Inleiden na eerdere keizersnede.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vanilla, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hallo dames,

Wie kan mij meer vertellen over de duur en afloop van inleiden na een eerdere keizersnede? Hoe heb je het ervaren, was het succesvol en hoe lang duurde het?

Morgenochtend mag ik me melden in het ziekenhuis voor een ballon. Sinds dinsdag heb ik 1 cm ontsluiting wat na strippen onveranderd bleef. Ik zie er enigszins tegenop omdat ik bang ben voor een dagen lange inleiding met mogelijk alsnog een keizersnede.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie verliep!

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mij is in het ziekenhuis verteld dat ze na een keizersnede de volgende keer niet aan inleiden doen.. dus je topic verbaasd me :)

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hier dus wel, weliswaar alleen dmv een ballon en geen gel of iets dergelijks. Verder zou het infuus niet op de volle stand kunnen/mogen ivm het litteken. Juist door deze aanpassingen ben ik bang dat het misschien niet zo snel gaat of helemaal niet vordert.

In eerste instantie was ik niet zo enthousiast over een evt inleiding maar het ziekenhuis heeft me verteld dat dit de beste optie is. Toen was het echter nog ver van mijn bed met 38 weken ;) nu ik me morgen mag melden slaan de twijfels plotseling toe.

4. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Actief inleiden dmv hormonen doen ze idd niet na een keizersnede, maar het plaatsen van een ballonnetje mag wel.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel onlangs een vrouw begeleid die werd ingeleid na een eerdere keizersnede. Zij had ook 1 cm ontsluiting toen het ballonnetje werd geplaatst. Al vrij snel kwamen de weeen toen op gang. De eerste 4 cm duurde wel even, maar waren prima te doen en daarna verliep de bevalling verder heel snel en werd in een paar uur haar kindje geboren. Heel positieve ervaring dus, hopelijk voor jou ook!

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Hier ingeleid dmv balloncatheter, wel mijn eerste bevalling, geen eerdere keizersnede dus. Ballon is 's ochtends om negen uur geplaatst, en viel er vanzelf uit die avond om zeven uur. Toen had ik al 4 cm ontsluiting zonder pijn er van gehad te hebben, dus ik tel die tijd eigenlijk niet eens mee als ik denk aan hoe lang mijn bevalling heeft geduurd. Daarna vliezen gebroken door arts-assistente en na een tijdje aan het infuus omdat ik zelf geen echte weeen kreeg. Maar dat laatste stuk zal bij jou misschien anders gaan. Ik wilde in ieder geval even zeggen dat ik het ballonnetje absoluut geen probleem vond.

6. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben bij mijn tweede toch ingeleid ondanks dat mijn eerste met een keizersnee is geboren.
    Ik had een hoge bloeddruk een wat eiwit in m'n urine dus toen hebben ze toch besloten me in te leiden.
    Ze hebben een infuus aangebracht en m'n vliezen gebroken. Achteraf bleek mijn baarmoedermond nog niet helemaal klaar te zijn om te worden ingeleid en had ik beter eerst tabletjes moeten krijgen. Ik had wel 1 cm ontsluiting en was al 2 keer gestript.
    Het infuus mocht niet hoger dan standje 3 (meen ik) want ik mocht geen weeënstorm krijgen, dit is extra gevaarlijk wb. het litteken van de keizersnee. Hierdoor schoot de ontsluiting niet op en daarbij had ik erge last van beenweeën en dat was niet echt prettig. Ze hebben me toen een ruggeprik aangeboden en dat was echt een verademing. Na een uur of 8 zat ik nog op 3/4 cm en ging de hartslag van L. omhoog waardoor er bijna weer een keizersnee nodig was. Gelukkig ging het daarna sneller en is L. na een bevalling van ruim 14 uur geboren. Het persen heb ik uiteindelijk in recordtijd gedaan (wel met knip), 12 minuten voor een eerste bevalling (bij T. heb ik een geplande keizersnee gehad)!
    Ik vond de ingeleide bevalling in tegenstelling tot de geplande keizersnee (die goed is verlopen) veel heftiger. Ik had me er ook op ingesteld dat ik 's middags al mijn kindje in m'n armen zou hebben (fout!), dit werd uiteindelijk pas om kwart over 11 's avonds.
    Ook het herstel vond ik erg tegenvallen, ik was doodop en had lange tijd last van de hechtingen van de knip.
    Toch ben ik blij dat ik het heb meegemaakt en hoop dat ik het dit keer ook weer 'zelf' mag doen. Maar nu gaan we voor een spontane bevalling;)!

Ik wens je heel veel succes, komt vast helemaal goed!

Deel Deze Pagina