Hoi even een vraagje. Hebben jullie van de belastingdienst bericht gehad dat je je urenoverzichten van de kinderopvang van 2009 naar hen op moet sturen? Ik iig nog niet, andere jaren al in juni/juli namelijk. Heb ik misschien iets gemist? Heb trouwens een paar weken terug het definitieve bericht van 2008 gehad. We kregen nog een heeeel leuk bedrag terug! ( bijna 2000 euro)
Nee, hier ook nog niet gehad en vorig jaar inderdaad in juni/juli. Had in juli wel een brief met de vraag om de exacte gegevens door te geven van het kdv waar m'n dochter heen gaat. Het was een herinnering, alleen de eerste brief hebben we echt nooit ontvangen (we zijn erg nauwkeurig met brieven van de belastingdienst e.d.). Later begreep ik dat sommige anderen ook alleen een herinnering gekregen hadden. Zal wel wat fout gegaan zijn
ik heb hem dit jaar ook niet op hoeven te sturen. Las ergens anders, dat ze een steekproef nemen. Vorig jaar heb ik het wel op moeten sturen. Op de website staat trouwens dat ze in aug de definitieve toeslag berekenen
Ah dat zou t verklaren, ik begon ook al enorm aan mezelf te twijfelen toen ik een herinnering kreeg. Heb de originele brief ook nooit gehad dus.
een steekproef lijkt me in ons geval heel ongunstig. De meiden gaan nl. ook een dag naar de gastouder en ik had een lager verzamelinkomen dan opgegeven. ( ik schat het aantal uren altijd lager in en het verzamelinkomen hoger, zo voorkom ik dat opeens nog moet bijbetalen. ) Emma is ook veel meer naar de gastouder geweest dan ik van te voren inschatte dus ik verwacht echt nog wel geld terug dus maar fijn om te lezen dat bijna niemand hem op een normale manier heeft gekregen.
ik denk ze dit jaar het systeem wat verandert hebben. Ik heb op toeslagen.nl gekeken en daar hebben ze voor 2009 helemaal niet meer over zo'n formulier m.b.t de exacte uren van de gastouder. Ze informeren nu zelf bij het kinderopvangbureau en je krijgt als ik het goed begrijp zelf een berekening die je alleen nog moet controleren. Ben benieuwd wanneer ik die krijg
hir ook nog niet gekregen, vaak pas in oktober hier dacht ik. Meestal kan je hem dan downloaden op de site. EEn sffe kijken
nou heb even op de site gekeken, maar klopt ze sturen nu gewoon een brief et wat je krijgt of terug moet betalen
ben hier erg benieuwd naar, maar werk als zelfstandige dus aangifte 2009 is nog niet gedaan. Krijg je altijd zo'n formulier? Wat moet je allemaal invullen dan? Namelijk geen idee hoe dit werkt. Hoop dat we terugkrijgen of iig niet hoeven terug te betalen.
wat is een slimme manier om hier mee om te gaan? mijn vriend is zelfstandig en verdient dus ieder jaar een ander bedrag. vorig jaar heeft hij weinig verdient. dit jaar nu al 2x zoveel vermoed ik. wat geef ik op zodat we niet veel moeten bijbetalen ineens volgend jaar?
Hier deze week de definitieve aanslag m.b.t. de kinderopvangtoeslag 2009 ontvangen. We moesten helaas E 140,-terugbetalen.
Je geeft dan het hoogste inkomen op natuurlijk. Geef je het laagste inkomen op en verdient je vriend dat jaar 2x zoveel, kun je de helft gaan terugbetalen. Als je het hoogste inkomen opgeeft, maar toch minder verdient dat jaar, krijg je dat vanzelf weer terug vd belasting.
Oh spannend. Ik heb inderdaad wel al een definitieve afrekening van de zorgtoeslag ontvangen, maar nog niet van de kinderopvangtoeslag!
2008 moesten we terugbetalen (ik had een foutje gemaakt met de berekening van het aantal uren) 2009 heb ik ook al op moeten sturen en vandaag zal zelfs de def. berekening voor 2009 al bij de post. Nu natuurlijk driedubbel goed opgelet dus nu werd ik er wel erg blij van.
Vandaag de brief ontvangen dat ik een jaaroverzicht moet toesturen. Raar dat het niet synchroon loopt. Hier zullen we dus nog even moeten wachten.
Hier nooit het verzoek gekregen om een jaaropgaaf op te sturen over 2009 (vorig jaar over 2008 wel) en nu wel de definitieve afrekening in huis. Krijgen ze het definitieve aantal uren dan tegenwoordig via het KDV bij de BD (omdat ik in juli wel de precieze gegevens van ons KDV op moest sturen?) Of werken ze met steekproeven? Wij moesten overigens bijbetalen maar dat wisten we. We gingen meer verdienen, maar we wisten niet precies hoe het uit zou pakken dus hadden de wijzigingen niet doorgegeven, maar wel geld apart gehouden. Geen probleem dus.
Ik denk idd dat het streekproefgewijs gaat. Mijn oudste zoontje zit sinds 2008 op het kdv, maar ik heb nog nooit iets hoeven toesturen aan de belasting.