Hoe ver reis jij nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zusters, 7 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je hebt inderdaad een vervelende man. Je bent toch geen lijfeigene of horige ofzo?

Gewoon gaan als je je goed voelt. Het slaat nergens op om thuis te blijven, waar je ook bent, de kans dat er geen ziekenhuizen of verloskundigen zijn is miniem.

2. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je jezelf goed voelt waarom niet!
    Maar snap ook de zorg van je vriend bedoeld t goed!

3. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Serieus? Ik beval over t algemeen in n halfuurtje /uurtje maar ga echt mijn man zijn vakantie niet op laten nemen en ga je dan nergens heen? Want 1,5 uur ben je altijd terug toch?

4. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Mijn man werkt op 45 min afstand en er zijn ook nog 3 andere kindjes die naar de oppas gebracht moeten worden. Hij heeft voor de rest geen zomervakantie (ben in augustus uitgerekend). Ik blijf inderdaad alleen nog maar in de buurt.

Half uurtje vanaf het begin?

5. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    ik heb ook zo'n overbezorgde vent.. Vrienden gingen vandaag varen (binnen de regio) en hij heeft ons afgemeld, 'stel dat het opeens begint'... Ja jeetje mag ik dan niets meer? Als dat zou gebeuren dan sta je alsnog binnen een halfuurtje in een ziekenhuis.. En er zijn geen tekenen dat de kleine zich aandient dus why not.. Zucht 😁

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de uitgerekende datum ging ik nog lekker met de trein reizen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn toen ik overtijd liep (was kerst) nog een paar dagen naar centerparcs geweest, familie had het al geregeld voordat ik zwanger was en anders zaten we thuis toch maar te wachten. Hadden de tas, kaart en maxicosi mee.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de eerste was ik wat voorzichtig,mijn man had geen rijbewijs en ik zag mezelf niet met weeen de auto besturen. Dus toen vanaf 37weken of zo niet meer met de auto weggeweest, maar wel uitgebreid wezen fietsen en met de trein weg.
    Bij de tweede was ik een stuk makkelijker, ik had de ervaring al dat je echt wel merkt wanneer je bevalt. Daarnaast moest ik toch in het ziekenhuis bevallen en uiteindelijk vind ik elk ziekenhuis een beetje hetzelfde. Mijn eigen woonplaats of Groningen, is mij verder om het even.

Ik zou gewoon lekker gaan, neem je tas mee en geniet ervan!

9. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Euhm ja best bizar. Kind valt er ove het algemeen niet direct uit (en ja ik ben een hele snelle bevaller). Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Verjaardag op uurtje rijden is toch niks mis mee? Wat moet je dan, je opsluiten in je huis?!

10. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man maakt zich daar niet druk om en gaat er vanuit dat ik zelf wel aanvoel wat wel en niet kan.
    Ik zou er niet tegen kunnen

11. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik reed tot de laatste week nog lekker rond, maar niet alleen zodat de ander het over kon nemen

12. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    #32 Soullady, 8 mei 2016
    Laatst bewerkt: 8 mei 2016
    Onze zoon kwam onverwacht bij 35 weken toen wij weekendje weg waren. En ook al was het maar een uurtje rijden. We konden niet meer naar huis (gebroken vliezen). Ben daar bevallen in het ziekenhuis, daar moesten wij 2 weken blijven. Waar mij man naar zijn werk heen en terug 1,5 uur moest rijden (3 uur in totaal).

Ook was het lastig voor aangeven. In een onbekende plaats en eerst trouwboekje ophalen.

Maar dit is echt een uitzondering! En overplaatsing was geen optie, zou duur ziekenhuis en voortgang niet bevorderen.

O, ja en volgens gyneacoloog heb ik een verborgen talent bevallen. En mocht er een 2e komen gaat het nog sneller. Nu duurde het ook ongeveer 3 kwartier (eerste check volledige ontsluiting), een echte lancering. Als mijn vliezen niet gebroken waren was hij op stoep, in lift of in de auto bevallen. Dus ik ga mocht er ooit een 2e komen niet meer op pad.

13. jab

jab Lid

21 jan 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben tijdens de tweede zwangerschap op reis geweest door Indonesië. Van 27 tot 30 weken. Deze zwangerschap ga ik van 34 tot 35 weken nog lekker even naar Italië.... Maar misschien ben ik een uitzondering ;)! Ik voel me goed, ongecompliceerde zwangerschappen gehad en geen risico op vroeggeboorte. Dus ik zou zeggen: een uurtje rijden verderop zal wel lukken toch? De baby valt er echt niet zomaar uit.

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik ben ook altijd nog weg gegaan. Met 37 weken liep ik nog gezellig rond op de 9 maanden beurs.
    Kind valt er gelukkig niet zomaar uit.
    Zaterdags was ik 40 weken en zondags zou ik worden ingeleid. Die zaterdag ben ik nog uitgebreid wees shoppen voor de baby. En 's nachts verloor ik mijn slijmprop en begonnen de weeën uit zichzelf.

15. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik zou gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt... Door heel het land zijn prima verloskundige en ziekenhuizen.. Sowieso zorgen dat je belangrijke nummers bij de hand hebt en voor de zekerheid misschien jouw man geen alcohol laten drinken, dan kun je altijd makkelijk weg, ook als jij je niet lekker voelt.

16. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik durf niet te ver weg te gaan.
    Kleine man ligt dwars, als de vliezen breken en mijn man is niet thuis moet ik liggen en 112 bellen ook als ik op straat ben moet ik gaan liggen en 112 bellen.
    Als mijn man wel thuis is moeten we gelijk naar het ziekenhuis ik moet wel liggen in de auto.

Hopelijk redt ik het tot de keizersnede datum zit niet echt op al die toeters en bellen te wachten.

Ik blijf dus nu lekker thuis, durf alleen dochter naar school te brengen en op te halen.

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Met de 1e tot dag voor inleiden rondgereden, had wel een celstof matje op de stoel liggen voor het geval de vliezen zouden breken;) en langste rit toen was ongeveer 1,5 uur.

Met deze zwangerschap rij ik ook gewoon auto. Geen lange ritten gehad omdat dit niet hoefde. Nu hebben wij een geplande sectio maar ze zou spontaan kunnen komen, dus ook een celstofmatje op de stoel liggen.
    Straks nog even een klein ritje voor bloed prikken (3km):D

Maar had en heb altijd mijn telefoon in handbereik en maak geen gebruik van snelwegen.

Deel Deze Pagina