Neonatologisch onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door iniemienie, 23 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo,

We hebben as donderdag voor de eerste keer een neonatologisch onderzoek. Nu alleen nog de groei etc etc maar als Nova 1 jaar is dan krijgen we ook een psychologisch onderzoek erbij. Ben benieuwd, we moeten daarvoor naar Veldhoven.

Heeft er iemand al zo'n onderzoek gehad? ben zo benieuwd hoe en wat....

Op naar donderdag...

Groetjes Shirley

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam heeft dit nog niet zo lang geleden gehad.
    Er was een fysiotherapeute die keek naar de grove en fijne motoriek, daarna een logopediste die keek naar het brabbelen, het eten en drinken. En daarna nog de neonatoloog (diezelfe die bij de keizersnede was en tijdens Sam's hersenvliesontsteking, dus dat was fijn), ze keek gewoon naar de ontwikkeling. En die was gewoon goed.

Groetjes Daphne

3. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Nou ben dus naar veldhoven geweest voor het onderzoek...
    Stelde dus echt niets voor! eigenlijk een beetje hetzelfde als we krijgen bij de kinderarts hier alleen is het daar door de neonatoloog. Ze heeft naar haar groei gekeken en die was echt goed. Nov ais gecorrigeerd 6 maanden oud en ze zit met haar gewicht en lengte boven het gemiddelde van nederland dus dat is wel heel fijn! Verder moeten we over een half jaar teug voor een psychologisch onderzoek en voor haar motoriek.
    Ik snao et eigenlijk neit zo goed want we zijn onder begeleiding van het consultatie buro, van de kinderarts hier in Veghel en van de fysiotherapeut hier in Veghel en dan moeten we nu dus ook naar de neonatoloog en de psycholoog en fysiotherapeut in Veldhoven.... Pffffffffffffffffffffffffffff!
    Maar ben wel blij dat het goed gaat met mijn moppie! En dat ze haar goed in de gaten houden!

Groetjes Shirley

4. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

gweldig toch dat alles zo goed gaat!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dit onderzoek is meer een wetenschappelijk onderzoek. Ze willen namelijk monitoren hoe het met prematuren gaat. Dus het is eigenlijk niet eens echt voor Nova (tuurlijk ook wel hoor).

Mocht je dit niet meer willen dan kan je het verzoek plaatsen om deze afspraken te skippen, want volgens mij is het niet verplicht.

6. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Ja, ik hoorde het toen straks ook toen ik het CB aan de telefoon had. Maar ach waarom skippen wie weet kunnen ze zo andere prematuren door dingen te achterhalen in dit onderzoek ook weer helpen toch?

Groetjes Shirley

Deel Deze Pagina