Echt heel slecht, maar ik vind altijd dat mensen voor dieren gaan. Ik zorg goed voor mn katjes, maar operaties en zo doe ik niet. Dat vind ik echt te ver gaan. Maar dieren zijn wel van ons afhankelijk. Vind dus wel dat verantwoordelijkheid verder gaat dan alleen voeren en knuffelen...Grens ligt ergens bij wel medicatie, geen operatie. Zoiets...
Ik heb alles over voor m'n hond, het is m'n baby (ja, ik ben zo iemand). Dan leef ik zelf letterlijk maar op droog brood en water, maar ik zou haar niet in laten slapen. Mits ze, ondanks behandeling, toch pijn zou hebben. Zover ga ik dan niet, aangezien ik het dan voor mezelf doe en niet voor haar.
Het ligt er bij mij heel erg aan of ik het dier er nog een plezier aan doe om hem een leven vol medicatie te geven en of ik het kan betalen. Kat van mijn ouders is ooit aangereden. De keuze was amputatie poot voor 300 of een pin (en geen garantie op pijnvrij leven) en dus poot behouden voor 1500. Zij hebben gekozen voor de amputatie. Beest is 16 geworden zonder problemen voor de rest en was heel gelukkig op 3 poten
Na alle reacties over dat dieren toch"maar" dieren zijn (daar komt het op neer, toch?), blij te lezen dat er nog iemand zo denkt als mij. Dacht even dat ik de enige was... Je hond is toch je vriendje, vriendje van je kinderen etc.? Bizar hoor dat zoveel mensen weinig voor hun hond over hebben!
Vind ik wel ja. En ik ben ook opgevoed met dit idee (wij hebben allemaal een hond of meerdere honden).
Onze hond is echt ons maatje, ben er erg gek op en zou heel veel voor hem doen. Ik vind alleen wel als je het niet kan betalen 200 euro wat ik heel goed begrijp dat je dan niet minder voor je beestje over hebt. Ik zou ook wel kijken naar het beestje zijn leeftijd en de kwaliteit van leven.
Onze hond hoort bij de familie ( ook al is dat korter) Maar hij krijgt gewoon behandeling als dat nodig is. Moet wel redelijk blijven... ik ga voor een hond niet onnodig levensverlengende handelingen nemen bij de leeftijd van 16 of een uitzichtloze ziekte. Maar dat vind ik eigenlijk ook van mensen...die ze tot mensonterende situaties nog in leven willen houden...
Voor mij geen moeilijke vraag... Ik zou er alles aan doen mijn hondje een goed leven te geven. Kost dit 200 per maand? Dan betaal ik 200 per maand. Onze vorige hond hebben we in een prive kliniek laten opereren voor 7000 euro, iets wat kansloos was volgens het dierenziekenhuis hier. Daarna is hij nog 5 jaar springend door het leven gegaan. Dat was iedere euro waard!
Als ik niet echt denk dat er iets goed mis is met onze kat, dan breng ik geen bezoek aan de dierenarts. Probeer het altijd zelf op te lossen, omdat ik weet dat dierenartsen zo makkelijk geld kunnen kloppen van je. Bah, nare lui!
Ik zou er ook alles voor over hebben. Zowel voor onze hond en onze kat. Paar maanden geleden is onze andere kat aangereden en helaas overleden. We hebben hem laten cremeren en heeft nu een mooi plekje bij ons in huis. Ik had zo graag gewild dat ik nog iets voor hem had kunnen doen. Dus ja ik zou het er zeker voor over hebben.
Oja...ik snap je... net als Alle Nederlanders zijn gierig Alle Belgen zijn dom Alle Marokkanen zijn crimineel Alle Meisjes hebben geen verstand van techniek Alle Joden zijn banenpikkers. Mannen kunnen beter autorijden
Tuurlijk is je dier ook je vriendje en zelfs een deel van het gezin. Maar als het dier erg ziek is, de dierenarts niet goed kan voorspellen hoe het dier uit de operatie komt, de operatie/medicatie erg veel geld kost (wat je dan ook maar net moet hebben natuurlijk) en het dier echt al op leeftijd is..... Nee. Ik had een tante die een hondje had. Het beestje is zó vaak geopereerd, was heel ziek en mijn tante wilde perse dat dat beestje bleef leven. Hondje heeft echt de laatste 3 jaar veel pijn gehad. Ik vind dat méér dan egoïstisch! als je van je dier houdt wil je bovenstaande je dier niet aandoen. Liefde is nl óók loslaten!
Tja lastig.. Als ik het geld had, zou ik het zeker doen. Ligt er ook aan, hoe oud is je hond. Heeft hij pijn? Zijn er goedkopere alternatieven? Bij de dierenarts echt gaan onderhandelen over de kosten.
Ik begrijp best dat de dierenarts duur is. Maar ze hebben wel dusdanig veel kosten dat het ook niet gek is dat er zoveel voor gevraagd wordt. Net als jij met je werk graag geld wil verdienen willen hun dat ook. Voor service en bijv betere apparatuur betaal je gewoon. Punt. Dan moet je naar een ouderwetse vee arts gaan. Kost het je geen drol. Kun je ook niet teveel verwachten
hij is bijna 8. hij heeft waarschijnlijk geen pijn maar is broodmager. door de ziekte heeft hij superveel honger en dorst en drinkt (en plast) dan ook veel. spierweefsel bijna weg. zijn organen zullen langzaam uitvallen als er niets gedaan word. grotere kans op suikerziekte enz. er zijn geen goedkopere alternatieven. er is 1 medicijn dat in nederland geregistreerd staat. ik heb wel al op internet iemand gevonden met ervaring met deze ziekte en zij gaf mij als tip om de medicatie uit het buitenland te halen. gewoon eht officiele medicijn alleen zo'n 40 euro of meer goedkoper.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Fijn dat er toch nog meer mensen zijn die er zo over denken.
Ik ook hoor. Mijn katjes zijn mijn leven, en ik stel hun welzijn echt boven het mijne. Als mijn beestje een dure behandeling nodig heeft en dan een goed leven kan hebben, dan gaat dat gebeuren, is het niet linksom, dan wel rechtsom.
Dan had ik mijn hond al met 10 weken een stuk of 6 keer in moeten laten slapen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, moet er niet aan denken.