zo grote tuin). Ik vind urenlang in de volle zon niet echt een fijn idee.

17. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Smeren met factor 50, op de wandelwagen zit een zonnekap en een parasolletje, op de fiets een petje op (ga nog wel op zoek naar een met touwtjes, want hij doet m vaak weer af) en met buitenspelen zoveel mogelijk in de schaduw. Heb voor buiten een campingbedje die ik als box gebruik en een speelkleed.

Stond onlangs ongeveer 15 min buiten met hem in de zon en z'n armpjes werden al een beetje rood. Dus toch maar voorzichtig zijn met de zon, maar dat zal ook per baby verschillen denk ik...

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij doen aan insmeren en zonnehoedjes. En verder gaan we tussen 11.30 en 15.00 meestal niet naar buiten (tenzij het niet te vermijden is) want ik verbrand zelf gelijk. Heb huidtype 1 en ik word alleen maar rood. Nooit bruin.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    onze jongste is nog niet zoveel in de zon geweest. als ik ga wandelen smeer ik hem in op de blote delen en altijd het gezicht zonnehoedje op. de zonnebril vind ik niet nieuwerwets ik ben zelf visueel gehandicapt en ik hem mijn professoren en optrometisten ook bij de andere 2 nooit over babybrilletjes gehoord. ik heb zaterdag weer ene afspraak en dan ga ik er nog een specifiek naar vragen. buiten gespeeld heeft hij nog niet hij kan nog niet goed lopen en onze tuin moet nog babyproof gemaakt worden.( vorig jaar verhuisd) vriend is nu overwoekerende vuurdoorns aan het verwijderen.
    de oudste is bijna 16 en heeft zonneallergie en dat betekend smeren en homeopatische pilletjes opzuigen. als het misgaat dan heeft ze gewone antihistamine. eigenlijk zou die dus uit de zon moeten blijven maar ze is een sportmens en tuinliefhebber wil dus naar buiten. mijn middelste heeft het bloed en de huid van mijn vader en broer wat betekend dat ie eruit ziet als iemand die 3 weken naar kreta is geweest poepiebruin. ik zeg hem wel uit te kijken en te smeren maar hij is 13 en vierkant in de puberteit. toen ze kleiner waren smeerde ik ze wel 2 keer per dag in met hoge factor en mochten ze van 12 tot 3 niet buiten. ik denk dat dat bij onze jongste straks ook weer zo zal gaan. spelen of het badje gaan hoofdzakelijk in de schaduw. maar als ze echt gaan rondlopen dan hou je niet tegen dat ze in de zon komen.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    maar gaan jullie dan nooit naar het strand oid met jullie kindjes?

Deel Deze Pagina