Nou heb ik gelukkig nog ff, maar vroeg het me toch al af. Mijn schoonfamilie woont op een kleine 2 uur rijden van ons vandaan. Elke 1 a 2 maanden gaan we voor een weekendje die kant op. Ik vroeg me af tot wanneer het verstandig is om dat te doen. Ik wil tenslotte wel in ons eigen ziekenhuis/eigen omgeving bevallen. Zou ik na een x aantal weken de kant van mijn schoonouders maar niet meer op moeten gaan of zouden we nog genoeg tijd tijd hebben om naar huis te rijden bij het eerste teken van een wee? Is een eerste kindje, had begrepen dat het wat langer kan duren. Tot hoeveel weken zijn jullie op twee uur rijden van huis geweest?
Mijn ouders en schoonouders wonen ook allebei op zo'n 200 km/2 uur rijden. Bij mijn vorige zwangerschap was het laatste bezoek 22 juli, terwijl ik 2 augustus was uitgerekend. Voor de verjaardag van mijn schoonmoeder (eigen keuze, schoonmoeder was tegen ) Deze keer ga ik zondag naar mijn ouders, voor een begrafenis maandag. Dat is ook met 38 weken.. Maar dat wel met de kennis dat de meeste kindjes in de familie te laat worden geboren, en mijn oudste ook 8 dagen te laat was. Ik gooi zondag mijn vluchttas, VK-papieren en maxicosi in de kofferbak. En mocht er iets gebeuren, dan ga ik daar wel naar het ziekenhuis/verloskundige (van mijn zusje). Het is ook maar net hoe je je voelt. Als je je goed voelt kun je wat langer. Maar als je vroeg klachten krijgt zou ik ook eerder thuisblijven. Dat kun je ook even overleggen met je VK. Ik denk dat voor de meesten 35-37 weken wel een grens is.. En qua weeen: dat weet je nooit. Hier ging het begin netjes 1cm per uur. Dan kun je dus wel naar huis. Maar ik zou echt niet fijn zitten die 2 uur. Dan zou ik daar dus blijven om te bevallen.
Ik zou zeker tot 37 of 38 weken gaan, zelfs als het je tweede kindje zou zijn. In 2 uur ben je echt wel weer terug, als je bij de eerste weeen vertrekt heb je nog niet eens zo´n heel vervelende rit terug normaal gesproken. Wie weet komt het kindje pas bij 42 weken, en zit je voor niks anderhalf maand dichtbij huis te wachten...
Dat kun je pas goed zeggen aan het einde van je zwangerschap..Ik dacht ook dat ik dan wat meer bij huis wilde zijn maar ga vnvd gewoon naar een bruiloft op 1.5u van huis.. Voel me goed en voorzie niet dat ik ineens acuut beval (1e kind ook). Maar heb vriendinnen die al rommelden rond mijn termijn en die wilden absoluut niet meer ver weg.. Doen wat tegen die tijd goed voelt meis!
Ik ben met 39 weken nog met mijn man mee naar een sollicitatiegesprek in Utrecht geweest (voor ons 2 uur rijden). Met vluchttas mee . Maar ik was met hem, en dat gesprek was dichtbij het UMCG Ik dacht, als het gebeurt, kan ik daar vast ook wel terecht. Ik vond het heerlijk om nog een dagje samen te hebben (houd wel van een autoritje) - ik had een compleet ingesneeuwd verlof waar ik amper van huis ben geweest (januari 2010), en zelfs de eerste kraamweken was het nog te glad om echt te wandelen. Ik zou het sowieso beslissen op de dag zelf. Ik 'wist' dat het niet zou gebeuren die dag. Maar mooi dat de bevalling met 39w3d begon en ik met 39w4d ben bevallen
Wij zijn met 36/37 weken nog 5 dagen naar Frankrijk geweest met familie (6uur rijden van ons thuis vandaan) Ben echt super blij dat ik nog mee geweest ben. En ik ben met 38+1 onverwachts ingeleid en bevallen
Ik ben 14 November (2010) nog naar een 60 jarig huwelijk geweest op 150km rijden. 19 November durfde ik niet meer zover weg en 29 November begon mn bevalling. Met mijn ervaring, ze is na 18 uur pas geboren met een spoed keizersnee, zou ik denken dat je bij de eerste tekenen nog terug kan als je wilt. Ik had mn vluchttas en maxi cosi en zwangerschapskaart wel in de kofferbak liggen.
Gaaf, oke dames bedankt. Als ik het zo lees, en ik me met 36/37 weken nog goed voel, denk ik wel dat ik nog naar de verjaardag van m'n schoonpa kan/durf op 14 april. Fijn Dappere meiden hier trouwens. Naar frankrijk?? Hihi.
Ik ben van de oudste met 40+3 bevallen.... en de dag ervoor nog naar een vriendin geweest op anderhalf uur reisafstand. Wel samen met partner en vluchttas etc in de auto Ach onze familie woont allemaal op anderhalf uur reizen, dus de laatste weken had ik sowieso altijd de vluchtspullen voor de zekerheid in de tas staan. Trouwesn zwangerschapskaart moet je ALTIJD bij je hebben hoor, niet alleen wanneer je ver weg gaat. Mocht er iets gebeuren met je, dan kan men altijd zien hoe ver je bent, hoe het bij de laatste controle met jou en beebs was etc. Ik kreeg bij de tweede zelfs op mn flikker van de assistente dat ik de boel niet mee had..... toen was ik iets van 15, 16 weken zwanger
Hoe bedoel je, altijd? Als je een blokje om gaat, ff naar de stad, etc? Of alleen mee naar de VK? Snap het geloof ik niet helemaal.... Naar de vk gaat ie sowieso mee en zal er bij tripjes naar de schoonfamilie om denken dat ik em meeneem. Goeie tip. Vk is niet bij dat elektronisch patientendossier aangesloten of wel (of is dat nooit ingevoerd)?
Ja ALTIJD. Ik had m gewoon standaard in mn handtas zitten. Je weet nooit wanneer je iets overkomt, ook wanneer je gewoon even boodschappen gaat doen kan er iets gebeuren. Uiteraard niet te hopen! Ik kwam op een gegeven moment even snel mn urine laten checken omdat ik net blaasontsteking had gehad, en toen werd me dus gevraagd om mn "Mutterpass" (zwangerschapsboekje in Duitsland) en toen ik zei dat dat thuis lag.... toen kreeg ik me toch een preek
Bij de controles heb je m sowieso nodig omdat de VK alle gegevens er op invult. En dat EPD... dat is nog steeds niet rond. Dus gewoon meenemen.
Ik heb het mapje niet mee naar de supermarkt. Maar als ik de stad uitga, dan wel. Heb wel het kaartje van de VK in mijn portemonnee zitten. Dus bij een noodgeval weten ze in ieder geval waar mijn gegevens bekend zijn..
Wow, ik had die kaart nooit bij me. Ik zou in ieder geval lekker naar de verjaardag gaan hoor. Er is overal een ziekenhuis te vinden toch? En de kans dat het binnen twee uur geboren wordt, is ook vrij klein.