Wij hebben vorig jaar 2000 euro uitgeven aan 2 hondjes, en beide hondjes zijn nu overleden.. maar mijn hondje nu is 16, dus daar zou ik geen 200 euro per maand aan uitgeven. Niet omdat ze het niet verdiend of omdat ze toch al bijna dood gaat, maar omdat ik haar niet onnodig wil laten lijden want je weet nooit of een hond pijn heeft want dat laten ze niet altijd zien. Ze betekent echt alles voor me! Ze is al bij me sinds ik 5 ben maar als er nu iets zou gebeuren waardoor ze bijv geopereerr moet worden? Dan zou ze ingeslapen worden omdat ze een narcose niet zou overleven (dat is op aanraden van de dierenarts na de vorige keer narcose waar ze moeilijk uitkwam)
Maandelijks 200 euro zou ik er niet voor over hebben. Ik vind mijn kat heel lief maar dat vind ik echt teveel. Toen onze vorige kat was aangereden had ze naar de IC kunnen gaan voor onbepaalde tijd voor 450 euro per nacht (moest dan aan allerlei apparatuur hangen etc). Nog even met vriend overlegt en besloten om het niet te doen. Ondertussen was de poes al overleden en bleek dat ze er sowieso niet meer bovenop zou zijn gekomen..
Het ligt er helemaal aan om wat voor ziekte het gaat, wat de verwachting is en vooral hoe hondwaardig het leven met die medicatie is. Wij hebben geen bepaalde grens qua bedrag, maar bekijken het gewoon per situatie. Vind het zo raar om er een bepaald bedrag aan te hangen. Moet onze hond nu bijv een operatie van 1000 ondergaan en heeft ze daarna een fantastisch leven zonder pijn en kan ze nog gewoon alles doen wat ze wil dan ligt ze meteen op de operatietafel. Maar als het gaat om puur een paar maanden verlenging en zal ze dan alsnog weinig kunnen erna dan houd het op.
Ver.. Ik betaal zelf ook bijna 130 euro aan voer per maand en zit regelmatig bij de dierenarts en die rekeningen zijn ook niet mals! Mijn hond is 3 jaar, dus geen haar op mijn hoofd dat ik dat niet voor hem zou doen.. Dan zelf maar wat minder dingen per maand aanschaffen
Nee dat zou ik er niet voor over hebben. Dat geld gebruik ik liever voor de spaarrekening voor de kinderen of iets anders. Maar ik ben ook geen dierenliefhebber
Ik zou het er voor over hebben mijn kat kost me sowieso 1300 Europa per jaar aan medicijnen. Beestje is 8 maar hij kan wel 20 worden bij wijze van. Dus nog een heel leven voor hem. Voor onze honden zou ik het ook doen ook al zijn ze 10.
200 de rest van zijn leven zouden wij op dit moment niet doen, dat zou betekenen dat wij echt van het minimum moeten leven en elke cent moeten bedenken of we het kunnen uitgeven aan kleding voor ons zelf. Of ik zou moeten gaan werken voor de hond.
'Een dier neem je niet voor even, maar voor je hele leven'. Als mijn huisdier met medicatie nog een waardig leven zou kunnen hebben, zou ik hem dat geven. Je kan toch niet zomaar een huisdier afspuiten omdat hij teveel kost???:x
Zozo. Dat jij er dus vanuit gaat alleen geld kwijt te zijn aan brokjes en zo nu en dan een inenting, mag ik hopen dat jij zelf geen huisdieren(kat) hebt. Worden die dan ook nooit ontwormd? En ontvlooit? En wat als het dier een ongeluk krijgt zoals aanrijding, of val? En ik neem aan dat je op mij doelt als ik zeg dat het welzijn van mijn dier voor die van mij gaat? Ja; als ik een kat hebt die chronisch ziek is/wordt en de enige andere optie is inslapen, dan zal ik hun welzijn voorop stellen zolang het nodig is, en wat minder aan mezelf denken. Om de behandeling zo lang het duurt te kunnen betalen. Is dat zo gek dan? Het is een levend wezen hoor, geen porseleinen beeld wat op de dressoir staat. En met welzijn bedoel ik dan dat ik op mezelf bespaar, niet dat ik mezelf moet gaan verwaarlozen. Maar nu heb ik ook een huisdierenverzekering; dat scheelt. En trouwens; van mezelf houden zou ik alleen kunnen, als ik alles voor mijn katten over heb. Als zijn/haar leven af moet hangen van geld, dan heb ik namelijk ergens iets niet goed gedaan vind ik.
Amen, maar helaas werkt het in de praktijk niet zo.. Ik was vorige week toevallig bij de dierenarts en daar kwam iemand met haar kat binnen.. Die riep meteen al geef maar een spuitje hoor, ze is onder de auto gekomen en dat ga ik niet betalen
Meen je dat?? Jeetje wat erg ik begrijp een heleboel maar dit maakt me eigenlijk gewoon boos 100 zit je zo aan met een onderzoek alleen
Opzich wel veel. Maar 200 euro per maand kan ik net missen. Dat betekent voor ons dat er niets overblijft voor kleding, dochter en de baby straks. We hebben wel een spaarpot voor de hondjes maar die is dan snel leeg haha. Qua tijd en moeite een heleboel maar qua geld iets minder. Gelukkig kent mijn da me al een jaar of 18 en zal altijd meedenken. Misschien afbetalen, later betalen of naar een andere da.
Oei ja snap dat het veel geld is...je moet het ook op kunnen brengen. Ik heb zelf huisdieren als een hamster en een vis dus zit niet in die situatie, maar kan mij niet voorstellen dat ik dan zou zeggen: nee laat maar kost te veel.
Zelf veel. Maar denk dat het er ook aan ligt wat het hond heeft. Hoe oud hij/zij is. Of doe geen pijn heeft enz. Elke maand 200 is wel veel geld!
Mijn hond heeft ook cushing gehad. Eerst medicatie gehad heeft die het nog prima op gedaan. Wij waren er heel erg optijd bij. Uit eindelijk kreeg die blaas kanker en hebben we hem in laten slapen. Mocht de hond cushing hebben en nu al broodmager zijn etc zou ik er toch voor kiezen om hem in te laten slapen beestje is dan gewoon te ver heen.
120 euro aan medicijnen per maand is veel, maar je kan die 4 euro per dag anders besteden, dat kan echt. En duur dieetvoer hoef je niet bij de dierenarts te kopen, dat kan online veel goedkoper. Wat ik destijds heb gedaan is naar de voedingswaarden kijken en alle merken nalopen of er een merk hetzelfde is met dezelfde voedingswaarden.
Maar zo erg is het nog niet hoor Misschien heb ik het iets verkeerd opgeschreven. Zn bespiering is grotendeels weg maar hij loopt nog prima. Loopt nog trappen op, springt nog tegen je op enz. Hij is nog gewoon vrolijk.
Ik zou het dus wel doen, mijn mopshondje is alles voor me, daar zou ik letterlijk minder voor eten om te zorgen dat hij krijgt wat hij nodig heeft! Moet wel zijn leven verbeteren dan natuurlijk, als hij dagelijks evengoed ondraaglijk pijn zou hebben, dan zou ik hem laten inslapen. Ik snap niet dat er sommigen zo gemakkelijk kunnen zeggen dat ze hun hond / kat dan zo weg zouden doen, ik word er gewoon verdrietig van