Dat vraag ik mij inderdaad ook af? En ik vraag mij af of mensen in deze berekeningen ook de combinatiekorting meenemen.
Mee eens. Daar is heel die KOT voor bedacht. Om maar zoveel mensen te stimuleren om te werken. Ik denk ook niet dat dat klopt. Wat ik wél denk, is dat het voor sommige mensen zo weinig oplevert, dat ze liever niet werken, dan wel. Bijvoorbeeld als je 300,- per maand over zou houden als je daar 3 dagen voor moet werken. Voor sommige mensen is dat de moeite niet waard.
Ik betaal 640,- voor de kinderopvang en krijg van de belastingdienst 558 euro terug. Ik hoef dus nog geen 100 euro zelf te betalen. Dan mag je wel een heeeeeeeel k&*$(*#@ salaris hebben, mag je kunnen zeggen: 'ik werk alleen voor de kinderopvang'. Dan moet je misschien eens aan je baas vragen of je iets meer kan krijgen dan het minimum jeugdloon.
Het is ook wel wrang, als je man veel verdient, je zelf 24 uur werkt, er netto 1000 aan verdient maar er uiteindelijk maar 300 euro aan overhoudt. Dan snap ik wel dat je zoiets hebt van, dan blijf ik liever thuis. Zeker als je eigenlijk liever thuis bent met je kind.
Het ligt er ook heel erg aan wat je man verdient. Als je man veel verdient en jijzelf niet, voelt het alsof bijna je hele loon op gaat aan de kinderopvang.