Hoe ver ga jij mee in de kledingkeuze van je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Astre, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Oe oe schoenen met lampjes...hele goeie...die komen er dus nooit van zn leven in hier. Net als lelli kelly schoenen...brrrr

2. Astre

Astre Niet meer actief

Leuk om alle reacties te lezen. Hier hebben we regelmatig strijd om kleren. Mevrouw weigert bijvoorbeeld broeken te dragen en dat vind ik prima. Ook vindt ze het leuk om twee verschillende schoenen te dragen, qua kleur wel altijd matchend bij haar outfit. Dat dan wel weer ;). Ook dat vind ik nog prima.

Alleen de disneyfiguren etc. vind ik echt te lelijk en wat ik uit zoek vindt zij lelijk. In de winkel altijd strijd en wee vinden nooit een middenweg. Uiteindelijk beslis ik, maar soms denk ik wel dat ik daar wat losser in moet zijn. Zij moet het dragen (en alleen ik loop er naast ;)). Ik kan me ook wel vinden in wat Tommo zegt, dat zij zich prettig moeten voelen, maar dat betekent dat ik het meer los moet laten.

3. Astre

Astre Niet meer actief

Ze zouden ze niet eens mogen produceren!

4. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Wat mij betreft mag mijn dochter lekker echte kinderkleding aan, ik kan bijna niet wachten tot ze groot genoeg is voor lampjes schoenen, Disney kleding en dan vooral een trots koppie als ze zelf haar outfit mag samenstellen.
    Nu ben ik zelf ook wel dol op kleurtjes en printjes, ik ben juist een beetje bang dat ze straks geen printjes en glitters en lampjes wil ;)

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als ze het mooi vinden krijgen ze het. Ik vind het zelf vroeger ook super leuk als ik zelf mijn kleding mocht kiezen

6. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste van 7 heeft ook een totaal eigen smaak. Ik vind dat super leuk. Ik laat haar helemaal vrij hierin. Als zij het maar mooi vindt!
    Soms vanalles door elkaar met de meeste felle kleuren maar ik vind die eigen mening en smaak super leuk.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik hou trouwens wél rekening met de kleur.
    Onze jongste is helemaal wild van blauw. Zijn truien en tshirts zijn dus ook voornamelijk blauw.
    En het staat hem ook nog eens erg goed ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier duidelijke regels: geen disney printjes ed behalve op pyama's, ondergoed en sokken en voetbal tenue's zijn geen kleding ( ok, behalve op de camping) Lichtjes schoenen heeft mijn oudste dan weer wel ( ik vind ze walgelijk) ze vroeg er al 1,5 jaar om en toen ze huilend in de winkel stond omdat iedereen op school ze heeft heb ik toe hegeven. Maar goed, met 5 paar schoenen en de wetenschap dat ze bijna altijd rokjes en.laarzen draagt overleef ik het wel

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wat dat betreft durf ik soms wel kleding voor de jongste mee te nemen. Van de week hing er bij Ter Stal een gave stoere broek. Donkerrood met sterretjes. Super mooi en toevallig net binnen gekomen.
    Ze is dol op roze, glitters, hartjes en sterretjes dus goeie zet van mama😁

10. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze later iets groter zijn mogen ze het zelf uitzoeken, als het maar bij de leeftijd past. Nu kies ik alles.
    Mijn kinderen zijn dan ook onder de 2 jaar ;)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik ben daar aardig makkelijk in, maar ik heb ook zo mijn grenzen.
    Weet nog wel hoe ontzettend graag ik vroeger kleding met glitters wou hebben zo'n fout synthetisch trainingspak in afzichtelijke jaren 80-kleuren, sportschoenen, noem maar op. Kreeg ik niet.
    Mijn kinderen doe ik dus zo nu en dan een plezier met een t-shirt met glitters, een plaatje van een beestje, ja, zelfs zo nu en dan een Disneyfiguur en jaaaah, ze heeft ook schoenen met lampjes gehad, wat was ze er blij mee.
    Nou goed, over het algemeen hebben ze gewoon dingen aan die ik ook leuk vind, ik wissel verschillende stijlen af, kak, sportief, stoer, beetje alternatief, lief etc. en dat vinden ze allemaal prima. Zorg gewoon voor goede basics en verder, zo nu en dan wat kleding die zij echt prachtig vinden en ik niet, daar kan ik mee leven.
    Zolang het maar niet hoerig is (ik zie soms wel eens kleding waarbij ik me verbaas dat het überhaupt in een kleutermaat gemaakt wordt) en ik hou ook niet van doodskoppen enzo voor kinderen. Dat komt er niet in.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, ik bepaal wat er wordt gedragen. Anders willen ze elke dag hun feestjurk met glitters en tule aan, vriendelijk bedankt ;). Ik leg gewoon de kleren klaar en zij trekken ze aan, as simple as that. Vind het zo zonde als de helft van de kleren in de kast zou blijven liggen en ik wil ook gewoon dat alles leuk bij elkaar staat, inclusief bijpassende sokken en haarspeldjes ;). Als ik zie hoe sommige kinderen er soms bijlopen op school...nee dat wil ik echt niet en ik wil mijn meiden ook meegeven dat als je naar buiten/school gaat je er gewoon netjes en verzorgd bijloopt.

Kleding kopen laat ik mijn oudste wel altijd zien wat ik kies maar zij is sowieso heel makkelijk en vind alles prachtig.

Disneyfiguren e.d. in principe alleen op ondergoed en pyama's. Ze hebben nu toevallig wel allebei een shirt met Hello Kitty erop, dat vind ik nog wel ok, zolang het bij ééntje blijft.

13. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Ik heb alleen je openingspost gelezen maar hier mag dochterlief tot een grens zelf uitzoeken wat ze wilt hebben. Ze heeft ook een hele andere smaak dan dat ik heb en kiest vaak (in mijn ogen) afgrijselijke dingen uit maar uiteindelijk kleed ze zichzelf aan dus ik kan wel mijn mening door drukken maar dat heeft totaal geen zin want die kleding blijft in de kast weg stoffen...

Dus ik bepaal wat ze in iedergeval NIET krijgt en van wat ze wel aan mag doen maakt ze zelf de keuzes. Ik reken alleen af... Dus ja hier krijgen ze heel veel vrijheid om zelf die keuzes te maken.

Ze heeft deze drang om zelf te bepalen wat ze aan doet al sinds haar 2e trouwens. Ze kwam dan in afgrijselijke combies aan bij het KDV en ik heb me slap gelachen. Uiteindelijk heeft ze wel heel erg een eigen style en ookal is het de mijne niet, ze heeft duidelijk een eigen persoonlijkheidje en ik vind het heel leuk om dat te zien.

14. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het wel grappig om te zien dat de meeste reacties over meiden gaan.

kian is helemaal niet moeilijk met kleding en ik vind tshirtjes met plaatjes/printjes juist leuk. maar inderdaad zonder doodshoofden enzo... meestal pak ik zn kleding smorgens. als hij zomers een korte broek met veel kleurtjes aan heeft komt er een effen shirt op en anders om. blouses vind ik hem echt heel leuk staan maar ik let wel op dat ik die niet aangeef op dagen dat hij gym heeft hahah anders zit ie bijna altijd scheef geknoopt.

ook let ik met schoenen, vooral voor de winter op, dat ze ritsen of klittenband hebben. dit omdat ze op school na de herfstvakantie altijd op sloffen lopen en dat is gewoon veel makkelijker dan steeds op de vieze grond moet gaan zitten om zn veters te strikken.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja hoor. E mag zelf dingen kiezen maar ik maak het af.. Bijv de knal roze rok maak ik er een set van. Dat ze blij word van een shirt met assepoester vind ik best. Ze mag haar eigen smaak ontwikkelen..

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Ja mijn zoon heeft andere eisen aan kleding. Het moet niet kriebelen, geen bloesjes (kragen) en geen capuchons. Oh en geen jassen. Nou ja, zolang je het zo maar niet noemt. Hij heeft dus zomer- en winter'vesten';)

Dochter is dus meer van de aparte combinaties. Zo rolt ze bijv. Haar spijkerbroeken op tot 3 kwart zodat de sokken goed te zien zijn, ze heeft een sokken-fetisj. En het liefst sandaaltjes of slippers aan in combi met die sokken.
    En dan rustig oranje sokken bij een groene broek en een rood shirt. De roze pet maakt het dan af. ;) vaak heeft ze ook accessoires als een rugzakje en/of een zonnebril.
    Maar dat is al beter dan een jaar geleden, toen had ze het liefst geen kleding aan. Te pas en te onpas liep ze in haar onderbroek of zelfs helemaal bloot. :)

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    In de winkel (als we al wat kopen want de meeste kleding krijgen we) mag ze haar voorkeur uitspreken.
    In haar kledingkast mag ze vaak wel kiezen. Als het een beetje acceptabel is trekt ze het aan. Anders (probeer) ik haar iets anders aan te trekken.

Hier dus veel jurkjes/ rokjes, roze en andere pasteltinten en bekende prints.
    Niet mijn stijl maar heb er ook niks op tegen

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik quote toevallig jou, maar het had net zo goed iemand anders kunnen zijn, want meer mensen zeggen dit. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat het kleding moet zijn die mama mooi vindt. Als ik het echt spuuglelijk vind, koop ik het niet, maar als ik iets niet mooi vind, maar er ook geen vreselijke hekel aan heb, koop ik het wel.

Zo heb ik vroeger ook altijd geroepen dat hier geen disney figuren en hello kitty in huis zou komen. Maar mijn dochter wordt zo ontzettend blij van hello kitty! Je wil niet weten wat voor een plezier ik haar daar mee doe. En als ik nu denk aan dat lieve snoetje (van mijn dochter die blij is over hello kitty dus) dan word ik daar helemaal emotioneel van. En daardoor vind ik hello kitty helemaal niet meer zo erg. Ik begin het stiekem zelfs wel een beetje leuk te vinden. Gelukkig heeft ze nog niet om disney gevraagd, maar als ze dat doet op een moment dat ze nieuwe kleding nodig heeft, zal ik daar denk ik toch iets van kopen.

Het is nu eenmaal inherent aan identiteit en smaak dat niet iedereen dezelfde heeft. Dat betekent dat zij dingen mooi mag vinden, die ik niet mooi vind. En dingen mag uitproberen. Alleen "mama vindt dat niet mooi" is voor mij niet reden genoeg om iets niet te kopen, als zij het wel mooi vindt. Alleen als ik iets dus echt heel lelijk of ongepast vindt, zal ik er mijn geld niet aan uitgeven. Ook koop ik niets met een legerprint. Ik hou er al niet heel erg van, maar het is vooral omdat mijn man het heel erg associeert met geweld en dat vervelend vindt. En naarmate mijn dochter ouder gaat worden, komt er ook wel bij dat ik niet wil dat ze er te sexy voor haar leeftijd bij loopt. Het blijft uiteindelijk wel zo dat ik degene ben die beslist.

Als mijn dochter in de winkel aangeeft dat ze iets niet mooi vindt, heeft het trouwens weinig zin om het te kopen, want dat blijft ze dan de maanden daarna thuis ook vinden, waardoor ze het bijna niet draagt.

Ze is nu trouwens nog geen drie, dus het meeste kies ik nog uit voor haar. Ik weet wel van wat voor dingen zij blij wordt en daar hou ik rekening mee. Voor het grootste deel baseer ik mijn keuzes echter op wat ik denk dat haar goed zal staan en wat ik goed bij haar karakter vind passen.

Op basis van veel reacties denk ik dat ik wel een wat andere smaak heb dan veel van jullie, want hoewel ik disney en lampjes in schoenen ook niet leuk vind, hou ik toch wel van kleuren, figuurtjes, prints, nijntje, meisjes en dieren op (boven)kleding. En zelfs van een glittertje op z'n tijd ben ik niet vies. Ik vind wel dat een peuter er echt uit mag zien als een kind. Ik vind dat veel kleding eruit ziet alsof ze gekleed worden als kleine volwassenen en in mijn beleving past dat op een of andere manier toch niet helemaal.

19. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Dierenprints komen er hier inderdaad ook niet in, net als schoenen met lichtjes. Afgelopen zomer wel een keer toegeven aan rode ballerina's van de H&M. Ze noemde het haar K3 schoenen en zijn flink afgetrapt inmiddels! Hello Kitty, Minnie Mouse koop ik af en toe. Sokken en ondergoed boeit me niet zoveel wat er op staat. Onze dame heeft ook het liefst iedere dag een jurk aan.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Ik koop nog steeds alle kleding zonder dochter te vragen dus is er geen kleding die ik niet mooi vind..
    Echter mijn 2-jarige diva begint zich er wel syeeds meer mee te bemoeien en vind het hoogst interessant om voor haar kledingkast te staan en 'selluf ' uit te zoeken..
    Had ik net een broek gepakt, kiest zij een shirt wat er totaaaaal niet bij kan..oke andere broek dan... Wil ze tóch persé die eerste broek...eh tja dan ben ik toch wel even baas. Ook een zomerjurkje met 15 graden ga ik niet mee akkoord. Meestal laat ik haar in zo'n bui wel of de broek of het shirt kiezen.
    Gelukkig maakt het haar 9 van de 10 keer niks uit en vindt ze alles wel mooi.
    Ben benieuwd wanneer ze zich ook met de afdeling inkoop gaat bemoeien. ;)

Deel Deze Pagina