Hoe ver gaan jullie nog van huis na uitgerekende datum?

Discussie in 'De bevalling' gestart door foetbal, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Bij mij is de uitgerekende datum verstreken. Nu vroeg ik me af, wat hebben jullie gedaan. Gaan jullie nog (dagjes) weg, of blijf je dicht bij huis. Gaat jullie partner nog ver weg?

Mijn partner "moet" zaterdag naar een bijeenkomst op 1,5 uur reizen. Wat mij betreft kan hij gaan als ik me goed voel, is dat vreemd?
    Zondag is er een beurs waar ik evt. wel even wil kijken, op ruim een uur reizen.

2. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Als je je goed voelt waarom niet.

Ik heb het niet meer gedaan(ben bevallen met 38.4 weken) maar ik liep al weken met voorweeen dus dan is het niet prettig om weg te gaan.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk niet doen ,omdat je al over de uitgerekende datum bent.Wat dacht je van risico's? Stel je voor dat je op een beurs loopt, je vliezen breken en er zit ontlasting in het vruchtwater? Dan lig je wel ergens in een wildvreemd ziekenhuis.
    Ik zou dat soort situaties willen vermijden ,maar dat is mijn mning

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga zelf geen hele einden meer weg, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik me gewoon niet fit voel. Dat is pas sinds anderhalve week, daarvoor sjeesde ik nog overal heen hoor...
    M'n man gaat, als er zich nog niets heeft aangediend voor die tijd, morgen met zijn afdeling uit eten en dan zit hij op ruim een uur van huis. Ik vind het wel best, ga ervan uit dat vanaf start weeen/breken vliezen tot aan echte bevalling er heus wel meer dan een uur tussenzit.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ging overal nog gewoon heen hoor... 39wk6d bij de eerste nog op een beurs gestaan op 2u rijden hiervandaan... met 40wk2d bevallen

Bij de 2de met 37wk2d braken de vliezen (in bed), redelijk onverwacht dus omdat ik uitging van weer ong. 40wk maar ging voor die tijd ook overal heen. Mn man is ook elke dag weg...

ikzelf vertrouwde gewoon op mn gevoel en zolang je je goed voelt zou ik gewoon lekker doorgaan...

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben op mijn uitgetelde datum nog naar een vrijgezellenfeestje geweest en de dag voordat ik ingeleid werd (dus bij 41+6) nog naar een bruiloft geweest anderhalf uur rijden bij ons vandaan. Wel natuurlijk het 'vluchttasje' meegenomen, want dat stond toch al klaar voor de volgende dag en met mijn man, niet meer alleen.
    Tja de kans zit er in dat je in een 'vreemd' ziekenhuis moet bevallen maar goed ik was hier ook niet gewend aan het ziekenhuis dus dat was voor mij ook 'vreemd'. En als het dan toch zou beginnen ben je ook nog zo thuis zou ik zeggen. Nederland is niet zo heel groot dus dat red je wel.
    Ik zou dus gewoon gaan als je je goed voelt.

7. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt. Als jij denkt dat het kan en het doet je goed moet je het lekker doen.

Ik ga vanaf deze week nergens meer, kleine stukjes, in de auto zitten vind ik helemaal niet meer lekker en iedereen woont ver weg, het heen en weer gaan en nog op bezoek ergens gaan is mij veel te vermoeiend, ben ook zo emotioneel als een drol..niet normaal..ben liever gewoon lekkere thuis :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik was vanaf 38 weken ook gewoon liever thuis en ging dus amper meer weg. Maar jemoet doen waar je je goed bij voelt. En voor de 1 is dat thuisblijven en voor de ander is dat lekker doorgaan met wat je altijd deed/doet.

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik zou het persoonlijk niet doen, stel je voor...

10. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Ik ging overal heen, je bevalt toch niet in 2 uur dus er is nog tijd zat om thuis te komen. Wel zat ik op een vuilniszak in de auto voor als mijn vliezen braken.
    Het liefste ging ik niet meer alleen weg maar soms kon het niet anders.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik denk niet dat ik na de uitgerekende datum nog ver weg zal gaan. Vorige keer ben ik 2,5 week voor de uitgerekende datum nog op een middag op en neer naar Groningen geweest. Was echt geen succes, de laatste anderhalf uur had ik aan 1 stuk door harde buiken, terwijl ik daar anders nooit last van had. Beby werd overigens drie dagen later geboren.
    Maar als jij je goed voelt en het nog wel ziet zitten, dan houd niets je natuurlijk tegen. Ik zou het gewoon even afwachten hoe je je die dag voelt en dan pas beslissen.

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik ging ook overal heen. Liep bij de eerste met de kerstdagen al ruim 10 dagen overtijd maar ben gewoon overal heen geweest. Ik nam in de auto wel een reserve setje kleding mee voor als mijn vliezen zouden breken. :oops: Ik werd namelijk van het thuis zitten helemaal vreselijk ongeduldig. :oops:

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Ik ben ook overal nog heen gegaan voelde me nog goed genoeg. En achteraf heel blij om geweest ook, want ik liep 2 week overtijd en anders had ik gewoon 5 week thuis gezeten.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ikzelf hield zelf zo'n 30 minuten reizen aan. Mijn kleine was nog niet ingedaald, en als dan de vliezen breken moet je gaan liggen. Dan wilde ik toch een beetje in de buurt van huis blijven.
    Maar ben nog wel een middagje wezen shoppen op die 30 min reizen bij 41wk.

Vriendlief mag best zo'n stuk weg. Als hij maar zorgt dat hij zo weer terug kan. Een beurs, daar kun je zo vertrekken. Maar een vergadering aan de andere kant van het land, waar hij zijn telefoon uit moet. Dat is weer geen optie.
    In 1,5 uur gebeurd er meestal in het begin ook niet zoveel.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is militair en moet volgende week op oefening voor 2 weken naar zuid-duitsland. Dat is zo'n 8 uur rijden hier vandaan. Hij gaat proberen of hij gewoon op de kazerne kan blijven. De kazerne is 2 uur rijden van ons huis, dus dat is nog te doen.

Ik ben zelf niet zo mobiel meer, laatst was mijn schoonmoeder jarig, die woont op 3 uur rijden bij ons vandaan. Ik hou het niet meer vol op 3 uur heen en 3 uur terug in de auto te zitten.
    Dus ik ben sowieso niet echt ver van huis, misschien maximaal 3 kwartier.
    Heb trouwens een celstofmatje in de auto gelegt, voor het geval ik ergens ben en me vliezen breken.

16. Dora2003

Dora2003 Lid

13 feb 2008
    64
    0
    0
    Persoonlijk zou ik na de uitgerekende datum niet meer dan een uur van huis gaan. Normaal gesproken beval je natuurlijk niet in een uurtje maar ik moet er niet aan denken als je ineens ver weg in heen ziekenhuis ligt.

Maar als je je er zelf wel goed bij voelt moet je het gewoon doen.

Gr. Dora

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

met 37 weken hebben wij overnacht in Belgie, als er wat was, dan was ik in 15 min in Tilburg

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij zijn hooguit anderhalf uur van huis afgegaan

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was de 23e uitgerekend en we zijn met kerst naar Centerparcs geweest hier ongeveer 1,5 uur vandaan. Ziekenhuistas en maxicosi mee, want als mijn vliezen zouden breken en Eva in het water zou hebben gepoept, moesten we naar het ziekenhuis in Eindhoven. Ik wilde graag thuis bevallen, maar ik had zoveel jeuk over mijn hele lichaam, dat ik het echt niet zag zitten om die dagen met z'n 2-en thuis te zitten wachten... en nu zaten we gezellig met familie in een huisje. En uiteindelijk ben ik een paar dagen later lekker thuis bevallen :).

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben een dag voor de bevalling (41 weken en 6 dagen) nog naar een bruiloft geweest, 2 uur rijden. Tjah, misschien raar maar ik heb me er geen seconde druk over gemaakt. 9 van 10 keer duurt het echt even voordat je bevallen bent en ziekenhuizen hebben ze overal.
    Iemand hierboven zei iets over in vreemd ziekenhuis terecht komen. Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik was geen stamgast in ons ziekenhuis dus elk ziekenhuis is vreemd.

Deel Deze Pagina