Ik heb vanmorgen onze dochter gewogen en ze is de afgelopen maand maar 20 gram aangekomen. In de groeicurve van bv.com ziet het er zo uit (krijg hem niet als bijlage): http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_weight/62723 Het neemt duidelijk af en 20 gram in een maand is gewoon heel erg weinig. Ze heeft een tijdje moeilijk gedaan met aan de borst drinken maar dat hebben we toen opgevangen met kunstvoeding dus daar zou het niet aan moeten liggen. De lengte groei gaat wel gewoon mooi op haar eigen lijntje door: http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_length/62723 Ze is verder een erg actief meisje. Ze is de hele dag in beweging en loopt ook al los. Dus daar zullen er vast wat kilo's afgaan. Maar alsnog vind ik 20 gram aankomen in een maand erg weinig. Kunnen we hier wat aan doen? Zou het bijvoorbeeld helpen als we weer pap gaan geven in de ochtend? En ze krijgt nu Griekse yoghur als toetje maar zou dat beter gewone volle yoghurt kunnen worden? Er mogen echt wel wat grammetjes bij komen de komende maand.
Persoonlijk zou ik een volgend wegmoffelt afwachten. Jullie hebben een rommelig tijdje achter de rug met de borstvoeding en ze is erg actief dus dat kan zeker allemaal bijdragen. Een tweede weegmoment is dan wel fijn om te kijken of het weer wat bijtrekt en het dus echt een samenloop van omstandigheden is geweest of dat het aanhoudt. Misschien over een week (of 2?) weer wegen? Griekse yoghurt is bij mijn weten het vetst dus zou ik zeker blijven geven. Pap zou kunnen natuurlijk, maar ik weet ook niet wat ze verder eet en hoeveel (borst)voedingsmomenten er zijn.
Ze zou op de borstvoeding moeten kunnen groeien, heeft je vrouw 'genoeg' (niet qua liters maar genoeg voedingsstoffen IN de bv) ? Je kan wel volledig/gedeeltelijk borstvoeding geven maar als WAT ze heeft niet genoeg bevat, dan zal ze daar niet genoeg aan hebben? Verder kan je Griekse yoghurt of Franse kwark geven, dat is vrij vet en zitten ook goede bouwstoffen in. Je kan de 8+ pap naturel geven van Bambix (geen smaakjes!). Mijn dochter is ook erg actief, maar gaat nu weer meer groeien, stagneerde ook even. Ach, zolang ze helder is, goede plasluiers heeft maak ik mij nog niet zo heel veel zorgen.
Ik had altijd begrepen dat te weinig voedingsstoffen in de bv niet bestaat. Dat het een fabeltje is en dat alle vrouwen genoeg voedingsstoffen hebben. Dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Griekse yoghurt geven we al. Ik heb niet het idee dat dat helpt vandaar dat ik dacht aan misschien volle yoghurt? Ik weet niet of dat vetter is. We hebben haar een tijdje pap van Biobim gegeven. Maar is Bambix beter voor de groei?
Die pap zal niet veel verschil maken hoor de ene of de andere soort. Griekse yoghurt is vetter in vergelijking met volle yoghurt heb ik altijd begrepen dus zou ik blijven geven. Maar zoals ik al vroeg hoe/wat eet ze verder?
ons meisje was ook in een maand 30 gram aangekomen. Schijnt wel normaal te zijn hoor dat het wat minder wordt. Ik weet niet hoe zwaar en lang ze nu is? Ook als ze loopt verbrand ze veel en is het dus normaal dat ze even minder aankomt. Eventueel over 3 weken nog eens wegen?
Als ze 's ochtends wakker word krijgt ze bv en daarna een boterham met niks (pap ipv die boterham of beleg erop doen?). Halverwege de ochtend drinkt ze bv (op werkdagen het restje van de ochtend, want dat krijgt ze niet in 1 keer op) en eet ze fruit. Voor lunch drinkt ze weer bv en eet ze daarna weer een boterham. Na het slapen weer bv, dan een tussendoortje (vaak is dat een soepstengel want daar is ze gek op). Ongeveer een half uur voor avondeten krijgt ze weer bv en daarna eet ze avondeten met de pot mee, volgens Rapley, dus ze beslist zelf hoeveel en meestal is dat best veel. Daarna krijgt ze Griekse yoghurt als toetje en om 19:30 drinkt ze bv voor ze naar bed gaat.
Ik zou het inderdaad nog even afwachten. Natuurlijk hebben jullie de bv vervangen, maar het is een hectische periode geweest in de ontwikkeling van jullie dochter. Ze kan nu toch ook staan? Dat kost allemaal ook veel energie Je kan zelf een weegmoment in plannen over 1 maand, kijken wat er dan is gebeurd? Dat van te weinig voedingsstoffen is uiteraard kolder. Je voedingsschema is denk ik prima in orde!
Zou me er nu ook niet te druk over maken! Ze is in ieder geval niet afgevallen ondanks de roerige periode en haar ontwikkelingen... Smeer anders nog lekker ongezouten roomboter op haar boterham of zo?? Verder ziet het schema er prima uit! Over een tijdje nog eens wegen...
Ik zou het even afwachten. Ik herken het bij mijn dochter. Ze is tussen 8-11md weegmoment zelfs 30 gram afgevallen. Maar. ... is toen Veel actiever gaan worden, is minder bv gaan drinken en meer bijvoeding en is wel 4 cm in lengte gegroeid. We voeden haar a la rapley dus ze bepaald zelfs hoeveel ze eet. Een gezien ze gezond en gelukkig is zal het wel loslopen. Succes met Sarah. Ik zou het even aankijken hoe het met haar over de komende 1-2md en haar voeden op verzoek met de bv maar ook met het vaste eten.
Verbaast me niets hoor, ze heeft een heftige maand achter de rug. Vooral veel aanleggen met borstcompressie. En dingen als volle yoghurt, groente en aardappeltjes met olijfolie, etc.
Ik zou me niet direct zorgen maken, zij groeit in de lengte goed door. Gewichtstoename neemt bij alle kinderen geleidelijk af in de fases dat ze steeds meer richting het los lopen gaan. Jouw dochter heeft die fase heel snel doorgelopen en dat kost VEEL energie. Naast de hele bv-weiger periode. Ze heeft toch ook een week of 2 gehad dat ze überhaupt heel weinig dronk? Ook de flesvoeding? Dat heeft ook invloed gehad, want ze groeit nou eenmaal veel meer op melk dan op vaste voeding. Wat je nog erbij kan doen is: op elke boterham roomboter smeren (is sowieso gezond voor een kind in groei); als tussendoortje vetrijke dingen geven, zoals een extra banaan, of noten oid. Een soepstengel bevat vrij weinig. En wat extra olie toevoegen aan haar bordje avondeten. Griekse yoghurt is volgens mij de vetste yoghurt dus die zou ik niet vervangen