Ik smeer mijn zoontje (bijna 2) in als hij echt buiten gaat spelen of bij lange wandelingen. Hij wil niets op zijn hoofd maar heeft gelukkig een boel haar. Een zonnebril vindt hij leuk speelgoed. Hij eet en slaapt tussen 13:00 en 16:00. Naar het zwembad of strand doen we wel maar in de ochtend en hij wordt helemaal ingesmeerd en / of een t-shirt aan. Mijn kleine meid (4 weken) blijft helemaal uit de zon en ligt volledig in de schaduw en onder een lakentje.
wij gingen wel met de oudste 2 naar het strand. de jongste is er nog niet geweest heb vorige zomer in bed gelegen van een herstellende bevalling met zware bekkeninstabiliteit. en ik ben van mening dat heel kleine kindjes niks verloren hebben op het strand van een jaar of 3/4 hebben ze er meer aan. maar da's onze mening. dan zijn ze ookal wat sterker tegen warmte en zon. we moeten er ook een dik uur voor rijden trouwens. en geen zin om 2 uur in de file te staan op bloedhete dagen hoogzomer zul je ons dus niet op een strand zien.
Ik smeer voornamelijk als we buiten gaan spelen, bij even naar de winkel ofzo doe ik het eigenlijk niet. Zonnebril en petjes liggen hier binnen no time op de grond helaas. Ik probeer zo veel mogelijk de schaduw op te zoeken maar mijn manneke heeft vaak een ander plan!!
Met lekker weer (zoals nu) smeer ik alles in dat in de zon komt als ze in de draagdoek zit. Behalve haar hoofd (wel gezicht natuurlijk. Verder draagt ze een zonnehoedje (zie avatar), die zorgt ook voor veel schaduw op het gezicht. Ik smeer met factor 50. Als ze wat meer gaat spelen en zelf zou lopen (volgend jaar in de zomer), zou ik haar regelmatig insmeren met factor 50, maar met kleine stukjes buiten ga ik niet hysterisch lopen doen hoor Ik ben van het rossige sproetige type (je kunt nog lichter zijn, ik ben heel blank maar niet 'rozig' en verbrand niet enorm snel maar ben er wel gevoelig voor), en ik weet niet wat ze daarvan heeft geerfd. Mijn man is een stuk donkerder en die wordt erg bruin (de aso).
Moet nog zonnenbrand halen. Weet alleen nog niet welke factor ze nodig heeft. Ze is een gekleurt kindje en daarom verbrand ze niet zo snel. Ik zeg niet dat het niet kan maar wel minder snel dan een heel blank kindje. Me zoon van 9 als we ergens heen gaan smeer ik ook in maar ook niet te vaak is ook een kind dat niet snel verbrand ook een gekleurt kindje. Logische ze hebben de zelfde pa hihi die is donder zat. Hou haar wel uit de zon en een petje kan nu nog wel maar als ze wat grote worden trekken ze dat meestal van hun hoofd dan word het al wat moelijker. En meestal ga ik tussen een en vier niet weg.
Ik zorg dat ze goed is ingesmeerd en dat ze, als ze aan het spelen is, uit de zon zit. Maar als we gaan wandelen of fietsen en ze zit een keertje wat lange rin de zon, achja, dan ga ik niet allerlei rare toeren uithalen om voor schaduw te zorgen. Ik smeer met factor 50 en heb een zonnehoedje voor haar. Ze wordt trouwens mega-snel bruin... een keertje wandelen met mooi weer en haar handjes en gezichtje zijn al meteen een stuk bruiner. (En dan zit ze natuurlijk lang niet de hele weg in de volle zon).
sOchtends als eerste smeer ik haar gezicht in met sunfactor 50 (omdat ik weet dat oppas dat vergeet)! En ze heeft nog niet met blote armpjes of beentjes buiten gespeeld. Maar ik smeer dat dan ook in, maar dan met sunfactor 40 ( zo'n spray). Verder hou ik haar niet uit de zon, want dat lukt toch niet. Die gaat echt alleen maar heen en weer in de tuin. Hoedje houd ze niet op, en zonnebrilletje haalt ze ook direct van dr koppie..
Ik ga nooit naar het strand, want ik woon er veel te ver vandaan, maar eerlijk gezegd heb ik er ook helemaal niets mee. Ik ben veel liever op gras. @kruipen over tegels: gewoon laten doen. Zoon deed het en had wel altijd rode knietjes, maar ja, hij wilde het zelf echt. Dochterlief nu ook al. Broeken slijten snel en worden kei-vies, maar ik ga haar niet tegenhouden... @vitD: dat nemen ze dus echt wel op, ook als je ze insmeert. Da's echt een verkeerde aanname. Juist dat eerste kwartier kan de verbranding veroorzaken, dus ik zou maar snel vanaf het begin smeren hoor! Ik verbrand zelf al binnen 5 minuten, daarom smeer ik mijn kids ook zo goed in. Zoonlief verbrand veel minder snel dan ik, maar ik ben zelf al lang van het bruin worden afgestapt, en mijn kids hoeven ook niet bruin te worden hoor. Smeren dus!
ha ja lijkt mij nogal logisch toch, ik zie jou al bezig de hele dag 2 peuters van 2,5 uit de zon te houden. En dan ondertussen kruipt de jongste achter je rug ook van haar kleedje af. o sorry ik krijg hier helemaal beeld bij. Nee het lijkt mij normaal, ik smeer mijn dochtertje ook in, heeft een shirtje enz. aan en ze slaapt op het heetst van de dag.
Je hebt natuurlijk van die tuigjes, met een riem erbij zoals voor een hond. Als ik die ze nou alle drie om doe, en het lijntje zo maak dat ze niet uit de schaduw kunnen komen ! Haha! Dat ze in de middag op het heetst van de dag altijd nog lekker slapen vind ik wel fijn. Weet anders trouwens niet wat ik zou doen, denk eigenlijk toch een beetje proberen binnen te laten spelen.
ja de kinderen aan de lijn en dan jij in je tuinstoel bruin bakken. Ach, ik zie die arme kinders al zitten. Ja anders zou ik haar wel proberen binnen te houden. Met de kids op het kdv spelen we tussen de middag ook binnen.
Iemand vroeg welke factor te halen, ik zou voor kinderen altijd factor 50 halen, of de kinderen nou snel verbranden of niet. Wij gaan op een gegeven moment ook even lekker naar binnen, om af te koelen en dus meteen ook even uit de zon. Eva heeft al hele bruine handjes, haar gezicht begint ook al te verkleuren en haar haar is alweer bijna wit op sommige plekken
Ik smeer demi regelmatig in met zonnebrand. Verder hier geen uv-pakjes of iets dergelijks. Gewoon lekker zomerse kleding met blote armpjes en beentjes, maar wel iets op haar hoofd.
Eerlijk gezegd smeer ik niet zo heel veel. Wij hebben een balkonnetje waar alleen 's ochtends de zon op staat, maar dan is ze vaak nog niet buiten,'s middags gaat ze heen en weer (binnen/buiten). Als ik een wandelingetje maak naar de supermarkt of een korte fietstocht dan smeer ik haar niet in, maar wel als ik weet dat we de hele dag buiten gaan zijn. Een petje en zonnebril werkt hier niet, want die moet en zal gelijk weer af. Ik smeer trouwens met kinderzonnebrand die beschermd tegen UVA en UVB. Het hoofdje insmeren vind ik vrij moeilijk, dan zit gelijk dr bos haar eronder. Verder natuurlijk altijd neus insmeren, de oortjes, bovenkant voetjes, handjes, dat soort dingen die je vaak vergeet.
Ik doe het ongeveer hetzelfde als TS. 's Ochtends bij het aankleden smeer ik ze in met factor 50 en dat doe ik daarna nog 2 x ofzo op een dag, afhankelijk van hoeveel ze buiten zijn. Luc doe ik een zonnehoedje met touwtjes op, zodat hij die niet af kan trekken (nou ja, minder makkelijk). De oudste een bandana met een zonnebril, vind ze hartstikke stoer, ze heeft hem zelf uitgezocht en vraagt regelmatig om haar zonnebril, vooral in de auto. Zij heeft echt een heel licht huidje, dus ze verbrandt heel snel. Haar broertje heeft een wat makkelijkere huid. Tussen de middag wandelen we altijd een kwartiertje met de hond en daarna gaan ze naar bed voor hun middagslaapje. Dus het heetst van de dag zijn ze op het wandelen na, grotendeels uit de zon.
De jongste niet, vind ik niet nodig omdat ze vrijwel niet in de zon komt. De oudste twee worden (met dit soort weer) elke avond na het douchen/badderen van top tot teen gesmeerd met after sun. Haha, goed he ! Jij wist zeker niet dat ik zo goed was in 'kindvriendelijke' oplossingen !
voor degenen die after sun smeren, waarom doen jullie dat?? Misschien een stomme vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan.