Ik kan t me van de oudste niet meer herinneren. Ik geef nu een dikke week fruit en groente maar ze knoeit heel erg en hapt bijna niet. Haar tong zit ervoor en ze werkt een groot gedeelte er weer uit. Ik maak me hier een beetje zorgen om. Volgens mij hapte de oudste veel beter en die knoeide uiteraard ook wel maar niet zo erg als zij. Iemand die dit herkent? En hoe lang heeft t geduurd voordat hij/zij wel goed ging eten? Als dit zo blijft doorgaan kan er voorlopig echt nog geen fles af.
Hier precies het zelfde, ik laat het haar zelf van de lepel zuigen. Als ik de lepel er in zou willen hebben moet ik echt duwen, en ook dan gooit ze er de helft weer uit" Van mijn oudste kan ik het me ook niet meer herinneren, maar ik denk dat het vanzelf goed komt hoor. Geef het nog een maandje dan begrijpt ze vast wel wat ze met die lepel en het eten aan moet.
Lekker laten ontdekken joh, komt vanzelf. Mijn dochter at pas echt wat substantieels vanaf 9 maanden en nu met bijna 2 jaar echt een prima eter hoor!
Er hoeft ook pas een fles af als er voldoende bijvoeding gegeten wordt. Niet andersom. Ik vind het heel normaal dat een kindje die net begint met eten nog niet snapt hoe het moet hoor. Mijn oudste die begon met 6 maanden met rapley en at al snel heel veel en goed. Mn zoon die werd boos van rapley, die wou echt hapjes tussendoor krijgen, en ging pas met 10 maanden zelf normaal eten, daarvoor moest ik hem echt voeren. Dus ondanks dezelfde aanpak toch een heel ander kind!
Tis bijvoeding, nog geen vervanger van iets. Groente gaat fles vervangen fruit blijft tussendoortje... Mss is ze er nog niet aan toe... Ff stoppen en over week/2 weken weer proberen...
Dat is onderdeel van de kokhalsreflex. Natuurlijke bescherming. Zolang ze niet toe zijn aan vast voedsel werken ze alles met de tong de mond uit. Gewoon stoppen en over een week of zo opnieuw beginnen.
Hier in het begin ook met geen mogelijkheid gelukt... Toen een paar weekjes gewacht en rapley gecombineerd met pureren/prakken. Werkte als een speer. Inmiddels eet hij als een malle! Gewoon geduld en straks opnieuw proberen!
Mijn oudste werkte ook stelselmatig de lepel weer uit zijn mond en at niks. Na 2 maanden ging het beter en at hij als een bouwvakker. Komt goed!