bijna starten met gonal f

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maybe baby, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybe baby

24 mrt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag laatste dag promovera en dan wachten op een bloeding. Ik ga deze ronde voor het eerst beginnen met gonal f spuiten. Aangezien de clomid helaas niet heeft aangeslagen. Ik heb de maxImale dosis van 200 gehad. Helaas geen eissprong. Zijn er nog meer die binnekort starten met gonal f of er nu mee bezig zijn? Misschien nog tips of hoopvolle verhalen. Die zijn altijd welkom aangezien we al een tijdje bezig zijn en er nog niets moois uit voortgekomen is helaas. Groetjes en succes allemaal.

2. mamalove4

mamalove4 Lid

13 okt 2013
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi ik ben deze week begonnen met gonal f dus ook spannend...

3. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik ga waarschijnlijk binnekort starten met spuiten.

Ik heb wel een eisprong, maar een hele late en word 6/7 dagen later al ongesteld. Een bevrucht ei kan zo niet innestelen. Het progesteron is na de eisprong te laag, volgens de arts komt dit door een slechte eisprong. Er groeit bij mij wel een grote follikel, maar als die 17-18mm is verdwijnt die ineens. Daarna beginnen weer nieuwe te groeien etc. Totdat er uiteindelijk wel een springt.
    De gynaecoloog zei dat ik geen pcos had, de fertiliteitsarts zei dat ik ertegenaan zat. Ik had wel meerdere follikels maar bij meer dan 10 hoort het bij pcos. Ik heb er telkens minder. Wat er nu precies aan de hand is weet ik niet!

Clomid moest het verhelpen, maar bij 50mg nog steeds een late eisprong met korte lf. Met 100mg op cd 13 weer een follikel van 18mm, maar sprong wederom niet. Bms blijft ook telkens dun.
    De arts zei dat clomid het dus niet is voor mij. Volgende ronde wordt het waarschijnlijk spuiten. Over 2 weken moet ik terug om dit te bespreken en krijg ik prikles.

Ik vind het heel spannend!
    Verder maak ik me steeds meer zorgen of het ooit wel gaat lukken.
    Hebben jullie dat ook?
    Elke ronde heb ik weer hoop bij een eisprong, maar na de ronde blijkt de hoop voor niets geweest te zijn. Uit het bloedonderzoek blijkt dat er geen kans was.

Ik vind het wel fijn om mee te lezen hoe het spuiten en groeien van follikels bij jullie gaat.
    Moet je bij spuiten ook altijd pregnyl spuiten om een eisprong op te wekken?
    Ik kan dat nergens vinden.

4. maybe baby

24 mrt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.

Ik had ondertussen al een bloeding moeten hebben na mijn provera kuur. Afgelopen woensdag was mn laatste pildag van de provera. Tot nu toe heb ik alleen een klein beetje bruin bloed verloren. Geen idee wat dit betekend. Ik denk dat ik maandag maar weer de gynaecoloog moet bellen wat ik het beste kan doen. Zolang ik geen bloeding heb mag ik denk ik nog niet beginnen met gonal f.

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Mijn man en ik zijn nu ruim een jaar bezig om zwanger te worden waarvan bijna een jaar met medicatie. Ik verlies ook mijn hoop omdat het teveel pijn doet om telkens bij elke kuur te denken dat het gelukt is en vervolgens bij de gynaecoloog die hoop volledig te verliezen na de zoveelste mislukking. We moeten hoop blijven houden dat het ooit gaat lukken. Ik zou zo graag mijn man gelukkig maken en onze grootste wens in vervulling laten gaan. Blijf hopen.

5. mamalove4

mamalove4 Lid

13 okt 2013
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik herken jullie verhalen zo weg. Zeker de vraag of het ooit gaat lukken komt steeds vaker voorbij. In juni is het alweer 4 jaar geleden. Ik ben pas geopereerd waarbij ze een poliep hebben verwijderd uit mijn baarmoeder. Nu vol goeie moed gestart met gonal. Ik voel me prima, beter zelfs dan zonder. Morgen eerste echo follikel meting.... Spannend!

Deel Deze Pagina