Hoe ver/lang rijden met kinderen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Peppabig, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Veel verschillende reacties :)
    Zo te lezen is het voor iedereen anders.

    Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kinderen naar Frankrijk. Met z’n 2 “vroeger” wel verder weg geweest maar dat is toch heel anders.
    Het is zo’n 850 km en ongeveer 9 uur rijden.
    Na twijfelen toch besloten om een overnachting halverwege te boeken.
    En dan bekijken we later of we het terug ook zo doen of dan wel in 1 keer gaan rijden.
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.318
    12.013
    113
    Vrouw
    Haha hier nog één! Onze tieners willen graag ver weg op vakantie, maar tot nog toe zijn we niet verder gegaan dan de Duitse Eifel en de Franse Vogezen:D
    We hebben ook nog jongere kinderen. Zoon van 5 moest vorig jaar echt elke twee uur even uit de auto, anders stuiterde hij van pure frustratie en verveling uit zijn autostoelo_O

    Dus sorry TS geen tips. Alleen deze: ga niet te ver weg:roflmao:
     
    Spectre en Peppabig vinden dit leuk.
  3. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Wij iets van 1300 km naar het huis van mijn moeder in Zuid-Frankrijk waar we sinds 2010 bijna elk jaar naar toe gaan. We rijden overdag omdat we een nacht doorhalen niet meer trekken. Rijden dan rond een uur of 10 of 11 weg en zien wel hoever we komen. Ik had altijd wel in mijn hoofd dat als we niet rond 9 uur/10 uur 's avonds voorbij Lyon zouden zijn dat we dan op zoek zouden gaan naar een hotel langs de weg, maar dat hebben we nooit hoeven doen. We stoppen alleen voor tanken Tankpauze is ook plaspauze en om dingen uit de koelbox/etenstas te pakken. Avondeten doen we bij de mac. Kinderen vermaken zich met films kijken op DVD-schermpjes (echt ideaal, zeker sinds ze kunnen lezen en ze die zelf kunnen bedienen) en met de telefoon/tablet. Verder kopen we allemaal lekkere dingen voor onderweg. Dochter had ook een paar keer een vakantieboek voor in de auto gemaakt met quizjes en puzzels en spelletjes daarin en ook een spel en dat had ze ook heel professioneel aangepakt met voor iedereen stiften, potlood en een gum en medailles die zelf had ontworpen. We komen meestal rond middernacht, 1 uur aan, maar een paar keer ook rond 10 /11 uur 's avonds, bedden waren al opgemaakt dus we hoefden niets te doen en in de koelkast stonden wijn/bier koud en stond er wat lekkers klaar. 1 keer in 2 dagen gereden en toen via booking.com wat voor de nacht gevonden en dat beviel ons ook wel
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Heen rijden we eerste dag meestal 8 a 10 uur (afhankelijk van de eindbestemming) dan overnachten we e de dag daarna het laatste stukje.Terug rijden we de nacht, hele spul slaapt en mijn man rijd. Thuis duikt iedereen nog paar uur in bed. Als we naar huis moeten wil ik ook naar huis
     
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij rijden altijd in 1 keer door. Passen wel onze eindbestemming hierop aan, wij gaan dus ook niet naar zuid-spanje of zuid-italie op vakantie :D
    Maar gemiddeld komt het neer rond de 1000km wat we ongeveer rijden, zal heus wel eens wat meer zijn maar niet heel veel meer.
    Een overnachting heb ik eigenlijk nooit zin in, we hebben het 1 keer gedaan maar dan zitten we 2 dagen in de auto en ik vind 1 meer dan genoeg....
    Wel gaan we dan tussen 3 en 4 uur 's nachts weg. En gezien we meestal naast oostenrijk is is het het vaak nog redelijkrustig op de autobahn
     
    Butchke vindt dit leuk.
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.096
    5.273
    113
    6/7 uur is wel de max bij ons.
     
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.748
    736
    113
    Hier is het echt afhankelijk van het moment waarop we op vakantie gaan. Wintersport doen we met overnachting. Vooral omdat we dan op vrijdag na school gaan rijden, na een aantal uurtjes gereden te hebben ergens iets eten en uitgerust het tweede deel rijden.
    In de zomer is het afhankelijk of we zelf net van te voren nog hebben moeten werken of niet. Nu hebben we al een aantal dagen vrij gehad en rijden het eerste stuk iets meer dan 800 km, met vouwwagen. We vertrekken dan rond 4 uur ‘s nachts. Dat is wel de max.
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier hetzelfde.
    We rijden altijd s nachts en kunnen flink kilometers maken, zonder al te veel drukte lukt ong 1.200km in 1x.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #29 hummeltje5, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    950km. de max., zonder overnachting.
    Rijden nooit 's nachts, maar vertrekken 6.30 of 7.00 als we echt lang onderweg zullen zijn.
    Maar bij voorkeur komen we uiterlijk 16.00/ 16.30 aan, dus nog liever maken we minder kilometers.

    We gaan& vertrekken altijd op zondag, want dan mag er geen vrachtverkeer rijden in Frankrijk.

    Behalve m'n man kunnen ik en de kinderen in de auto de slaap niet vatten meestal, dus 's nachts rijden is niet aan ons besteed.
    Daarbuiten zie ik het niet zitten om of persé op de dag ervoor een middagslaap te moeten doen omdat je de nacht door wilt halen, of geen middagslaap te doen maar dan dus na een volle dag, ook nog eens de nacht rond moet én de dag erna.
     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.033
    2.167
    113
    Met de auto is het max wat we ooit gereden hebben ca 1200 km op 1 dag. Ik vond het niet voor herhaling vatbaar. De kinderen vonden het overigens prima hoor, filmpje, boekje, wat te snoepen, en af en toe stoppen. Maar ik vind het zelf erg vermoeiend. Als man rijdt moet ik navigeren (want hij let nooit op, dus ik moet het in de gaten houden, als ik even niet goed oplet, rijden we zo 100 km om) en als ik rij, moet ik ook navigeren, want dan slaapt hij. Dus ik kan niet slapen tussendoor.

    Sinds 5 jaar hebben we een camper en nu rijden we hooguit 2-3 uur per dag. En de dagen van 3 uur vinden we dan eigenlijk al lange reisdagen, haha. Elke dag een stukje verder, de reis is het doel. Alleen met wintersport moeten het langere stukken zijn, want dan heb je minder tijd beschikbaar. Dan nog knippen we de rit in minimaal 2-3 stukken. Uit ons werk ca 3 uur, de volgende dag een hele dag en indien nodig de laatste dag vroeg vertrekken voor de laatste uurtjes. Terug op vrijdagavond een paar uurtjes, zaterdag de hele dag en zondagochtend het laatste stukje.
     
  11. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Zitten nu in Zuid-Frankrijk, 1300 km rijden. Dit jaar voor het eerst nu met overnachting gedaan op de heenweg, even voor Lyon (900 km geloof ik) vond het maar irritant, maar man en jongste waren er wel klaar mee, dus kwam wel mooi uit. Terug twijfel ik nog of we niet gewoon in een keer kunnen. Dat gesleep met drie kinderen in zo’n motel vind ik maar gedoe eigenlijk. :) Maar man wil liever terug ook overnachten. We zijn er nog niet uit ;) Heb voorgesteld om terug niets te boeken en te kijken hoe ver we komen, maar vraag me af of je makkelijk een overnachtingsplek regelt als je onderweg bent zo in vakantietijd. Iemand ervaring daarmee?
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Met alleen de auto (toen we enkel nog een tent hadden) reden we wel 1200/1300 km aan 1 stuk. (Met uiteraard de stops en tankbeurten). Dan reden we een groot gedeelte s nachts. Mijn man reed dan de late avond en de vroege ochtend en ik de midden in de nacht uurtjes. Ik ben dan namelijk helemaal niet moe en heel alert. Krijg dan een soort adrenaline ofzo.
    Nu hebben we een vouwwagen en dan is dat niet meer te doen, omdat je uiteraard minder hard kan. Dan is 750/800 km de max. Verder is met overnachting.
    Wij stoppen ook regelmatig en maken het ons comfortabel. De dag voor zo'n reis ben ik een groot deel van de dag in de keuken. Ipv gesmeerde boterhammen of broodjes hebben we allerlei hapjes en tapas bij. Lekker picknicken onderweg.
    O en wij rijden bij voorkeur nooit op zaterdag, liefst op zondag, dan is het veel rustiger.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  13. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Wij zitten ongeveer aan de max van 12 uur reistijd op een dag, inclusief stops. Wij komen daarmee ongeveer 700-800 km vooruit. Stoppen om de benen te strekken is een must om de 2-2,5 uur vanwege de jongste, en dan niet even 5 min maar zeker 15-20 min... die heeft snel last van verveling en kan haar beweeglijkheid moeilijk kwijt weg gepropt in de achterbank. Al gaan we dit jaar voor het eerst met medicatie op vakantie, dus ben benieuwd of dit nog verschil maakt.

    Wij willen niet tijdens de reis overnachten omdat alle autisten in het gezin daar te veel stress van hebben ;). Op vakantie gaan is al spannend genoeg met 1 'andere' slaapplek...
     
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Zo deden wij het het eerste 2 jaar ook. Heenweg een overnachting en terug zien we wel. Maar als we terug gaan wil ik gewoon naar m’n eigen bed en rijden we in 1 keer.
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  15. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij rijden altijd in 1x.. nu 2x naar Salou geweest in 1x, meerdere keren gardameer en adriatische kust..
    verste is dus Salou geweest.. zo’n 1600km.. wij stoppen eigenlijk nauwelijks en rijden ‘ snachts zodat de kinderen slapen.
    mijn man is chauffeur en gewend lange stukken te rijden en lange dagen te maken. Hij vindt het goed te doen, maar Salou is wel de max om in 1x te rijden..
     
  16. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.689
    1.612
    113
    Vrouw
    Wij rijden niet meer ‘s nachts. Of het nu zomervakantie of wintersport is, we gaan rond een uur of 9 onderweg.

    We rijden dan meestal Max 800 km en gaan dan lekker naar ons hotel (boek ik altijd vooraf al). We zouden het ongetwijfeld allemaal nog wel langer volhouden, maar ik heb gewoon geen zin om tegen heug en meug in de auto te zitten. Zodra we weg rijden is het vakantie en slapen we lekker in ons hotel. Volgende ochtend lekker uitgebreid ontbijten in het hotel en iedereen weer happy de auto in voor het laatste stuk.
     
    JUVE vindt dit leuk.
  17. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.090
    490
    83
    Zo deden wij dit ook altijd. Helaas slapen mijn oudste 2 niet meer in de auto dus in augustus gaan we dus wel overnachten. Ik zie er echt tegenop
     
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Zo doen wij het ook altijd. Mijn man kan prima overdag slapen, dus hij slaapt de dag voor vertrek in de middag een paar uur, zodat hij de uren 's nachts kan rijden. Ik rij dan de avond- en ochtenduren en slaap wat in de auto en mijn man rijdt dan het laatste stuk weer. We hebben allebei niet veel slaap nodig, dus we hebben er de dag van aankomst ook geen last van.
     
  19. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Wij zijn zonder overnachting naar Portugal gereden, 25 uur over gedaan. Dochter heeft de hele nacht geslapen en wij zijn gestopt om ook een paar uur te slapen en rijden verder om en om zodat we ieder nog even kunnen slapen. Onze auto geeft een seintje als hij vermoeidheid herkent, heeft ie 1 keer gedaan onderweg.
    Ik wilde eigenlijk een hotel pakken maar man vindt het fijner om gelijk door te gaan. Dochter van 8 heeft zich de hele weg prima vermaakt.
    Wij zijn om 12.00 gaan rijden. Had een autowaterkoker meegenomen voor noodles, koffie en thee, ideaal! De reis was 2100km ongeveer. We zijn in Frankrijk via de A28 via Rouen gereden, totaal geen drukte en blijkt achteraf ook megaveel tol te schelen. 103,- voor de heenreis.
     
  20. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Wij rijden 1200 in 1x. 2 weken terug zijn wij om 2.30 vertrokken richting italie en om 17.00 kwamen wij aan.
    Gister om 4u vertrokken vanaf de camping in italie en we kwamen hier om 18u aan.
     

Deel Deze Pagina