Ja en ik betaal me scheel aan de ziektekostenverzekering terwijl ik in jaren niet bij de dokter of ziekenhuis geweest ben..... Allemaal voor de pechgevallen zoals jij. Dat hoord dan weer wel.... Maar mensen ondersteunen die de pech hebben een gehandicapt kindje te krijgen moeten maar accepteren dat ze pech hebben. Ik denk dat het al pech genoeg is een kindje te krijgen die nooit op een normale wijze zelfstandig kan functioneren. Niet eens gesproken over de extra kosten die die ouders moeten dragen en de extra zorg die zij zelf leveren....
Mee eens Hilly maar wat betreft het thuis wonen; soms wil een een oudere dat helemaal niet maar dat is een nieuwe regel van de overheid. Ook al heb je 2 benen geamputeerd tot boven je knieën en je kan niet zelf uit he rolstoel komen: dat geeft niks want je kan alarmeren dus dan komen ze je wel helpen. Ik werk op een reactivering en dit is dagelijkse praktijk. Ouderen van 90+ die gewoon terug naar huis moeten omdat ze niet 'slecht' genoeg zijn
Soms he, soms denk ik dat het systeem gewoon niet werkt. We zijn een land met best wel een hoge belasting. Niet de hoogste, maar toch. En we hebben een vrije dure verplichte ziektekostenverzekering. Waar gaat dat geld naar toe? Naar de zakken van de farmacie? Naar hoge lonen in van de directeurs van verzekeringsmaatschappijen? Wordt ermee belegd en geld verloren? Het kan toch bijna niet dat de zorg inmiddels zo armoedig en uitgekleed is. Inmiddels hoop ik op 95-jarige leeftijd in goede gezondheid een fataal ongeluk te krijgen. Want een bejaardenhuis/verzorgingsinstelling is in veel gevallen gewoon intens triest. Geen kritiek op de medewerkers, die doen ook hun best. Maar er valt weinig te lachen.
Precies, het Nederlandse systeem is helemaal niet zo best. De zorgkosten zijn torenhoog. Zo ook de belastingen die hier betaald moeten worden. Als ik naar de landen om ons heen kijk, lijken die t vaak een stuk beter voor elkaar te hebben. Hoe kan dat toch?
Maar hoe gekleurd is jouw/ons beeld op het buitenland? Ik hoor hele goede dingen over Belgie bijv. maar andere zaken in BE zijn weer heel erg raar/krom. Over het buitenland hoor ik vaak alleen iets als het positief is, en het negatieve hoor ik (bijna) nooit. Qua hoge zorgkosten... ja dat kan naar mijn mening best veranderen... Dat zal wel heel erg ingrijpend zijn en moet het hele systeem op z'n kop. Verder geloof ik ook niet, dat de zorg die voor elke Nederland geldt, ook voor elke Nederlander het beste is. Omdat de overheid zorgt 'regelt' voor een hele grote groep mensen, en niet per individueel. Dat laatste kan ook niet... helaas.
Het is krom. Er wordt zo onwijs veel verdiend aan medicatie. Ik gok dat je met hetzelfde geld 100x meer kunt doen maar de wereld is 1 grote oplichterij. Net zoals in bijvoorbeeld de VS de zorgmaatschappijen geld geven aan de slechte voedselindustrie om mensen ziek te maken en houden. Want dan leveren ze geld op daar, door zorg te kopen. Met vaccinaties net zo, hartstikke lucratief.
Wat ik ook zo krom vind, ik heb een dichte doos gonal-f over en ik mocht hem teruggeven, dan zouden ze het wel even vernietigen. De doos is notabene dicht... Ik heb hem maar bewaard, zo zonde. Als ze daarin nou al zouden aanpassen zou dat zo veel geld schelen.
Ik vind de zorg ook krom. maar dankzij deze potjes (extra hulpmiddelen) kunnen die personen wel thuis wonen zo lang dta kan want ook ouders gaan helaas naar een andere wereld. vroeger werden gehandicapten in een instelling geplaatst dus dat het nu goed gaat is toch fijn en dat het dankzij deze potjes mogelijk is petje af. en waarom hebben mannen een verzekering met vergoeding bevalling? vidn dus wel dat ze die in hokjes kunnen zetten mannen en vrouwen. ouderen etc.
En een vergoeding voor fiets is natuurlijk fijn. maar als je de auto verkoopt heb je ook geld om een fiets te kopen. maar juist dat kan niet want met regen heb je een probleem denk ik. Want dat zijn te veel prikels of heb ik dhat verkeerd?
Maar als ik heel eerlijk ben, ik vind dat wel zo fijn dat er met medicijnen geen risico wordt genomen. Misschien heb jij hem wel verkeerd opgeslagen op een hele warme plek oid en werkt het niet meer naar behoren (zeg niet dat het zo is, maar zou natuurlijk wel kunnen). Zou jij medicijnen aannemen van de apotheek als ze zeggen dat iemand het heeft teruggebracht? En als ze het niet zeggen en je weet dat het kan, zit je ook steeds te denken: misschien is het wel 2e hands oid...
Omdat het een sociale verzekering is. En die is gebaseerd op het principe dat iedereen een bedrag betaalt, maar niet iedereen die zorg nodig heeft.
Hé Hilly! Je geeft hoog op over begrijpend lezen en intelligent discussiëren. Misschien is het gewoon goed om toe te geven dat het geen pech betreft zolang het in jouw straatje past. Zelfkennis heet dat....ook een teken van inteligentie. Nu maar hopen dat het eventuele 'brusje' gezond word geboren.
Bijzonder hoe jij nog zo rustig reageert op deze walgelijke opmerking, en verder terug word je ook al egoïstisch genoemd( Hilly is egoïstisch ) door loes86 en daar reageer je niet eens op.
Buiten dat het kinderachtig is, vond ik het juist een heel interessante discussie. Jammer dat dat nu stil valt omdat er aantal op kleuterschoolniveau uithalen naar Hilly...
Ik vind het persoonlijk ook een interessante discussie, maar vind het ook gemeen om met meerdere alsmaar op (in dit geval) Hilly te blijven inhakken. Er wordt ook gewoon op de man af gespeeld naar haar. En wat je ook van iemand vindt, je wenst toch niemand, zelfs je grootste vijand niet, een "ongezond" kind toe?!
Ik ben het in grote lijnen met Hilly eens. Ik vind zelfs kinderbijslag en kindgebonden budget etc te ver gaan. Dit was een regeling van net na de oorlog. Ik vind dus ook dat mensen voor hun eigen kinderen horen te zorgen. En ja, ook dit is heel erg zwart/wit, maar waarom 3 of 4 kinderen als je er eigenlijk de financien niet voor hebt? Mijn moeder was alleen met 5 kinderen en zonder bijstand en kinderbijslag had ze het nooit gered, maar ze heeft keihard geknokt om hier uit te komen, ze heeft er niet voor gekozen alleen achter te blijven met 5 kinderen. Maar ik zie zo vaak, gezinnen met meerdere kinderen (3/4/5/6/7) waar de kinderen niet eens een boterham krijgen 's ochtends. Waar allerlei instanties en hulpverlening op zitten, dan denk ik regelmatig; waar is De Pil als ze hem nodig hebben.... Het leven is keuzes maken. Goede en slechte. Ik vind het heel naar dat er zoveel 'staatsgeld' naar dit soort dingen gaan en te weinig naar bepaalde zorggebieden. Dus ik ben ook wel vrij rechts in deze. Mensen moeten meer voor zichzelf zorgen.